Radosław Jakociuk, VRG: wyniki osiągnięte na koniec lipca 2021 spełniają nasze oczekiwania

Grupa Kapitałowa VRG S.A. opublikowała szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży oraz szacunkową marżę ze sprzedaży osiągniętą w lipcu 2021. Grupa VRG ma za sobą trzy mocne sprzedażowo miesiące (po otwarciu sieci stacjonarnej).

Wyniki sprzedaży w lipcu, jak podkreśla zarząd spółki, potwierdzają obserwowany od kilku miesięcy wzrost popytu. Sprzedaż VRG osiągnęła w lipcu 2021 wartość 107,7 mln zł, o 25,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 r.

Notowany w lipcu wzrost sprzedaży miał miejsce w obu segmentach – zarówno odzieżowym, jak i jubilerskim. Rok do roku sprzedaż w segmencie odzieżowym była wyższa o 16,8 proc., w segmencie jubilerskim o 37,6 proc.

– Wyniki osiągnięte na koniec lipca 2021 spełniają nasze oczekiwania. Wyraźne ożywienie w sprzedaży odzieży formalnej pokazuje nam, że popyt buduje przede wszystkim powrót do życia społecznego i zwiększanie liczby typowych dla tego okresu uroczystości: komunii i ślubów. Na zwiększenie popytu wpływa także organizacja konferencji i targów oraz powrót do biur i wyjazdów służbowych. W trwającym sezonie wyprzedaży, aby ograniczyć zjawisko ubytku marży, wprowadziliśmy w markach odzieżowych Vistula i Bytom kolekcje kapsułowe. Vistula wystartowała z kolekcją David Bowie By Vistula, oferując produkty dla kobiet, mężczyzn oraz unisex, natomiast w Bytomiu klienci znajdą kolekcję męską inspirowaną światem znanym z malarstwa Zdzisława Beksińskiego. Kolekcje te kierujemy do klientów, którzy są gotowi zapłacić cenę regularną. Nasze marki odzieżowe i jubilerska przygotowują się do sezonu jesień-zima i niebawem zaprezentują najnowsze odsłony swoich kolekcji – komentuje Radosław Jakociuk, wiceprezes VRG, odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek.

VRG: wyniki sprzedaży online o 2,6 proc. wyższe niż w lipcu 2020

Pomimo powrotu klientów do salonów stacjonarnych, w sezonie wyprzedaży VRG notuje dobre wyniki sprzedaży online o 2,6 proc. więcej niż w lipcu 2020. VRG zakłada, że w całym roku udział sprzedaży online w całym wolumenie powinien utrzymywać się na poziomie powyżej 20 proc. Jak podkreślają przedstawiciele zarządu, obecnie spółka skupia się w e-commerce na rozwoju nowych funkcjonalności (m.in. płatności odroczone i aplikacje sprzedażowe) oraz zwiększaniu obecności marek VRG na platformach e-commerce.

Dzięki umiejętnemu zarządzaniu stockiem wyprzedaże zarówno w segmencie odzieżowym, jak i jubilerskim prowadzone są stabilnie. Pomimo sezonu wyprzedaży VRG skutecznie chroniła marże, co jest zgodne z przyjętą przez zarząd strategią zarządzania kolekcjami i cenami. Lipiec był kolejnym miesiącem, w którym grupa VRG poprawiła marżę brutto na sprzedaży. Wyniosła ona 53 proc. niemal 3,9 p.p. więcej, niż w lipcu 2020. Narastająco w bieżącym roku spółka poprawiła marże o 3,9 p.p. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

– Pomimo powrotu klientów do salonów stacjonarnych odnotowujemy dobre wyniki sprzedaży także w kanale online, co ma związek z trwającym sezonem wyprzedaży. Trzeci kwartał tego roku rozpoczęliśmy zadowalająco. Mamy mocną pozycję płynnościową i ostatnie dobre miesiące tylko wzmacniają tę pozycję. Jesteśmy dobrze przygotowani pod kątem finansowym, jak i operacyjnym na kolejne tygodnie funkcjonowania salonów stacjonarnych i sprzedaży w kanale online – mówi Michał Zimnicki, wiceprezes zarządu i CFO VRG.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych