[KOMENTARZ] Anna Sip, CREAM: podejście do marketingu centrum handlowego trzeba przeformułować

Marketing centrum handlowego w czasie pandemii to jak wyjście ze swojej strefy komfortu. To co znane i lubiane musiało przybrać nową formę. Zaadaptowaną do nowych realiów, wymogów i ograniczeń związanych z pandemią. Ostatni rok nauczył nas na pewno tego, by być gotowym na nieprzewidziane, umieć się w tej sytuacji błyskawicznie odnaleźć i do niej dostosować – mówi dla Retailnet Anna Sip, Marketing Senior Manager Galerii Askana.

Bardziej niż zwykle, my – marketingowcy, udowadniamy jak ważny jest marketing w centrum handlowym. Zawsze był niezwykle istotną częścią strategii zarządzania centrum, ale teraz, w czasach pandemii szczególnie dbamy o to, by najemy dostrzegli atuty i konieczność udziału w opłacie marketingowej centrum. Bo czy sam fakt bycia najemcą i obecności w centrum wystarcza? Nie wystarcza, tak jak nigdy nie wystarczał! O tej obecności trzeba mówić, o walorach danej marki również, o ofercie i promocjach – zdecydowanie. Centrum musi dbać o to, by być miejscem ciekawym, oferującym ofertę i rozrywkę, nieszablonowe aktywności które zachęcą klienta do wyboru właśnie nas, a nie konkurencji. Świadomi swojego biznesu najemcy wiedzą, że to właśnie budżet marketingowy pozwala, by centrum handlowe tętniło życiem, by przyciągało i w wiarygodny, dostosowany do odbiorcy sposób promowało centrum i swoje marki na zewnątrz. Marketingowcy muszą wyjść poza schemat i tak zaprojektować działania centrum handlowego, by jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby naszego odbiorcy i, by koniec końców, osiągnąć efekt opłacalności biznesowej – czymże jest bowiem wygenerowany footfall bez konwersji na obroty…

R E K L A M A

CREAM: marketing centrum to nie tylko promocja

Oczywiście, opłaty marketingowe w czasach pandemii zmniejszyły się, a my marketingowcy wspólnie z pozostałymi działami, niczym projektanci szyjemy na miarę. Budowanie strategii marketingowej jest bowiem „design thinking”. CREAM Property Advisors przywiązuje dużą wagę do tego, by marketing centrów handlowych wyróżniało indywidualne podejście do obiektu. Tworzymy coraz to nowe płaszczyzny działań marketingowych, a wśród nich projekty dotyczące przychodów dodatków, timesharing czy współpracy barterowej i tym samym nawiązywaniu bliskich kontaktów z lokalnymi firmami i instytucjami. Wspólnie bowiem działamy, by promować miejsca i wartości ważne dla mieszkańców. To ciekawe współprace dające obopólne korzyści. Marketing centrum to nie tylko promocja. To budowanie tożsamości, lojalności, więzi z mieszkańcami i klientami. To działania prospołeczne i nagłaśnianie ważnych idei. To dużo więcej aniżeli tylko akcje podnoszące frekwencję w centrum. To mnóstwo wysiłku i pracy włożonego w to, by centrum było jakieś – wyraziste, ciekawe, przyciągające. W Askanie np. startujemy z nowym projektem Twarze Askany, który ma na celu przybliżenie sylwetek osób pracujących w centrum – również od tej innej, ciekawej, prywatnej strony. Doskonale sprawdza się również pomysł Sceny Otwartej dla mieszkańców miasta. Udostępniliśmy naszą scenę tym, dla których jeszcze żadna scena nie stała do tej pory otworem, a chcą podzielić się swoim talentem ze światem.

Nie zapominamy, że zmieniły się zwyczaje konsumenckie i nawet po zmniejszeniu obostrzeń oraz uruchomieniu centrów w szerszym wymiarze, nie wróciły one do schematów sprzed pandemii. Klient bardziej niż do tej pory ceni sobie dbałość o bezpieczeństwo i higienę, z poszanowaniem aktualnie obowiązujących norm i przepisów. Możliwość wybrania się do galerii, do sklepu ulubionej marki jest nadal w cenie – kanały sprzedaży online i offline mogą się idealnie uzupełniać. Klient jest spragniony kontaktu z drugim człowiekiem, wyjścia na zakupy z poczuciem komfortu, swobody i bezpieczeństwa. Galerie nadal są miejscem wygodnych zakupów i zapewniają customer experience, jakiego w zakupach przez internet klient po prostu nie doświadczy. Koniecznym jest jednak wysokie zaangażowanie najemców, komfortowy poziom obsługi w ich sklepach, dbałość o klienta i współpraca z zarządzającymi.

Nowoczesne technologie zyskują na znaczeniu

Nowoczesne technologie i szeroko pojęta promocja on-line zyskują na znaczeniu. CREAM Property Advisors ma tego świadomość, dlatego poczyniło krok ku digitalizacji centrów. W Galerii Askana wprowadzono m.in. aplikację mobilną, która jest narzędziem wygodnym tak dla klientów, jak i dla najemców, którzy sami mogą publikować swoje treści przez dedykowany panel zarządzania. Aplikacja to narzędzie przyszłości, które będzie ewaluować i rozwijać się, tak by jak najlepiej spełniać oczekiwania klientów i najemcy w dynamicznej rzeczywistości. Bardzo ważnym jest, by zsynchronizować narzędzia i wykorzystywane kanały: aplikację, social media czy kanał na YouToube. W Askanie zmieniono formułę wybranych działań. Cykl modowy Askana Stylove zmienił swoją formę i od wakacji jest prezentowany w formie materiałów video na kanale youtube ale również w social media i w aplikacji. Nowoczesne technologie TAK, ale stosowane z głową, będące częścią całej strategii – nie tylko dlatego, że wypada.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat

Marketing centrum handlowego na pewno ewaluował a ograniczenia, restrykcje i zmiany zachowań konsumentów same wymusiły konieczność przeformułowania podejścia do marketingu. Jedno nie zmieni się nigdy! Niezależnie od tego w jakiej sytuacji się znajdziemy kreatywność, zapał, zaangażowanie i twórcza odwaga w marketingu będą zawsze w cenie!

Autorką komentarza jest Anna Sip, PR&Marketing Senior Manager Galerii Askana

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych