Organic Farma Zdrowia: wyniki za II kwartał 2021 roku znacząco niższe niż w zeszłym roku

Sieć Organic Farma Zdrowia podsumowała II kwartał 2021 r., który zakończył się dla spółki sprzedażą 13,4 mln zł, co oznacza wzrost o 8,7% r/r. Grupa odnotowała sprzedaż na poziomie 23,9 mln w stosunku do 23,2 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 3%. II kwartał br.

– Zarówno Spółka jak i Grupa zakończyła wzrostem sprzedaży, jednak daleko nie satysfakcjonującym Zarząd, ponieważ porównanie jest robione do niskiej bazy II kwartału z zeszłego roku, kiedy to sprzedaż była na bardzo niskim poziomie po wprowadzeniu pierwszego lockdownu i bardzo daleko idących ograniczeń w związku z pandemią Covid-Sars2 – komentuje zarząd spółki.

R E K L A M A

Zarząd Organic Farma Zdrowia, jak poinformowano w komunikacie, intensywnie i na bieżąco analizuje wszystkie koszty i dokonuje na każdym polu optymalizacji, ale bardzo szybko rosnące koszty wynagrodzeń, czynszów, energii, zakupów i usług obcych, powoduje, że przy obniżonej sprzedaży (w stosunku do okresu z przed pandemii) nieuniknione są ujemne wyniki netto i Ebitda.

– Wszystkie sygnały rynkowe i co do zwyczajów zakupowych Polaków, wskazują, że konsumenci chcą się coraz lepiej i zdrowiej odżywiać, że coraz bardziej poszukują jakości, „czystej etykiety”, produktów organicznych, ekologicznych, Bio. Właściciele, Zarząd i Kierownictwo wierzą, że jesienią br. – po powrocie z wyjątkowych w tym roku wakacji – konsumenci wrócą do normalności funkcjonowania i „deklaracja żywieniowa Polaków” przełoży się na wzmożone zakupy produktów oferowanych przez Spółkę i Grupę. Spodziewany, duży wzrost sprzedaży pozwoli wypracować dodatnie wyniki w IV kwartale i kolejnych latach – komentują Sławomir Chłoń i Przemysław Tomaszewski, Prezes Zarządu i Wiceprezes Zarządu.

Organic Farma Zdrowia: wyniki za II kwartał 2021 roku znacząco niższe niż w zeszłym roku

Na obniżenie wyników spółki w II kwartale w stosunku do zeszłego roku wpłynęły głównie wyższe koszty czynszów (rabaty w 2020 roku), wyższy koszt wynagrodzeń (w 2020 roku wynagrodzenia były obniżone o 20 proc. w związku z warunkami otrzymanego wsparcia w ramach tarczy anty Covid) oraz zwiększone koszty znacząco rozwiniętej działalności e-commerce.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat

Sprzedaż spółki pomiędzy tymi okresami wzrosła o przeszło 1 mln zł, dając marżę wyższą o blisko 400 tys. zł. W Q2 2020 spółka otrzymała dotację z tarczy w kwocie 600 tys. zł – co jest głównym powodem wpływającym na różnicę wyniku r/r z poziomu pozostałej działalności operacyjnej. Także niższe wyniki zależnej spółki dystrybucyjnej II kwartale (nieznacznie niższa sprzedaż, niższa marża oraz także różnica na otrzymanej dotacji z tarczy z zeszłego roku) spowodowały, że wyniki Grupy za II kwartał 2021 roku są znacząco niższe niż w zeszłym roku pomimo wzrostu skonsolidowanej sprzedaży i marży.

Narastająco w I półroczu Spółka i Grupa wciąż realizują obniżone wyniki głównie w związku z obniżoną sprzedażą w centrach handlowych (działalność e-commerce nie jest jeszcze w stanie w istotnym stopniu zastąpić tej sprzedaży) oraz wzmożonymi odłożonymi urlopami i pracą zdalną grupy docelowej klientów spółki detalicznej oraz generalnie klientów zainteresowanych żywnością ekologiczną.

Organic Farma Zdrowia to sieć samoobsługowych delikatesów z produktami ekologicznymi i tradycyjnymi. Spółka prowadzi detaliczną sprzedaż żywości ekologicznej, ekologicznych kosmetyków i środków higieny osobistej i domowej.

Sprzedaż jest realizowana poprzez sieć ok. 30 delikatesów stacjonarnych pod markami Organic Farma Zdrowia, Organic Zielone Oko oraz Organic Markety ekologiczne i poprzez sklepy internetowe. Wśród sklepów stacjonarnych trzy to jedne z pierwszych w Polsce wielkopowierzchniowe markety ekologiczne, zlokalizowane w Warszawie (al. Jana Pawła II nr 22 i ul. Herbsta 4) oraz we Wrocławiu przy placu Nowy Targ 28.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych