Auchan Retail Polska poinformował o wyborze operatora usług pocztowych i kurierskich. 27 września 2021 r. sieć podpisała umowę z firmą Pointpack S.A.. W ramach umowy, Pointpack wprowadza od 1 października usługi pocztowe w sklepach Auchan. Usługi będą uruchamiane stopniowo, a szczegółową listę sklepów, które już je oferują klienci znajdą na stronie www.auchan.pl.
Dzięki współpracy obu firm klienci sklepów Auchan oferujących usługi pocztowe i kurierskie będą mogli nadać lub odebrać przesyłki poprzez system Pointpack. Wprowadzenie świadczeń kurierskich i pocztowych, jest kolejnym udogodnieniem w oferowanym przez Auchan zestawie usług i pozwoli na bardziej efektywne wykorzystanie czasu klientów przeznaczonego na zakupy i zwiększenie ich komfortu. Jest też odpowiedzią na aktualne oczekiwania kupujących – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki/Klienta/Data/Digital/SI.
Auchan Retail Polska wprowadza usługi pocztowe
Z badań przeprowadzonych przez Auchan na polskim rynku w maju tego roku wynika, że dla klientów sieci m.in. ważne są względy pragmatyczne takie, jak szeroka oferta produktów i usług dostępnych pod jednym dachem (87%) oraz niewielka odległość sklepu od domu (85%).
– Dla klientów ważne są dwie rzeczy: czas i wygoda. Wiemy o tym, dlatego konsekwentnie rozwijamy naszą sieć i wdrażamy elastyczne rozwiązania. Nawiązanie współpracy z Auchan to kolejny krok w realizacji naszej strategii, w której centrum są klienci i ich potrzeby. To właśnie dla wygody klientów uruchamiamy nowe punkty nadawania i odbioru paczek, łatwo dostępnych, blisko ich domów czy miejsc pracy. Teraz będą mogli skorzystać z usług kurierskich przy okazji zakupów – mówi Szymon Lauer, Dyrektor ds. Rozwoju Produktów GLS Poland.
PARTNER PORTALU
Współpraca Auchan Retail Polska i GLS
Działania wdrożeniowe we współpracy z siecią Auchan oraz firmą kurierską GLS koordynuje Pointpack, integrator oraz partner technologiczny, budujący rozwiązania IT, a także usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej.
– Współpraca poszczególnych podmiotów we wdrożeniu usług kurierskich to dowód na stworzenie ekosystemu technologicznego, który zapewnia wygodę, oszczędza czas oraz ma wpływ na zmniejszenie zanieczyszczeń środowiska poprzez optymalizację w branży kurierskiej, szczególnie w obszarze miejskim. Dynamiczny rozwój punktów nadawczo-odbiorczych (obecnie ok. 12 tys.) to odpowiedź na wzrost zainteresowania usługami kurierskimi wśród klientów oraz lokalnych mieszkańców, którzy szczególną uwagę zwracają na dostępność punktów odbioru i nadań w pobliżu miejsca swojego zamieszkania, przy robieniu codziennych zakupów – mówi Paulina Żmijowska, Kierownik ds. Marketingu & PR Pointpack S.A.
Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
O GLS
GLS Poland to spółka-córka GLS Group. GLS Group świadczy wysokiej, jakości, niezawodne usługi przewozu paczek dla ponad 250 000 Klientów, uzupełnione o usługi frachtowe i ekspresowe. „Lider jakości w logistyce paczek” – tak brzmi myśl przewodnia GLS. Za pośrednictwem własnych spółek krajowych i przedsiębiorstw partnerskich, Grupa GLS zbudowała rozległą sieć pozwalającą na doręczanie przesyłek do Klientów w 41 krajach. Kompleksowa sieć połączeń drogowych GLS sprawia, że firma jest jednym z wiodących dostawców usług kurierskich i ekspresowych w Europie.
Grupa prowadzi również działalność poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS składa się z ok. 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz ok. 1 500 oddziałów, które są obsługiwane przez ok. 31 000 samochodów kurierskich oraz ok. 4 000 samochodów liniowych na długich dystansach. GLS zatrudnia ok. 21 000 osób. W roku obrotowym 2020/2021 Grupa GLS osiągnęła przychody w wysokości 4,5 mld euro i dostarczyła 840 mln przesyłek.
O Pointpack
Pointpack S.A. oferuje rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskie. Dostarcza firmom kurierskim niezbędny efekt skali, czyli dostęp do dużej liczby punktów nadawczo-odbiorczych poprzez integrację z licznymi sieciami handlowymi, wykorzystującymi systemy kasowe, kasy fiskalne oraz terminale płatnicze. Spółka integruje też producentów urządzeń nadawczo-odbiorczych. Od 2018 r. na parkiecie rynku NewConnect.