Logistyka: GLS rozbudowuje sieć punktów Szybkiej Paczki o 300 nowych lokalizacji

GLS uruchomił punkty Szybkiej Paczki na stacjach paliw Shell. To pierwsza współpraca tej firmy logistycznej z siecią stacji paliw. Obecnie paczki GLS można odbierać i nadawać w blisko 300 lokalizacjach Shella.

Współpraca GLS i marki Shell oznacza dla klientów jeszcze szybsze i elastyczniejsze możliwości odbioru i nadawania paczek. Na stacjach Shell w całej Polsce działa już 278 punktów Szybkiej Paczki. – To nasza pierwsza współpraca z siecią stacji paliw. Dzięki działaniu z tak doświadczonym partnerem nasi klienci mogą nadawać i odbierać paczki dosłownie po drodze. To ważne, bo chcemy, by nasze punkty były zlokalizowane w jak najbardziej dostępnych i uczęszczanych miejscach w Polsce – mówi Sebastian Mazurowski, kierownik ds. rozwoju Sieci Szybka Paczka. 

Klienci GLS na stacjach Shell mogą odebrać paczkę lub nadać ją w ramach usługi ShopReturnService (zwrot przesyłki do sklepu w wybranym punkcie Szybkiej Paczki). Dotyczy to wszystkich paczek krajowych i międzynarodowych o wadze do 20 kg i wymiarach 80x60x60 cm. 

– Stacje Shell oferują swoim klientom coraz bogatszą gamę produktów i usług. Cieszymy się, że możemy rozpocząć współpracę z kolejnym operatorem kurierskim. Widzimy, że coraz więcej klientów docenia rosnącą funkcjonalność naszych stacji paliw, na  których oprócz zatankowania lub naładowania auta może też napić się aromatycznej kawy, zjeść wartościowy posiłek, zrobić zakupy czy właśnie odebrać lub nadać paczkę – mówi Monika Kielak-Łokietek, prezeska zarządu Shell Mobility i członkini zarządu Shell Polska. 

System, dzięki któremu możliwa jest współpraca GLS i stacji Shell, wdrożył i stale koordynuje Pointpack, integrator oraz partner technologiczny budujący rozwiązania IT, a także usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej. 

PARTNER PORTALU

Kaufland

– Poprzez nowe wdrożenia z dotychczasowymi partnerami udowadniamy, że rynek kurierów, przesyłek ekspresowych i paczek (KEP) w Polsce nieustannie się rozwija. Słuchamy potrzeb konsumentów, dla których ważne są zarówno dogodne miejsca nadania lub odbioru przesyłki, jak i możliwość wyboru ulubionego przewoźnika kurierskiego – mówi Jacek Dąbrowski, menadżer ds. projektów i rozwoju usług kurierskich Pointpack.

Obecnie sieć punktów Szybkiej Paczki GLS w całej Polsce przekroczyła liczbę 5 tys. 

– Rozwój Szybkiej Paczki to jakościowa zmiana, która dokonała się w obszarze odbioru i nadań paczek dla naszych klientów. Dzięki współpracy z lokalnym biznesem, a także dużymi sieciami, klienci mogą odbierać i nadawać paczki blisko swoich domów oraz miejsc pracy od poniedziałku do piątku do godzin wieczornych, a także w weekendy – mówi Sebastian Mazurowski.

Obecnie blisko 60 proc. przesyłek dostarczanych jest do punktów Szybkiej Paczki w ramach usługi FlexDeliveryService, czyli elastycznej formy dostawy oraz usługi ShopDeliveryService (doręczenie przesyłki do wybranego Punktu Szybkiej Paczki). 

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Dziś GLS intensywnie rozwija swoją sieć Szybkiej Paczki. Punkty nadań i odbiorów znajdują się w lokalnych sklepach i punktach usługowych, a także w znanych sieciach sklepów i hipermarketów takich jak Auchan, Carrefour, Lewiatan, ABC, Martes Sport, Smyk, Dealz, Stokrotka, Delikatesy Centrum, Duży Ben czy księgarniach Bonito i salonikach prasowych Kolporter.  

Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.