Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Piekarnio-cukiernia Skalski Cakes&Cafe w warszawskiej galerii Atrium Promenada

Piekarskie i cukiernicze produkty na bazie naturalnych składników, napoje od lokalnych wytwórców, bogaty wybór kaw czy dania obiadowe do szybkiego przyrządzenia, złożone również z naturalnych, dietetycznych i ekologicznych składników – tak m.in. przedstawia się oferta rozwijającej się w centralnej i południowej Polsce sieci piekarni, a jednocześnie cukierni Skalski Cakes & Cafe.

Swoją działalność rozpoczyna właśnie placówka w warszawskiej galerii handlowej Atrium Promenada. Piekarnia, w której można na miejscu także zjeść i napić się kawy, znajduje się w centralnym punkcie Promenady, na parterze, tuż przy wejściu do sklepu TK Maxx.

Nowy koncept Cakes&Cafe

Przytulne wnętrze z elementami brązowo bordowymi zachęcające do kupienia tu wypieczonych z naturalnych składników chleba, ciast, tortów, a także obiadowych dań czy napojów, także dietetycznych, a przy okazji wypicia jednej z bogatej oferty kaw – tak przedstawia się otwarty właśnie lokal Skalski Cakes&Cafe w warszawskiej galerii handlowej Promenada. To kolejna piekarnia – cukiernia, jaką w ramach nowego konceptu Cakes&Cafe, rozwija w centralnej i południowej Polsce ostrowiecka rodzinna firma piekarsko cukiernicza Skalski. Naturalną lokalizacją dla piekarnio cukierni Skalski Cakes&Cafe są obszary sklepowo gastronomiczne przy hipermarketach, a przede wszystkim – galerie handlowe. Dlatego właśnie najnowszy lokal tego konceptu zaczyna działać w warszawskiej galerii Atrium Promenada.

– Współpraca przy takich lokalizacjach wręcz wymusza rozwój firmy w modelu biznesowym, żeby spełnić wymagania takich partnerów jak galerie handlowe – mówi Anna Głowacz-Mazur, specjalistka ds. reklamy i marketingu Piekarni Skalski. Tłumaczy, że celem jest stworzenie ogólnopolskiej marki. – To mają być miejsca, w których można kupić pyszne ciasto i pieczywo, zjeść rzemieślnicze lody, które sami robimy lub kupić przygotowany w oparciu o naturalne produkty posiłek. To będą dania na wynos, ale dalekie od fast foodu – mówi z pasją Anna Głowacz-Mazur. Tłumaczy, że dlatego zaproszono do współpracy inne firmy lokalne, opierające się na tych samych zasadach. Dlatego w Skalski Cakes&Cafe będą półki z produktami ekologicznymi od lokalnych producentów. – Tacy producenci nie mieli by inaczej szans, żeby wejść na stałe do galeriach handlowych. A my np. znaleźliśmy miłośnika kawy, który koło Warszawy ma palarnię. W efekcie mamy świetną i niepowtarzalną kawę pod własną marką. Takich przykładów jest, i będzie coraz więcej – dodaje Anna Głowacz-Mazur.

Skalski-Cakes-Cafe

Do standardowego wyposażenia lokali Skalski Cakes&Cafe należą m.in. najnowocześniejsze piece firmy Wiesheu – do wypieku pieczywa czy ciastek na miejscu, z przywiezionych prosto z głównego zakładu produkcyjnego składników. Nad ladą znajduje się też instalacja digital signage z umieszczonym na jednym z monitorów cennikiem. Wykorzystane tu oprogramowanie umożliwia np. automatyczne promocje. Wszystko po to, aby jak najlepiej zaprezentować unikalną ofertę piekarni Skalski.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Krok w stronę marki ogólnopolskiej

– Mało który klient wie, że np. kupuje u nas świeże pieczywo, nie mrożone, bez konserwantów i polepszaczy, na zakwasach które sami robimy. W ten sam sposób powstają nasze ciasta, na naturalnych surowcach, bez użycia jakiś półproduktów. Myślę, że mamy się czym pochwalić – mówi Grzegorz Skalski, właściciel. Tłumaczy, że rynek jest coraz trudniejszy, konkurencja coraz silniejsza, a koszty są coraz wyższe. – Uznaliśmy, że trzeba zrobić krok do przodu, rozwinąć się i stworzyć markę ogólnopolską, skierowaną do kolejnych klientów. Chcemy wykorzystać nasze atuty, przede wszystkim to, że opieramy się na lokalnych i naturalnych produktach – dodaje Grzegorz Skalski.

Nowa marka będzie rozwijana równolegle do już istniejącej sieci sprzedaży. Skalski Cakes&Cafe, bo o niej mowa, będzie można znaleźć przede wszystkich w dużych centrach handlowych. Pewne, w tym funkcjonujące już, lokalizacje to m.in. trzy galerie w Warszawie – Atrium Targówek, Atrium Reduta i Atrium Promenada, a niebawem także – Galeria Korona Kielce, Centrum Handlowe Echo w Radomiu oraz Skende Shopping przy Ikea w Lublinie.

Mająca swoją siedzibę w Ostrowcu Świętokrzyskim Piekarnia Skalski to jedna z najstarszych tego typu rodzinnych firm w regionie świętokrzyskim. Jej historia sięga co najmniej lat trzydziestych XX wieku, kiedy Ignacy Gierzkowski, założyciel piekarni, razem z żoną, prowadził piekarnię w Kunowie. Po wojnie małżonkowie uruchomili piekarnię w Ostrowcu Świętokrzyskim. Dziś zakład prowadzony przez ich wnuka, Grzegorza Skalskiego, słynie z produkcji kilkudziesięciu rodzajów tradycyjnego pieczywa bez polepszaczy oraz domowych ciast. Świeże wypieki docierają do sklepów na terenie trzech województw – świętokrzyskiego, mazowieckiego i podkarpackiego.

Teraz właściciel firmy postanowił zrobić kolejny krok i uruchamia markę premium – Skalski Cakes&Cafe. To sieć autorskich kawiarni połączonych z cukierniami, w których można zaopatrzyć się m.in. w pyszne wypieki, nie tylko dla miłośników słodkości. Lokal w galerii Atrium Promenada to już trzecia kawiarnia tego konceptu w Warszawie.