Sfinks uruchomił dwie kolejne restauracje Sphinx
Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Piwiarnia, Chłopskie Jadło, Meta czy WOOK, otworzył dwa nowe lokale. To restauracje Sphinx w Krakowie i Lublinie. Obie ruszyły w podobnym terminie w październiku i działają we franczyzie. Łącznie od maja, czyli od czasu zniesienia lockdown dla gastronomii, Sfinks otworzył już 12 dodatkowych restauracji, z czego większość to właśnie lokale franczyzowe.
Najnowszy Sphinx w Krakowie ruszył przy ul. Karmelickiej, wiodącej w stronę Rynku Głównego. Co ciekawe, to kolejny lokal otwarty w modelu combo, czyli mający wspólne zaplecze kuchenne z inną restauracją należącą do sieci Sfinksa – w tym wypadku jest to Piwiarnia. Lubelski Sphinx działa zaś w centrum handlowymVIVO.
Komplementarne koncepty
– Zdecydowana większość nowo otwieranych restauracji to lokale prowadzone przez franczyzobiorców, zarówno naszych dotychczasowych partnerów, jak i takich, którzy niedawno przyłączyli się do naszej sieci. Jednocześnie rośnie liczba zapytań od osób, które interesują się franczyzą w Sfinksie. Nasze koncepty są komplementarne, odpowiadają na różne potrzeby i upodobania kulinarne gości, więc prowadzenie więcej niż jednego konceptu budzi coraz większe zainteresowanie. Model łączony, gdzie restauracje różnych marek korzystają z jednego zaplecza, jest atrakcyjny dla restauratorów, bo pozwala dotrzeć do większej liczby klientów oraz optymalnie zarządzać kosztami i zespołem. Kolejne tego typu inwestycje są przygotowaniu. Po miesiącach trudnych doświadczeń, przywracanie sieci dawnych rozmiarów budzi ogromną radość i nową energię – mówi Mateusz Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.
W przygotowaniu są kolejne otwarcia, w tym Chłopskie Jadło w Krakowie, przy popularnym turystycznym trakcie – ulicy Grodzkiej. Ten lokal wraca na gastronomiczną mapę miasta po raz pierwszy od czasu zawieszenia działalności w okresie pierwszego lockdown dla gastronomii.
128 restauracji w Polsce
Sfinks Polska zarządza 128 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 75 restauracji Sphinx (segment casual dining), 41 pubami Piwiarnia Warki (segment gastro pubów), 8 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) oraz 4 lokalami pod szyldami: Meta Seta Galareta, WOOK (segment casual dining), Lepione & Pieczone (fast casual dining) i Levant. Spółka zarządza też 93 restauracjami wirtualnymi, których oferta dostępna jest są tylko w dowozie i obejmuje marki takie jak The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken, Levant Hummus & Falafel czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter