Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

[WYWIAD] Konrad Jezierski, eobuwie.pl: szukamy lokalizacji na kolejnych rynkach

Funkcjonujemy na 17 europejskich rynkach i cały czas się rozwijamy. W planach mamy kolejne otwarcia zarówno w Polsce, jak i za granicą. Rozglądamy się za potencjalnymi lokalizacjami pod nowe sklepy na kolejnych rynkach – mówi w rozmowie z Retailnet Konrad Jezierski, dyrektor ds. retail w eobuwie.pl S.A.

Spółka eobuwie.pl na mocy umowy z SoftBankiem pozyskała 500 mln zł na rozwój sieci. Jak zostaną zagospodarowane te środki?

SoftBank, zostając naszym partnerem, zainwestował 500 mln zł, które pozwolą na rozwój i skalowanie firmy w różnych aspektach naszej działalności. Partnerstwo z SoftBankiem wesprze plany spółki dotyczące dalszej ekspansji na nowych rynkach, uruchomienia nowoczesnych centrów logistycznych poza granicami Polski czy rozwój nowych usług, takich jak marketplace. Pozwoli także na dalszy rozwój innowacyjnego konceptu sklepów hybrydowych eobuwie.pl x MODIVO, w tym jego zagraniczną ekspansję.

Jakie działania już zostały podjęte?

Najwięcej dzieje się w obszarze rozwoju logistyki. Obecnie prowadzimy proces inwestycyjny polegający na uruchomieniu pierwszego zagranicznego centrum logistycznego grupy eobuwie.pl – chcemy docierać do naszych klientów jeszcze szybciej. Otwarcie DC w Bukareszcie nastąpi już niebawem. Ponadto, podjęliśmy decyzję o dalszej rozbudowie obiektów logistycznych w Zielonej Górze – to nasza odpowiedź na dynamicznie rosnącą sprzedaż grupy. Planujemy też wzmocnienie swojej pozycji wszędzie tam, gdzie już działamy w formule e-commerce. Chcemy stworzyć kompletny model sprzedaży i działać w pełni w formule omnichannel. W październiku otworzyliśmy także nowy salon eobuwie.pl w łódzkiej Manufakturze, a już 18 listopada w Bonarka City Center w Krakowie odbędzie się otwarcie konceptu, który połączy ofertę eobuwie.pl oraz MODIVO. W planach mamy kolejne otwarcia zarówno w Polsce, jak i za granicą. Rozglądamy się za potencjalnymi lokalizacjami pod nowe sklepy na kolejnych rynkach.

Coraz więcej słyszymy także o wspólnym koncepcie eobuwie.pl i MODIVO. Co wyróżnia ten format?

Istotnie, jesteśmy w trakcie negocjacji kolejnych umów najmu na ten koncept stacjonarny, łączący asortyment obu marek. Zapewnia on dostęp do szerokiej oferty obuwia, akcesoriów i marek odzieżowych. Klienci w jednym miejscu mogą skompletować pełne stylizacje, a wszystko to w towarzystwie nowoczesnych technologii, np. wygodnej usługi Reserve&Collect, umożliwiającej stacjonarny odbiór produktów zarezerwowanych wcześniej z oferty online. Pierwszy taki salon uruchomiliśmy w Galerii Warmińskiej w Olsztynie, kolejne w Zielonej Górze czy warszawskiej galerii Młociny, ale nowy format będzie sukcesywnie rozwijany w kolejnych lokalizacjach. Warto też podkreślić, że koncept został doskonale przyjęty przez klientów.

Jak obecnie wygląda współpraca eobuwie.pl z wynajmującymi Wam powierzchnię handlową?

Pandemia i sytuacja, która miała miejsce w związku z obostrzeniami, dotknęła wszystkich uczestników rynku retail. Żadna ze stron nie miała łatwo, więc staramy się współpracować i utrzymywać partnerskie relacje z wynajmującymi. Jasno informujemy też o swoich oczekiwaniach i staramy się budować przewagę konkurencyjną dla centrów handlowych, w których jesteśmy. Jesteśmy w stanie przyciągnąć duży traffic do galerii i pokazujemy, jakie benefity można osiągnąć przy współpracy z nami.

Czy Państwa strategia ekspansji zakłada współpracę z mniejszymi operatorami np. retail parkami?

Widzimy, że rynek centrów convenience mocno się rozwija. Powstało bardzo dużo ciekawych projektów typu retail park, ale w większości przypadków one nigdy nie wpiszą się w strategię rozwoju eobuwie.pl. Celujemy w duże miasta i duże, prestiżowe galerie handlowe, generujące spory ruch. Zawsze zwracamy uwagę na naszą grupę docelową i raczej nie znajdziemy jej w retail parkach.

Na ilu rynkach aktualnie działają sklepy stacjonarne i internetowe eobuwie.pl?

Funkcjonujemy na 17 europejskich rynkach i cały czas się rozwijamy. Rozpoczęliśmy ekspansję międzynarodową od Czech, gdzie uruchomiliśmy działalność w 2013 roku, później zadebiutowaliśmy na Słowacji i w Niemczech, a w 2015 w Rumunii. Kolejno na Węgrzech, Ukrainie i w Bułgarii. Od 2017 roku Grupa kontynuowała rozwój międzynarodowy rozpoczynając działalność w Szwecji, Grecji i na Litwie, a następnie we Francji, Hiszpanii czy Włoszech. W trudnym okresie pandemii kontynuowaliśmy ekspansję, w 2021 r. rozpoczęliśmy sprzedaż w Chorwacji i na Słowenii.

Wraz z uruchamianiem kolejnych rynków idą też inwestycje w logistykę.

Rozbudowujemy centrum dystrybucyjne pod Zieloną Górą. Nowy magazyn “K3” o powierzchni 15 tys. mkw. docelowo pomieści ponad 3 mln par butów. Magazyn będzie wspierał procesy logistyczne przy wysyłce 177 tys. produktów z oferty eobuwie.pl oraz 130 tys. produktów z portfolio MODIVO. Mamy także centrum dystrybucyjne w Bukareszcie, gdzie finalizowane są prace nad infrastrukturą. Docelowo magazyn wesprze obsługę klientów na rynkach Rumunii, Bułgarii i Grecji. Podsumowując, obecnie mamy takie moce przerobowe, że jesteśmy w stanie obsłużyć nawet 100 000 zamówień na dobę. Wszystkie te inwestycje mają na celu przygotować nas na wzrost i na skalę biznesu, jaką planujemy osiągnąć.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz