Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Helios miał w październiku tyle samo widzów co w roku 2019

Frekwencja w kinach Helios w październiku była taka sama jak w analogicznym miesiącu 2019 roku. We wrześniu wskaźnik ten wyniósł 79 proc., w sierpniu 74 proc., a w lipcu 61 proc. Łączną sprzedaż. Łączną sprzedaż biletów kinowych w Polsce w III kw. Agora szacuje na 7,7 mln. Rok wcześniej było to 3,5 mln, a w 2019 roku 14,7 mln.

– Na podstawie obserwacji dotychczasowego tempa powrotu widzów w Polsce przed wielkie ekrany po otwarciu kin wielosalowych 21 maja 2021 r. można przypuszczać, iż frekwencja w bieżącym roku powinna coraz bardziej zbliżać się do tej w 2020 r., a w połowie 2022 r. powrócić do poziomu sprzed wybuchu pandemii” – napisano w raporcie giełdowym.

Jagiełło: jestem bardzo optymistyczny

Przez ostatnie miesiące problem były braki repertuarowe. Teraz sytuacja jest zupełnie inna.

Rekalma Apsys
r e k l a m a

– Przyznam, że – inaczej niż w zeszłym roku – nasz dział film bookingu ma ból głowy jak te wszystkie atrakcyjne filmy  pomieścić na ekranach. Jestem bardzo, bardzo, bardzo optymistyczny – mówi Tomasz Jagiełło, Prezes Heliosa.

Wśród najistotniejszych premier, które mają odbyć się w IV kw., Jagiełło wymienił krajowe produkcje „Bo we mnie jest seks” i „Dziewczyny z Dubaju” oraz zagraniczne filmy: „Dom Gucci”, czwartą część serii „Matrix”, nową odsłonę przygód „Spidermana”, „West Side Story” i „Clifford. Wielki czerwony pies” Przypomniał, że niedawno zadebiutowały produkcje „Eternals” i „Pitbull”.

Według Jagiełły „realistyczny” jest scenariusz, w którym do końca roku nie pojawią się nowe ograniczenia w działalności kin.

W III kwartale segment filmowo-książkowy Agory, za wyniki którego odpowiada głównie działalność kinowa czyli sieć Helios, wypracował 10,2 mln zł zysku operacyjnego, podczas gdy rok wcześniej miał 18,9 mln zł straty. Przychody wzrosły o 121 proc. do 105,1 mln zł. Przychody ze sprzedaży biletów wyniosły 46 mln zł, a sprzedaż barowa 25,9 mln zł.

285 ekranów i 54 tys. miejsc

Helios S.A. to największa sieć kin w Polsce pod względem liczby obiektów. Dysponuje w tej chwili 51 kinami mającymi łącznie 285 ekranów i niemal 54 tysiące miejsc. Spółka skupia swoją działalność głównie w miastach małej i średniej wielkości, ale jej kina są również obecne w największych aglomeracjach Polski, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Helios S.A. jest częścią Grupy Agora, jednej z największych spółek medialno-rozrywkowych w Polsce, działającej m.in. w segmencie prasy (wydawca m.in. „Gazety Wyborczej”), reklamy zewnętrznej (lider rynku – AMS), internetu (grupa Gazeta.pl) oraz radia (stacje radiowe: Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje, Rock Radio i Radio Pogoda