Kaufland wspiera zbiórki żywności i zachęca klientów do pomocy

Boże Narodzenie to czas, w którym wiele osób w najróżniejszej formie pomaga potrzebującym. Jak wynika z badań CBOS, mniej więcej połowa Polaków w 2020 r. wsparła inicjatywy dobroczynne, przekazując na ten cel środki finansowe (59%) lub rzeczy (45%). Najbliższą okazją do pomagania innym będą świąteczne zbiórki żywności w marketach Kaufland, które odbędą się w ostatni weekend listopada i pierwszy grudnia.

Zbiórki żywności w ponad stu sklepach sieci Kaufland organizowane są we współpracy z organizacjami pożytku publicznego. Wolontariusze obu organizacji – Caritas i Federacji Polskich Banków Żywności będą w wybranych marketach zachęcać klientów do podzielenia się produktami spożywczymi z osobami, które znalazły się w trudnej sytuacji.

Imponujące efekty

Każdy będzie mógł wesprzeć potrzebujących, wkładając do oznaczonych koszy produkty z dłuższym terminem przydatności do spożycia, np. słodycze, olej, mąkę, cukier, konserwy czy bakalie.
Zbiórki żywności to inicjatywa, którą wspieramy już od wielu lat. Efekty akcji są imponujące. Przykładowo w ramach zbiórek przeprowadzonych z Federacją Polskich Banków Żywności w sklepach Kaufland dzięki ofiarności klientów udało się zebrać ponad 120 ton produktów spożywczych dla potrzebujących. Nasza współpraca z organizacjami nie ogranicza się tylko do uczestnictwa w zbiórkach. Produkty, których nie można już sprzedać, ale wciąż nadają się do spożycia, regularnie przekazujemy Federacji Polskich Banków Żywności, Caritas Polska czy Towarzystwu Pomocy im. św. Brata Alberta – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Zbiórki żywności za pośrednictwem Federacji Polskich Banków Żywności odbędą się w dniach 26-27.11 w wybranych sklepach Kaufland, a także online w sklepie charytatywnym zbiorkazywnosci.pl. Tydzień później w dniach 3-4.12 w wyznaczonych marketach sieci produkty spożywcze zbiorą wolontariusze Caritas.

W Polsce już 229 marketów

PARTNER PORTALU

Kaufland

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów-w i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 229 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.