Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Dobre uczynki od EPP dla społeczności lokalnych

EPP zakończyło rok 2021 z 120 dobrymi uczynkami na rzecz użytkowników i społeczności lokalnych skupionych wokół obiektów firmy w całej Polsce. W ramach całorocznej kampanii, zainicjowanej z okazji 5. urodzin firmy, 24 zespoły przeprowadziły po 5 akcji w czterech obszarach: zdrowie, edukacja, ekologia i odpowiadanie na potrzeby sąsiadów obiektów należących do EPP. Już wcześniej pisaliśmy na ten temat TUTAJ.

– Sytuacja ostatnich dwóch lat jeszcze bardziej zbliżyła nasze zespoły do osób mieszkających w sąsiedztwie centrów handlowych i biurowców EPP, dlatego z okazji 5. urodzin naszej firmy postanowiliśmy zrobić dla nich coś dobrego. Podzieliliśmy się na 24 lokalne zespoły, z których każdy miał za zadanie wykonać 5 dobrych uczynków – po jednym na każdy rok obecności naszej firmy na rynku. Zaowocowało to planem aż 120 dobrych uczynków na cały rok 2021, który zrealizowaliśmy w 100%, a niemal połowa energii włożonej w akcje została przeznaczona na pomoc typowo sąsiedzką, co pokazuje, jak istotne dla naszych pracowników jest odkrywanie i odpowiadanie na realne potrzeby ludzi w naszym najbliższym otoczeniu – mówi Urszula Matej-Bil, dyrektor komunikacji EPP.

Myśl globalnie, działaj lokalnie

Pasaż Grunwaldzki_Ule na dachu_2ok2

Jubileuszowe, dobroczynne gesty w ramach kampanii „5 dobrych uczynków na 5. urodziny EPP” stanowiły odpowiedź na aktualne potrzeby konkretnych ludzi, organizacji czy miejsc zlokalizowanych w sąsiedztwie centrów handlowych i biurowców EPP. Działaniom zespołów w 16 centrach handlowych, 6 biurowcach oraz siedzibach EPP w Warszawie i Kielcach przyświecała także chęć zaadresowania globalnych wyzwań, takich jak poprawa jakości powietrza, zwiększenie bioróżnorodności miast i uczynienie ich bardziej zielonymi, zamykanie obiegu gospodarki czy zapobieganie marnowaniu, np. żywności.

Przez cały 2021 rok realizowały one lokalne działania wpisujące się w cztery filary firmy: człowiek z sąsiedztwa i jego potrzeby (48% inicjatyw), ekologia (24% inicjatyw), zdrowie i aktywność fizyczna (15% akcji) oraz edukacja i budowanie kapitału intelektualnego (12% akcji).

– Poruszyło nas ogromne zaangażowanie naszych pracowników oraz poświęcony przez nich czas i wysiłek, aby wspólnie zrobić coś dobrego. Akcje charakteryzowała także niebywała pomysłowość, np. dawanie drugiego życia nieużywanym przedmiotom miało wiele odsłon. Zespoły zaskoczyły nas w tym obszarze nietuzinkowym podejściem i tak powstał punkt adopcji roślin, recykling mebli, program remontowania nieużywanych rowerów i przekazywanie ich potrzebującym, a nawet przerabianie niewykorzystywanych kredek. Wyniki urodzinowej akcji zainspirowały do opracowania i uruchomienia programu wolontariatu w EPP oraz rozwijania projektu w 2022 roku – dodaje Urszula Matej-Bil.

W trosce o najbardziej potrzebujących

King Cross Marcelin_Bookcrossingok

Kluczowe miejsce w zeszłorocznych aktywnościach EPP zajęła pomoc potrzebującym – zorganizowano zbiórki ubrań we współpracy z organizacjami charytatywnymi i NGO, w Galerii Solnej stanęła społeczna lodówka, aby jedzenie się nie marnowało i trafiło do potrzebujących oraz „różowa skrzyneczka” z produktami higienicznymi dla kobiet w trudnej sytuacji. We wszystkich obiektach handlowych i biurowych we współpracy z lokalnymi bibliotekami i przy wsparciu gmin ruszyły bookcrossingi, w których można wymieniać się książkami. To odpowiedź firmy na wyzwania gospodarki w obiegu zamkniętym oraz promowanie czytelnictwa. Cztery zespoły zainwestowały w zdobywanie wiedzy i umiejętności ogrodniczych, aby jako pierwsze w portfelu założyć łąki kwietne – pomagając tym samym w redukcji smogu oraz zwiększając bioróżnorodność i zieloność miast. Łąki zostały wzbogacone o budki lęgowe dla ptaków i domy dla owadów. EPP wsparło finansowo, rzeczowo i pracą wolontariuszy także 32 domy opieki i dziecka, pomogło 16 schroniskom dla zwierząt i wybudowało 2 paśniki dla dzikich zwierząt.

– Jesteśmy organizacją wrażliwą na potrzeby lokalnego środowiska, w którym działamy i zorientowaną na człowieka. Dlatego element zaangażowania społecznego jest ważną częścią naszej strategii ESG, którą opublikujemy wiosną razem z pierwszym raportem ESG – podsumowała Urszula Matej-Bil.