Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Ada Walentek, Nhood Polska: Realizujemy ambitne cele

Mijające dwanaście miesięcy w działalności firmy Nhood Polska obfitowało w liczne ważne wydarzenia. Spółka rozwijała zakres oferowanych usług, pracowała nad nowymi wielofunkcyjnymi projektami, wzbogaciła portfolio najemców w zarządzanych centrach i galeriach handlowych oraz prowadziła działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. To również pierwszy rok działalności firmy w Polsce pod nową marką Nhood.

Rok 2021 był dla Nhood Polska intensywnym czasem, w którym firma budowała nową markę. Nhood rozpoczął działalność na polskim rynku nieruchomości komercyjnych 26 stycznia 2021 roku, by świadczyć profesjonalne i wszechstronne usługi na rzecz właścicieli nieruchomości.

– Wyznaczyliśmy sobie ambitne zadania. Pracujemy nad nowymi projektami mixed-use, które ułatwią mieszkańcom codzienne życie i umożliwią spędzanie czasu w inny niż dotychczas sposób, a także przekształcamy nieruchomości, by stały się miejscami o nowych funkcjach. Chcemy, by zarządzane przez nas obiekty wywierały potrójny pozytywny wpływ na społeczności, środowisko i gospodarkę, zgodnie z filarami naszej strategii: People, Planet, Profit. Doświadczenie wynikające z obecności w 10 krajach Europy oraz wieloletniego zarządzania jednym z największych portfolio w Polsce sprawia, że możemy zaoferować podmiotom z branży nieruchomości profesjonalne usługi w szerokim zakresie – mówi Ada Walentek, dyrektor generalna Nhood Polska
Nhood Polska rozwija posiadane kompetencje i zakres działalności usługowej.

Rozwój portfolio najemców w zarządzanych obiektach

Dział komercjalizacji Nhood odpowiada za wynajem powierzchni handlowej w 24 obiektach należących do Ceetrus Polska oraz sprawuje tzw. mandat agencyjny w 28 obiektach handlowych z hipermarketami i supermarketami Auchan.

W 2021 roku Nhood Polska podpisał 70 nowych umów najmu na łączną powierzchnię ponad 12,5 tys. mkw. i przedłużył 671 umów najmu na łączną powierzchnię 145,5 tys. mkw. na rzecz obiektów należących do Ceetrus Polska. Natomiast, w ramach mandatu agencyjnego w obiektach Auchan, Nhood podpisał 17 nowych umów najmu na łączną powierzchnię blisko 1,5 tys. mkw. i przedłużył 26 umów najmu na łączną powierzchnię ponad 5 tys. mkw.

– Dzięki aktywności działu komercjalizacji asortyment dostępny w centrach i galeriach handlowych zarządzanych przez Nhood wzbogacił się o kategorie i marki poszukiwane przez klientów. Cieszę się, że portfolio naszych najemców powiększyło się o sklepy dyskontowe, zoologiczne oraz drogerie, a marki z którymi wcześniej współpracowaliśmy przedłużają umowy i decydują się na kolejne lokalizacje salonów w zarządzanych przez nas centrach handlowych – mówi Marcin Matysiak, dyrektor komercjalizacji Nhood Polska.

W 2021 roku Nhood Polska rozpoczął współpracę z markami TEDi, KiK, Maxi Zoo czy Okaidi. Firma dynamicznie rozwija również współpracę z popularnymi markami modowymi, wśród których są m.in. Sinsay, Monnari, Carry czy Tatuum, a także sieciami drogerii Hebe i Rossmann.

Zarządzanie nieruchomościami

Obecnie Nhood Polska odpowiada za kompleksową obsługę 24 obiektów Ceetrus Polska, wśród których są 22 Centra Handlowe Auchan, Galeria Bronowice oraz Galeria Łomianki.

– Zarządzamy wszystkimi etapami eksploatacji nieruchomości, przeprowadzamy remonty i modernizacje, dzięki czemu obiekty są wygodniejsze dla klientów, optymalizujemy koszty operacyjne, w tym zużycie energii elektrycznej i wody – mówi Aleksandra Dubrawska, dyrektor eksploatacji Nhood Polska.

W trakcie pandemii Covid-19 zespół Nhood szczególnie troszczył się o bezpieczeństwo klientów. Wprowadzał do obiektów dodatkowe środki higieniczne i prowadził szerokie działania komunikacyjne. Skuteczność działań podjętych przez firmę na rzecz klientów i najemców centrów i galerii handlowych potwierdzają międzynarodowe certyfikaty SafeGuard, które aktualnie posiada dwanaście obiektów. Ponadto w 2021 roku Centrum Handlowe Auchan Bydgoszcz uzyskało certyfikat BREEAM In-Use.

Nhood Polska w ramach działań na rzecz bezpieczeństwa i zdrowia klientów uruchomił punkty szczepień przeciwko Covid-19 w Galerii Bronowice i Centrum Handlowym Auchan Bydgoszcz. Punkty szczepień mieszczą się w lokalach w pasażach galerii handlowych i są prowadzone przez wykwalifikowany personel medyczny. Dodatkowo w czerwcu i wrześniu 2021 roku przed Centrum Handlowym Auchan Bielany pod Wrocławiem odwiedzający mogli korzystać z mobilnych punktów szczepień przeciwko Covid-19. Od lipca 2021 roku w punktach mieszczących się w obiektach zarządzanych przez Nhood Polska oraz w trakcie działalności mobilnych punktów szczepień przed centrami handlowymi zaszczepiono ponad 37 300 osób.
Dzięki współpracy z mieszkańcami, lokalnymi stowarzyszeniami i administracją lokalną Nhood Polska opracowuje kompleksową i różnorodną ofertę handlową, usługową i kulturalną obiektu.

Nowe projekty mixed-use

– Nasze nowe inwestycje mixed-use projektujemy zgodnie z ideą 15-minutowego miasta, by tworzyły przyjazne sąsiedztwa, w których lokalne społeczności mogą zaspokoić wszystkie codzienne potrzeby związane z mieszkaniem, pracą, nauką, spędzaniem czasu wolnego, rozrywką i zakupami bez konieczności przemieszczania się, na przykład do centrum miasta – podkreśla Marcin Stokowiec, dyrektor rozwoju Nhood Polska.

Obecnie dział nowych inwestycji Nhood Polska realizuje dwa wielofunkcyjne projekty. Pierwszy z nich to Wilanów Park w warszawskiej dzielnicy Wilanów łączący funkcje handlowe, gastronomię, usługi, rozrywkę, w tym kino i dwa wielofunkcyjne budynki w otoczeniu dwuhektarowego parku miejskiego. W maju 2021 roku nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu architektonicznego na zagospodarowanie tej zielonej przestrzeni, która powstanie w ramach inwestycji. To wydarzenie Nhood zorganizował i przeprowadził wspólnie z Oddziałem Warszawskim Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP. Zwyciężyła Pracownia RS Architektura Krajobrazu, która otrzymała zaproszenie do wykonania projektu parku. Zróżnicowany teren zielony wokół inwestycji Wilanów Park będzie pierwszym parkiem miejskim w Warszawie zrealizowanym przez prywatnego inwestora.

Drugą inwestycją mixed-use, nad którą obecnie pracuje zespół Nhood, jest Projekt Piaseczno na terenie dawnej zajezdni autobusowej i trolejbusowej w Piasecznie pod Warszawą. Nowy kompleks, w połączeniu z obiektami istniejącymi w okolicy, stworzy miejsce spotkań lokalnej społeczności. Mieszkańcy będą mogli korzystać z przestrzeni o funkcjach rozrywkowo-gastronomicznych oraz przyjaznej części handlowej. We wrześniu 2021 roku firma Nhood Polska rozpoczęła proces oczyszczania tego terenu za pomocą specjalnie wyhodowanych, bezpiecznych i korzystnie wpływających na procesy biologiczne szczepów bakterii, które przywrócą glebie jej naturalny stan. Do oczyszczenia gruntu wykorzystano w sumie 11 tysięcy litrów preparatu zawierającego wyspecjalizowane szczepy bakterii glebowych. Każdy z nich został wyhodowany w Polsce pod nadzorem rodzimych uczelni wyższych.

Zarządzanie terenami inwestycyjnymi

Nhood Polska zarządza terenami inwestycyjnymi należącymi do Ceetrus Polska, które mieszczą się w dużych miastach lub przy ich granicach oraz przy zjazdach z obwodnic i autostrad. W zależności od funkcji ustalonych w dokumentach planistycznych, grunty mogą być przeznaczone pod nieruchomości komercyjne, centra logistyczne czy budownictwo mieszkaniowe. W 2021 roku zespół Nhood podpisał 6 umów z inwestorami na zakup oraz użytkowanie wieczyste terenów o powierzchni ponad 61,5 tys. m.in. w Białymstoku, Gdańsku, Góraszce, Lublinie, Wałbrzychu oraz Wrocławiu. Procedowano również 6 umów przedwstępnych.

Działania CSR i na rzecz lokalnych społeczności

– Strategia zrównoważonego rozwoju Nhood opiera na filarach – People/ludzie, Planet/środowisko oraz Profit/gospodarka. To one wyznaczają kierunek różnorodnych działań, jakie podejmujemy w wielu obszarach – mówi Agnieszka Gutowska, dyrektor marketingu, lider CSR i komunikacji Nhood Polska.

Nhood Polska, zarządzając obiektami handlowymi, ubiega się o międzynarodowe certyfikaty potwierdzające skuteczność działań z zakresu zrównoważonego rozwoju. Prestiżowe certyfikaty BREEAM In-Use, które posiada sześć obsługiwanych przez Nhood obiektów: Galeria Bronowice w Krakowie, Galeria Łomianki, Centrum Handlowe Auchan Gdańsk, białostockie Centrum Handlowe Auchan Hetmańska, Centrum Handlowe Auchan Bielany pod Wrocławiem oraz Centrum Handlowe Auchan Bydgoszcz. W roku 2022 Nhood będzie ubiegał się o certyfikaty BREEAM In-Use dla kolejnych osiemnastu zarządzanych obiektów, a także o certyfikaty BREEAM dla nowych projektów.

Nhood Polska rozwija również współpracę z organizacjami wspierającymi zrównoważony rozwój. W 2021 roku firma została partnerem inicjatywy ONZ Global Compact Network Poland. W ramach współpracy Nhood uczestniczy w programie „Standard etyki”, programie „Równe szanse w biznesie” na rzecz znoszenia ograniczeń równości płci w firmach, a także po raz kolejny poddał się analizie równości płci WEPs Gender Gap Analysis Tool. W minionym roku firma szeroko współpracowała z Centrum United Nations Environment Programme/GRID-Warszawa i uczestniczyła w wydarzeniu pt. „Kultura, Natura, Przyszłość” oraz w projekcie Eco-Miasto, promującym ideę zrównoważonego rozwoju miast.

Z myślą o lokalnych społecznościach w 2021 roku Nhood Polska zrealizował dziewiątą edycję programu CSR „Dobry sąsiad”, który ma na celu zapewnienie dostępu do szeroko rozumianej kultury i edukacji, wyraża troskę o bezpieczeństwo i zdrowie odwiedzających centra i galerie handlowe, a także dbałość o najbliższe otoczenie i środowisko. W ramach programu w obiektach cyklicznie odbywają się różnorodne animacje, spotkania i warsztaty adresowane do lokalnych społeczności. W 2021 roku w centrach i galeriach handlowych zarządzanych przez Nhood Polska odbyło się ponad 8 tysięcy dni eventowych. Program animacji powstaje we współpracy z lokalnymi społecznościami. Nhood rozwija także wielokanałową komunikację z klientami – aktywnie korzysta z mediów społecznościowych, tworzy aplikacje dla odwiedzających centra handlowe – a także regularnie przeprowadza badania opinii. W ramach działań CSR Nhood Polska wspiera również działalność trzech fundacji – Mam Marzenie, Po drugie oraz Mierz wysoko.