Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Według wstępnych szacunków w III kwartale roku obrotowego 2021/22 tj. od 1 października do 31 grudnia 2021 r. Intersport znacznie poprawił swoje wyniki. Łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 63.409 tys. zł były o 58,1% wyższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Intersport odnotował r/r lepszy wynik finansowy dzięki poprawie marży procentowej o 9 p.p. oraz trwającej cały czas dyscyplinie kosztowej. Na poprawę wyników przychodowych wpłynęła również zmiana polityki handlowej wynikająca z nowej strategii, która przyniosła zdecydowanie większą sprzedaż we wszystkich kanałach, szczególnie w grudniu.
Narastająco, w całym roku finansowym tj; okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2021 roku obrotowego 2021/2022 Intersport osiągnął:
Według wstępnych szacunków w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia roku obrotowego 2021/2022, Spółka wypracowała zysk brutto na poziomie 35 tys. zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku Spółka osiągnęła stratę brutto na poziomie 13.521 tys. zł. Wynik ten jest najlepszym, jaki osiągnął Intersport od ponad 10 lat.
Przedstawione wyniki finansowe mają charakter szacunkowy.
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Rok 2021 poprzez znoszenie obostrzeń umożliwił społeczeństwu powrót do wielu przyjemności, w tym do aktywności fizycznej. Co ciekawe, aż 61 proc. Polaków wskazało, że chciałoby uprawiać więcej sportu – wynika z raportu z 2021 roku „Global views on sports and exercise”, a 33 proc. jest zadowolonych z obecnego stanu.
– Motywacją do zwiększonej aktywności fizycznej jest zdrowie. W ostatnich latach obserwuje się coraz większe zaangażowanie Polaków w tej kwestii – według badania Ipsos „COVID 365+” aż 72 proc. Polaków potwierdziło, że zdrowie jest dziś dla nich największą wartością. Kolejny raz odnotowujemy wzrost sprzedaży oraz zainteresowania naszą ofertą. Na bieżąco staramy się dostosowywać nasze usługi do zmieniającej się rzeczywistości – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, Intersport Polska S.A.
– Model biznesowy firmy dopasowany jest do potrzeb grupy docelowej. Przykładowo udoskonalając naszą usługę wypożyczania sprzętu odpowiadamy na finansową niepewność, która obecnie panuje w społeczeństwie. Nie każdy przecież od razu chce kupować drogi sprzęt. Staramy się otwierać świat sportu dla każdego – jesteśmy bliżej ludzi – dodaje Kaczmarek.
Branża sportowa już od dawna przechodzi swoją przemianę, wszystko za sprawą osiągnięć technologicznych, przemian społecznych i kulturowych. Chcąc nadążyć za zmianami sklepy sportowe również muszą do nich dostosować. Konsumenci obecnie są bardziej świadomi swoich potrzeb.
– Rozwój i optymalizacja sprzedaży online, zmiana polityki cenowej o 180 stopni oraz budowa nowych zespołów w organizacji – to najważniejsze cele, które udało nam się zrealizować. Warto przy tym podkreślić, że nasze wyniki sprzedażowe wpisują się w światowy trend. Podobnie jak IIC-INTERSPORT International Corporation GmbH osiągamy wzrosty – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, Intersport Polska S.A. Zależy nam na tym, aby oferta sklepu INTERSPORT była dla każdego. Sport pomaga w przełamywaniu własnych ograniczeń oraz pozwala efektywnie spędzić czas – dodaje.
Z badania Benefit Systems „Ruch to zdrowie” wynika, że 9 na 10 ankietowanych uważa, że aktywność fizyczna neutralizuje stres i przeciążenia psychiczne. Ponadto 56% respondentów przyznało, że sport pomaga im w akceptacji samego siebie.