Hasło „Codziennie niskie ceny” od zawsze było wpisane w strategię sieci sklepów Biedronka. Teraz Biedronka idzie o krok dalej i ogłasza akcję „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna”, dając klientom gwarancję, że ceny najczęściej kupowanych produktów są najniższe na rynku. Dodatkowo Biedronka składa też zapewnienie, że do końca czerwca ich ceny nie wzrosną. Co więcej, jeśli klient znajdzie ten sam lub porównywalny produkt w niższej regularnej cenie w sklepie konkurencyjnym, Biedronka zwróci mu różnicę.
Od 12 kwietnia br. Biedronka startuje z akcją „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna” i zobowiązuje się do niepodnoszenia cen najczęściej kupowanych produktów do końca czerwca. W przypadku kilkunastu produktów z grupy ultrafresh, w skład której wchodzą owoce, warzywa, świeże ryby i świeże mięso, Biedronka daje gwarancję, że w sklepach jej sieci będą one najtańsze na rynku. Te produkty należące do kategorii o bardzo krótkim terminie przydatności do spożycia, cechują się co do zasady dużą dynamiką zmienności cen.
Start programu wspiera kampania, w której 12 przedstawicieli Działu Zakupów składa w imieniu firmy zobowiązanie, że cena produktów z ich kategorii nie wzrośnie. W filmie nie występują aktorzy, ale realni pracownicy Biedronki, odpowiadający za procesy zakupowe w firmie, którzy personalnie uwiarygadniają zapewnienie o niezmienności cen.
– Filmy z naszym udziałem trudno nazwać elementem kampanii marketingowej, bo nie o sam marketing tu chodzi. Będąc świadomymi, że żyjemy w dobie rosnącej inflacji i zmieniającej się rzeczywistości, chcemy dać klientom poczucie stabilizacji, publicznie gwarantując, że w sieci sklepów Biedronka cena ponad 150 najważniejszych produktów nie zmieni się do czerwca. Wspomniane produkty mają również gwarancję najniższej ceny, która oznacza zwrot różnicy, jeżeli gdziekolwiek cena regularna porównywalnych produktów byłaby niższa – mówi Grzegorz Pytko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.
Produkty objęte Tarczą Antyinflacyjną Biedronki, które znalazły się na liście najchętniej kupowanych artykułów, wyróżniać będzie specjalna etykieta cenowa.
Jeśli klient w tym samym tygodniu kupi w sklepie konkurencyjnym taki sam lub, w przypadku marek własnych Biedronki, porównywalny produkt m.in. pod względem wagi, składu i wartości odżywczej – w niższej regularnej cenie, otrzyma zwrot różnicy w postaci e-kodu. Limit zakupu danego produktu uprawniającego do zwrotu różnicy w cenie wynosi 20 sztuk lub kilogramów dziennie. Jako sklep konkurencyjny uznaje się jedną z 15 sieci sklepów określonych w załączniku nr 2 do Regulaminu. Aby uzyskać zwrot z różnicy, wystarczy przesłać zgłoszenie pocztą elektroniczną wraz ze skanami lub zdjęciami oryginałów dowodów zakupu w konkurencyjnym sklepie – na specjalny adres lp.aknordeib@yneceiksin.
– Pracuję w Biedronce od 11 lat, od zawsze kierując się zasadą: najlepsza jakość w najniższej cenie. Na naszej liście 150 najczęściej kupowanych artykułów znalazły się nie tylko produkty pierwszej potrzeby, ale również słodycze, za które odpowiadam. Jest to dla mnie osobiście ważne, że w każdym obszarze bronimy budżetów domowych naszych klientów. Cieszy mnie fakt, że w tych ciężkich czasach dbamy o to, aby klienci mogli osłodzić sobie tę trudną codzienność. – mówi Agata Maj, dyrektorka kategorii odpowiedzialna za kategorię słodyczy.