Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Kaufland zachęca do udziału w kolejnej edycji letnich praktyk

80% studentów w Polsce podejmowało pracę w trakcie semestru lub w czasie wolnym od zajęć i wykładów. To, co ich motywuje, to nie tylko możliwość dodatkowego zarobku, który jest istotny dla prawie połowy z nich (47%), ale również poszerzenia swojego CV i zdobycia referencji (45%), a także doświadczenia potrzebnego w kolejnej pracy (37%). Trzy miesiące ciekawych wyzwań oraz rozwijających projektów połączonych z wynagrodzeniem to główne atuty letnich praktyk Kaufland.

Program letnich praktyk to coroczna inicjatywa Kaufland skierowana do młodych ludzi z całej Polski – nie tylko dla studentów i absolwentów wyższych uczelni, ale wszystkich chcących sprawdzić się w pracy w nowoczesnej sieci handlowej. Praktyki to doskonała okazja do zdobycia doświadczenia i praktycznych umiejętności w międzynarodowej firmie, które ułatwiają późniejsze odnalezienie się na rynku pracy. Rekrutacja do trzymiesięcznego programu praktyk potrwa do końca maja. Praktyki, które rozpoczną się w lipcu, poza wykonywaniem obowiązków zawodowych dają możliwość wzięcia udziału w inspirujących i angażujących warsztatach. Odbycie praktyk to również szansa na stałe zatrudnienie dla wyróżniających się uczestników.

Zainteresowanie, jakim cieszyła się poprzednia edycja letnich praktyk, pokazało, że młodzi ludzie są coraz bardziej świadomi tego, jak ważne jest zdobywanie doświadczenia, rozwijanie swoich kompetencji oraz kwalifikacji. W tym roku mamy kolejną okazję, by pokazać naszym praktykantom, jakie korzyści u progu wejścia w życie zawodowe dają praktyki pod okiem doświadczonych pracowników naszej sieci. Poza zdobywaniem wiedzy i kwalifikacji praktykanci mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości 3200 złotych brutto miesięcznie – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.

Świadomi na rynku pracy

Wiedza merytoryczna, szeroko rozumiane doświadczenie, znajomość narzędzi, systemów czy programów to główne oczekiwania, jakie stawiają przed absolwentami pracodawcy. Każda sposobność, by zdobyć dodatkowe umiejętności zawodowe i nawiązać kontakty, to inwestycja w przyszłość. Przez trzy miesiące uczestnicy będą stawiać swoje pierwsze kroki w zawodzie przy wsparciu profesjonalistów dzielących się swoją wiedzą i doświadczeniem. Kaufland realizuje letnie praktyki obejmujące wszystkie obszary firmy: sprzedaż, logistykę, centralę przedsiębiorstwa oraz biuro regionalne w Warszawie. Do programu w centrali oraz w biurze regionalnym sieci w Warszawie zaproszeni są studenci lub absolwenci szkół wyższych, natomiast praktyki w sprzedaży oraz w obszarze logistyki mogą odbyć wszyscy chętni, którzy nie ukończyli jeszcze 30 roku życia. Ponieważ celem programu jest zapoznanie młodych ludzi kompleksowo z pracą całej sieci, dlatego praktykanci z Centrum Usług Wspólnych oraz biura regionalnego będą mieli okazję do wizyty w centrum logistycznym w Woli Krzysztoporskiej Dodatkowo – podobnie jak w roku ubiegłym – będą mogli wziąć udział również w wyzwaniu Market Challenge – grze, w której praktykanci podzieleni na zespoły będą współzawodniczyć, wykonując zadania związane z codziennym funkcjonowaniem sklepów. Konkurs „Innowacje na wakacje” to kolejna nieodłączna część programu, w którym wszyscy praktykanci są zachęcani do zgłaszania swoich pomysłów dotyczących optymalizacji pracy. Najlepsze z nich zostaną nagrodzone.

Na dobrej drodze do kariery zawodowej

Praktyki to dobra okazja dla tych, którzy są na początku swojej ścieżki zawodowej. W ten sposób są w stanie poznać firmę od środka oraz uczestniczyć w jej realnym życiu. To z kolei daje możliwość weryfikacji naszych oczekiwań względem miejsca pracy, powierzanych zadań czy posiadanych kompetencji. Przekonała się o tym Maja Olszowy, uczestniczka letnich praktyk, która przed kilkoma laty postanowiła związać swoją ścieżkę zawodową właśnie z siecią Kaufland.

Praktyki letnie stanowiły idealną okazję, żeby przekonać się, jak naprawdę wygląda praca zarówno w centrali, jak i w markecie. Przychodząc na staż, moje doświadczenie zawodowe było znikome. Mentorzy, z którymi miałam okazję pracować, wykazali się cierpliwością oraz chęcią dzielenia się swoją wiedzą. Staż w sieci pozwolił na rozwój moich kompetencji, a także rozpoczęcie ścieżki zawodowej – od ponad dwóch lat pracuję w sieci Kaufland jako samodzielny specjalista ds. kadr i płac. Polecam uczestnictwo w praktykach każdemu, kto jest na początku swojej drogi – tutaj z pewnością zdobędzie niezbędne doświadczenie – mówi Maja Olszowy, absolwentka letniego programu praktyk Kaufland.

Takim początkiem dla nieco już bardziej doświadczonych osób może być również program Absolwent – realizowany przez Kaufland projekt skierowany do absolwentów wszystkich kierunków studiów bezpośrednio po ich ukończeniu lub posiadających krótkie doświadczenie zawodowe. Oprócz wynagrodzenia w kwocie 5000 zł brutto miesięcznie uczestnicy mają okazję zapoznać się z funkcjonowaniem i specyfiką pracy w międzynarodowej sieci handlowej oraz uczestniczyć w projektach pozwalających na rozwój ich umiejętności i kompetencji.

139 tys. pracowników

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 235 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena
i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

SCF 2024 Spring - system umawiania spotkań

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

System umawiania spotkań już działa!

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Zarejestruj się i umów spotkania