Zyski ze sprzedaży większe o 60% i dotarcie do klientów, a także aż do 100% szybszy obrót towarów – oto, jakie korzyści mogą odnieść marki, przystępując do programu Connected Retail (CR). Od czasu wprowadzenia go na polski rynek w lipcu 2021 sieć powiązanych z Zalando lokalnych sklepów rozwija się bardzo szybko, a Polska stała się jednym z największych międzynarodowych rynków dla Connected Retail.
Na uczestnictwie w programie Connected Retail, który pozwala na połączenie sklepów tradycyjnych z platformą Zalando, korzystają wszyscy: partnerzy są w stanie skutecznie dotrzeć do milionów nowych klientów w łatwy i oszczędny sposób, klienci zyskują szerszy asortyment i możliwość kupowania wielu marek w jednym miejscu, a Zalando poszerza swoją ofertę, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia zakupowe swoim klientom – mówi Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.
W ramach Connected Retail Zalando współpracuje zarówno z dużymi i uznanymi polskimi markami, jak np. Wólczanka czy La Mania, oraz z mniejszymi sprzedawcami, takimi jak Pewien Pan, Aggi czy Feba Swimwear, dając im wszystkim siłę napędową dla działalności biznesowej i realnie wpływając na wyniki finansowe.
Marcin Bogusławski, właściciel marki Pewien Pan komentuje: Możliwość współpracy z Zalando była dla nas przede wszystkim szansą na pokazanie marki Pewien Pan szerszej grupie odbiorców. Nasze sartorialne ubrania i dodatki są stosunkowo niszowymi produktami w segmencie mody męskiej. Obecność na jednej z wiodących europejskich platform modowych i lifestyle’owych spozycjonowała Pewien Pan jako poważną i docenianą markę. Przekonałem się o tym dość szybko, ponieważ po kilku tygodniach od zaistnienia na platformie klienci przychodzący do naszych butików mówili „Widziałem Was na Zalando!”. Popularność oraz zasięg platformy pomogły lokalnym klientom poznać naszą markę. To właśnie mam na myśli mówiąc o łączeniu światów sprzedaży w sklepach stacjonarnych i w internecie – klient ma nas na wyciągnięcie ręki i to w dogodny dla siebie sposób. Lokalnym markom, dołączającym do platformy, Zalando oferuje również wsparcie w postaci różnorodnych opcji możliwości pozycjonowania na stronie, które mogą być dostosowane do potrzeb każdej z nich. Działania związane z promocją lokalnych marek, rozpoczęto w ubiegłym roku. Będą one kontynuowane w 2022 r., po zachęcających wynikach potwierdzających duże znaczenie polskiego asortymentu na Zalando.pl.