Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Signify stworzyło koncepcję oświetleniową dla pierwszego stacjonarnego salonu Gomez w Warszawie. Gomez to internetowy dom mody premium, który otwierając Fashion Store połączył zalety zakupów offline z wygodą kupowania online. Salon mieszczący się w warszawskiej dzielnicy Mokotów ma ok. 2 tys. mkw. powierzchni, oferuje ponad 150 marek premium i stawia na zupełnie nowe doświadczenia zakupowe.
Koncepcja oświetleniowa stworzona przez Signify miała na celu pomóc klientom w dokonywaniu lepszych wyborów zakupowych i pozytywnie wpłynąć na sposób, w jaki postrzegany jest sklep.
Aby stworzyć prawdziwe pozytywne zakupowe doświadczenie, w salonach Gomez eksperci Signify postawili na wykreowanie niepowtarzalnej atmosfery już na wejściu. Oświetlenie zostało zaprojektowane tak, by wzmacniało preferowaną przez Gomez ścieżkę zakupową klientów: podkreślając kluczowe elementy ekspozycji oraz przenosząc na drugi plan te mniej istotne. Takie kontrastowe aranżacje uzyskano dzięki oświetleniu LED z precyzyjną optyką świetlną z serii True Fashion. Dodatkowo, oprawy zostały wyposażone w dedykowaną dla branży modowej barwę światła Premium Color, co pomogło wzmocnić realne odwzorowanie kolorów i podkreślić strukturę tkanin. W efekcie, jak podkreślają eksperci z Signify, tak oświetlona przestrzeń handlowa stała się bardziej przejrzysta i atrakcyjna, nawet przy bardzo dużej ilości wystawionego asortymentu.
– Przestrzenie sklepowe powinny nie tylko świetnie wyglądać na żywo czy w obiektywie smartfona, ale i być gotowe na częste zmiany wedle potrzeb marki. Przygotowaliśmy zatem naszą instalację oświetleniową do tego, by mogła nadać obiektowi inny charakter np. miejsca spotkań. Przy użyciu systemu Interact personel sklepu może jednym kliknięciem zamienić sklep w wybieg pokazu mody czy galę fashion – opisuje Jan Sewerynik, Key Account Manager, Signify.
Gomez otwierając flagowy salon postawił na zbudowanie wygodnej, przestrzennej i interaktywnej strefy przymierzalni, w której to klient decyduje jak chce się widzieć. Kluczową rolę w tej przestrzeni odgrywa Interact Retail Smart Fitting Room czyli sceny świetlne dzięki którym klient może zobaczyć, jak wybrana stylizacja będzie się prezentować adekwatnie do okoliczności, na które jest kupowana – np. wieczorne wyjście czy spacer na łonie natury.
– Projektując przymierzalnię w naszym warszawskim Fashion Store, chcieliśmy zapewnić klientom nowe doświadczenie zakupowe. Przestronna garderoba, duże lustra, technologia RFID z rekomendacją produktów i zmienne oświetlenie, które pozwala dobrać stylizację adekwatnie do okazji – to wszystko wpływa na komfort zakupów w Gomez – podkreśla Adam Matuszewski, Projektant ekspozycji, Gomez.
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Focus na sprzedaż – Szeroki asortyment często sprawia, że trudno jest podjąć decyzję. Zwłaszcza gdy uwagę klienta rozpraszają inne elementy wyposażenia sklepu. Konieczne jest więc jak najlepsze wyeksponowanie istotnych elementów – wszystko to jest możliwe dzięki odpowiedniemu oświetleniu, czyli oprawom True Fashion Premium Color, które wzmacniają kontrastowe aranżacje kierując uwagę klienta na wybrane obszary.
Jasny wybór – Klienci często zauważają, że w kupionych stylizacjach w rzeczywistości prezentują się inaczej niż wtedy, gdy mierzyli je w sklepie. Choć produkt jest ten sam, różnice w postrzeganiu spowodowane są nieodpowiednim oświetleniem sklepowym. Dlatego w Gomez oświetlenie sali sprzedaży nie tylko wiernie oddaje kolory, ale dzięki Interact Retail Smart Fitting Room daje także klientowi możliwość wyboru preferowanej temperatury barwowej. Tak przygotowana przymierzalnia to świetne udogodnienie i krok bliżej to tego by przekonać się, czy dana stylizacja sprawdzi się w realu.
Wszechstronne rozwiązanie – Sklepy modowe przestały pełnić jedynie funkcję zakupową. Często stają się miejscami spotkań towarzyskich i rozrywkowych. Aby jak najlepiej odpowiedzieć na oczekiwania klientów, dzięki zarządzaniu scenami oświetleniowymi Interact możliwe jest przekształcenie sali sprzedaży w przestrzeń eventową np. wybieg pokazu mody.
Oszczędność energii – Ze względu na bogaty asortyment, aby oświetlić każdy produkt, potrzebna jest duża ilość światła. Oprawy Philips True Fashion zapewniają dużą ilość wysokiej jakości światła, pozwalają wyeksponować istotne produkty, ale także zaoszczędzić energię i zminimalizować ślad węglowy inwestycji.
Realizacja Signify dla Gomez: https://www.interact-lighting.com/pl-pl/customer-stories/gomez