Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Posnania odnotowuje wzrost wyników, czyli siła stacjonarnych zakupów.

Jeszcze niedawno przewidywano znaczące zmiany w branży handlowej. Wszystko za sprawą rosnącej w czasie pandemii popularności zakupów online. Najnowsze badania wykazują, że prognozowany trend nie znajduje odzwierciedlenia we wracającej do normy rzeczywistości. Potwierdzają to wyniki największego centrum handlowego w Wielkopolsce. W drugim kwartale 2022 Posnania odnotowała zarówno wzrost odwiedzalności, jak i zwiększenie obrotów. Wpływ na to ma szeroka oferta, interesujące otwarcia nowych najemców oraz wiele możliwości spędzania wolnego czasu.

Żyjemy w czasach dynamicznych zmian. Jak w nowej normalności funkcjonują centra handlowe? Ekonomiści przewidywali, że branża handlowa będzie dynamicznie przenosić się do przestrzeni online. Jednak najnowsze badania Polskiej Rady Centrów Handlowych mówią, że jest inaczej. Klienci wracają do galerii, a obroty tych obiektów są wyższe niż przed epidemią COVID-19. Okazuje się, że stacjonarne zakupy cieszą się wielką popularnością.

Miłośnicy zakupów

Te tendencje można zaobserwować w Posnanii, która odnotowała wzrost odwiedzalności oraz zwiększenie obrotów w porównaniu do poprzedzającego pandemię 2019 roku. Niewątpliwie wpłynął na to również fakt, że galeria przyciąga klientów największym wyborem marek w Wielkopolsce.

– Wnikliwie obserwujemy zachowania klientów Posnanii. Cieszymy się, że ich liczba ciągle rośnie. W kwietniu odwiedziło nas o 6% więcej, a w maju o 7% więcej osób niż w analogicznym okresie 2019 roku. Obroty również wzrosły o 7%. Statystyki są lepsze niż przed pandemią, a współpracujący z Posnanią najemcy realizują często jedne z najlepszych wyników sprzedażowych w Polsce. Widzimy, że konsumenci niezmiennie cenią możliwość obejrzenia, dotknięcia i przymierzenia produktów w sklepie. Dzięki temu mogą zrobić bardziej przemyślane zakupy niż w Internecie – mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii.

Posnania otwarta na wszystkich

Klienci Posnanii wydają więcej niż przed pandemią. Jeden konsument zostawia w galerii kwotę średnio o 17% większą niż 3 lata temu. Przyczyniają się do tego również nowi najemcy centrum handlowego. Posnania cieszy się wielką popularnością wśród właścicieli sklepów, restauracji i punktów usługowych. Puste lokale to zaledwie 2% powierzchni centrum.

Nowe otwarcia przyciągają klientów. Tłumy fanów pojawiły się na otwarciu pierwszego w Poznaniu i czwartego w Polsce sklepu LEGO Store. Funkcjonuje on zgodnie z koncepcją „retailtainment”, czyli łączenia zakupów z zabawą. Na klientów czeka nie tylko szeroka gama premierowych produktów, ale również wyjątkowe budowle z klocków. W sklepie LEGO zobaczyć można choćby słynne poznańskie koziołki.
Miłośnicy sportowej elegancji zyskali dwa nowe miejsca na planie Posnanii. Pierwsze z nich to salon Gant – marki, która łączy amerykański, akademicki styl z europejską klasą. Oferuje casualową odzież najlepszej jakości dla kobiet i mężczyzn. Drugie miejsce to salon Lacoste. Klienci znajdą tu modę męską odpowiednią zarówno na sportowe, jak i codzienne okazje.

Posnania wychodzi naprzeciw również tym osobom, które chcą robić zakupy świadomie, w zgodzie z naturą. Wszystko za sprawą salonu SAVE THE PLANET. To nie tylko sklep z ekologicznymi kosmetykami, środkami czystości, odzieżą, ale również bar serwujący wyjątkowe potrawy, a także przestrzeń artystyczna i edukacyjna. W Posnanii niedawno otworzył się również salon SAVE THE PLANET Home & Decor z meblami i stylowymi dodatkami do wnętrz. To projekt dla wszystkich, którzy swoimi codziennymi wyborami chcą pozytywnie wpłynąć na losy planety.

W trosce o przyszłość

SAVE THE PLANET to jeden spośród wielu ekologicznych aspektów pobytu w Posnanii. Szereg przyjaznych dla środowiska działań prowadzonych w centrum opatrzono wspólnym, łączącym hasłem #zmiłościdoprzyszłości. Mają one na celu promocję ekologicznych nawyków zakupowych.

Wielu zainteresowanych przyciąga EKO Przedsionek – miejsce, w którym klienci mogą skorzystać z recyclomatów – butelkomatu i maszyny na elektroodpady, a w zamian za oddane butelki PET zyskać punkty i wymieniać je na upominki. Przestrzeń służy również edukacji ekologicznej najmłodszych.

Niedawno do sklepów wspierających ekologię dołączył otwarty w czerwcu Butik Cyrkularny, który jest wspólną inicjatywą Posnanii oraz fundacji Ubrania do oddania. Asortyment butiku składa się z odzieży i akcesoriów z drugiej ręki, które przekazane wcześniej fundacji przez ich pierwotnych właścicieli, wsparły organizacje dobroczynne.

Czas wolny na wiele sposobów

Posnania tętni życiem. Wszystko dzięki temu, że konsumenci czują się tu dobrze. Galeria to dla nich nie tylko miejsce realizacji podstawowych potrzeb, ale również przestrzeń do spędzania wolnego czasu.
– Dane mówią same za siebie. Konsumentów ciągle przybywa. Wierzymy, że dzięki różnorodnej ofercie będzie ich jeszcze więcej. Wciąż pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które przyciągną klientów. Kierunek wyznacza nam ekologia. Okazało się, że nasze propozycje dają szereg możliwości niedostępnych w przestrzeni online. Dzięki temu konsumenci uwielbiają tu spędzać czas – podsumowuje Marek Ćwiek.

APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use, inwestycjach mieszkaniowych oraz w obszarze zarządzania powierzchniami biurowymi. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości.

Wszystkie projekty realizowane są zgodnie z ideą „Making cities vibe” – ożywiania przestrzeni miejskiej, kreowania wyjątkowych doświadczeń oraz dbania o zrównoważony rozwój miast. Apsys Polska łączy profesjonalizm z szacunkiem do tradycji, historii miejsca, jego otoczenia oraz odpowiedzialnością społeczną i ekologiczną. Biorąc pod uwagę specyfikę danej lokalizacji, tworzy innowacyjne projekty „szyte na miarę”, w harmonii z miastem i potrzebami jego mieszkańców, uwzględniające specyfikę danego miejsca, kontekst społeczny oraz środowisko naturalne.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są dopasowane do potrzeb klienta. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 1 000 000 mkw. GLA w 23 obiektach handlowych zlokalizowanych w 18 największych miastach w kraju oraz biurowcem Arkada Business Park w Bydgoszczy i kompleksem biurowym React zlokalizowanym w centrum Łodzi. Apsys prowadzi także inwestycję mieszkaniową – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie.

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników