Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

MMG: Dobre pierwsze półrocze 2022 dla Projektów Master Management Group

Dla projektów zarządzanych przez Master Management Group pierwsze półrocze tego roku było czasem, w którym umocniły one swoją pozycję na lokalnych rynkach. Pojawili się nowi najemcy, zdecydowanie wzrosły obroty i odwiedzalność.  Master Management Group jest wystawcą targów SCF 2022 Fall.

Centrum MMG Ciechanów jest kluczowym projektem w portfolio Grupy. 

Ponad 1 milion klientów 

Pod koniec pierwszego półrocza Master Management Group finalizowała zmiany w portfolio najemców centrum MMG Ciechanów, wprowadzając cztery nowe marki. Zarządca obiektu odnotował intensywny wzrost obrotów i liczby klientów w tym popularnym obiekcie na handlowej mapie miasta. Poziom najmu osiągnął 100 procent. 

R E K L A M A

– W ubiegłym roku centrum przeszło przebudowę zarówno zewnętrznej części obiektu jak i części pasażu wewnątrz. To umożliwiło wprowadzenie nowych najemców, dawno oczekiwanych przez mieszkańców, a także zwiększenie powierzchni już dobrze zakorzenionych, najchętniej odwiedzanych marek – mówi Anna Polak, Head of Leasing Master Management Group. 

– Centrum handlowe Ciechanów jest dzisiaj jednym z najpopularniejszych obiektów handlowych w regionie, wyróżniającym się zarówno bardzo dobrą, kompleksową ofertą, jak i komfortowymi, funkcjonalnymi wnętrzami – podkreśla Anna Polak. 

Wiosną tego roku Master Management Group odnotowało silny wzrost najważniejszych wskaźników w centrum MMG Ciechanów, po krótkotrwałym okresie spadków, związanych ze zmianami gospodarczymi i wybuchem wojny na Ukrainie. Zwiększenie obrotów w marcu 2022 vs. luty 2022 sięgało ponad 40%. To efekt większego ruchu klientów, który wzrósł w tym okresie o ponad 20%. Kwiecień 2022 w porównaniu do marca 2022 jeszcze umocnił tę pozytywną tendencję. Obroty wzrosły bowiem w tym okresie o kolejne 15 procent, podobnie jak liczba klientów.  

– Wyższe tempo wzrostu obrotów ponad tempo wzrostu odwiedzalności przekłada się wprost na zwiększenie wielkości koszyka zakupowego, tj. średniej wielkości paragonu. To dowód na przywiązanie klientów do oferowanych możliwości zakupowych w naszym centrum w Ciechanowie i pozytywną ocenę zmian w portfolio najemców. Tylko w czasie pięciu miesięcy tego roku na zakupy do naszego centrum przyjechało już ponad 1 milion klientów – mówi Remigiusz Królikowski, Advisor to the Board Master Management Group. 

Portfolio marek na poziomie 100 %

Nowi najemcy zaprosili pierwszych klientów na przełomie roku i wiosną tego roku. Nowoczesny sklep OCHNIK, urządzony w najnowszym koncepcie marki, zajmuje powierzchnię 140 m², uzupełniając ofertę obiektu w kategorii mody i akcesoriów. W salonie OCHNIK klienci znajdą nie tylko okrycia wierzchnie, w tym skórzane kurtki, z których słynie marka, ale też odzież, obuwie, torebki, paski, rękawiczki i portfele oraz nowoczesne walizki podróżne. 

– OCHNIK rozpoczyna rozwój sieci sprzedaży w mniejszych miastach, a posiadanie sklepu w Ciechanowie idealnie wpisuje się w tę strategię. Obiekt spełnił nasze oczekiwania dotyczące nie tylko wielkości samej galerii, ale też doboru najemców. Współpraca z MMG zarówno na etapie negocjacji warunków najmu powierzchni handlowej, jak i późniejszej aranżacji wnętrza przebiegała bardzo sprawnie. Liczymy, że tak będzie nadal – mówi Arkadiusz Konarski, dyrektor ds. rozwoju salonów firmowych OCHNIK.

– Naszym priorytetem w strategii najmu centrum w Ciechanowie jest utrzymanie silnych marek, które doskonale wykorzystują trendy w modzie. Cieszymy się, że tak rozpoznawalna marka jak Ochnik poszerzy ofertę tego obiektu w nowym koncepcie – dodaje Wioleta Sobieraj, Leasing Manager w MMG.

W tym samym kwartale do centrum dołączyła popularna, polska marka odzieżowa Carry z ofertą ubrań i akcesoriów dla wszystkich grup wiekowych. To propozycja mniej formalnej garderoby niemal wszystkich kategorii. Sklep zajął powierzchnię 680 m². Mieszkańcy Ciechnowa i okolic zyskali też sklep z biżuterią i zegarkami znanej marki Yes o powierzchni 50 m², a także sklep  z artykułami dla domu Home&You, którego oferta jest dostępna na blisko 450 m². W połowie 2021 roku w centrum otwarte zostały sklepy popularnych marek Rossmann, Action i Vision Express,  a większe powierzchnie zyskały dyskonty wielobranżowe Pepco i KiK. Obecnie poziom najmu  w MMG Ciechanów sięga 100 procent. 

Ofertę centrum MMG Ciechanów tworzą polskie i międzynarodowe marki wielu branż: od mody damskiej, męskiej i dziecięcej, po obuwie, akcesoria, biżuterię, artykuły wyposażenia wnętrz, po sport, punkty usługowe, wielkopowierzchniowy market spożywczy oraz popularne dyskonty niespożywcze i drogerie. Łączna powierzchnia najmu centrum MMG Ciechanów wynosi 15 600 m² 

Duży wzrost obrotów w Galerii Różanej w Kutnie

Galeria Różana w Kutnie wzmocniła pozytywną tendencję wzrostu obrotów na koniec pierwszego półrocza, zwiększając wartość sprzedaży w sklepach centrum o 60 procent. Obiekt posiada komplet najemców, a w najbliższym czasie zaprosi klientów do nowych sklepów rozpoznawalnych marek, które zadebiutują w regionie.

– Galeria Różna konsekwentnie buduje swoją trwałą przewagę konkurencyjną. Obecny poziom najmu wynosi 100 procent, a zainteresowanie klientów i osiągane stabilne wyniki sprzedażowe pozwalają nam na dalszy rozwój. Do grona najemców dołączą niebawem nowe, rozpoznawalne marki i będzie to ich debiut w regionie. Na przestrzeni kilkunastu kolejnych miesięcy planujemy również modernizację funkcjonujących już salonów znanej grupy odzieżowej – mówi Anna Polak.     

W ubiegłym roku w centrum otwarty został popularny sklep Half Price. To debiut konceptu off-price w regionie, na powierzchni blisko 1400 m². W bezpośrednim sąsiedztwie Galerii Różanej strefę zakupów uatrakcyjnił market budowalny Leroy Merlin. Na koniec roku klientów zaprosiła z kolei znana marka eleganckiej odzieży męskiej Kubenz. W tym czasie również obecni najemcy zwiększyli powierzchnię o ponad 1750 m². 

– Obserwujemy nieustające zainteresowanie najemców przestrzenią w Galerii Różanej, co daje nam możliwość budowania portfolio marek najbardziej pożądanych wśród mieszkańców regionu. Dobrze skomponowana oferta zakupowa przyniosła 60- procentowy wzrost obrotów i blisko 40- procentowe zwiększenie liczby klientów w okresie od lutego do maja 2022. Natomiast z pierwszych danych zebranych dla czerwca 2022 wynika rekordowa w całej historii obiektu odwiedzalność na poziomie ponad 220 000 Klientów. To oznacza, że w pierwszych sześciu miesiącach skumulowana ilość klientów przekroczyła 1 100 000, co jest wynikiem bardzo satysfakcjonującym– podsumowuje Remigiusz Królikowski. 

Galerię Różaną tworzą dwa obiekty, łączące tradycyjne centrum handlowe z parkiem handlowym o łącznej powierzchni 16 100 m². Popularną destynację zakupową dopełniają także market budowlany Leroy Merlin oraz restauracja Mc Donald’s. W portfolio centrum znajdują się sklepy wielu kategorii zakupowych, m.in.: mody, artykułów wnętrzarskich i RTV, zdrowia i urody, sportu oraz biżuterii. Wśród najemców dominują polskie i międzynarodowe sieci handlowe, jak: H&M, Jysk, Media Expert, Reserved, Diverse, 4F, Martes Sport, CCC, Rossmann i Half Price. Centrum oferuje 490 naziemnych miejsc parkingowych. 

Nowi najemcy w Bramie Mazur w Ełku

Trzech nowych najemców rozszerzyło ofertę Bramy Mazur w Ełku w pierwszym półroczu 2022, zajmując powierzchnię blisko 1800 m². Wyjątkowe, wielokrotnie nagradzane centrum handlowe z portfolio Master Management Group, zyskało w tym okresie nowych klientów i znacząco zwiększyło obroty. 

Pierwsze półrocze rozpoczęto znaczącym otwarciem – popularnego sklepu HalfPrice z ofertą ubrań, butów, akcesoriów, produktów sportowych, zabawek oraz wyposażenia i dodatków dla domu w atrakcyjnych cenach. To propozycja kategorii „Off-price” dla poszukujących najlepszych marek, nawet do 80% taniej. Sklep zajął powierzchnię blisko 1400 m². 

W maju do grona najemców dołączył OCHNIK, prezentując klientom kolekcję kurtek skórzanych, z których słynie marka, ale również odzieży innych kategorii, obuwia, torebek, rękawiczek, portfeli oraz walizek podróżnych. Wszystko dostępne na ponad 160 m². Wyjątkową popularność mieszkańców i turystów zyskała z kolei nowo otwarta restauracja The Flame, powstała w budynku kina. Na ponad 200 m² serwuje popularne dania z grilla, burgery, pasty i sałatki. Dla klientów dostępne są zarówno wnętrza jak i specjalny taras The Flame z widokiem na plac z fontanną, który zyskał miano doskonałego miejsca spotkań i aktywnej rozrywki miejskiej. 

– Master Management Group zanotowało 32 – procentowy wzrost liczby klientów Bramy Mazur w okresie od lutego do kwietnia tego roku. W tym czasie u najemców centrum obroty wzrosły o prawie 50 procent. Większe zainteresowanie zakupami i determinację przy dokonywaniu wyboru widać po rosnących wielkościach koszyka zakupowego – mówi Remigiusz Królikowski.

– Godny podkreślenia jest fakt, że rozkład odwiedzalności zanotowany w pierwszym półroczu 2022 roku jest analogiczny do ostatniego pełnego roku sprzed pandemii tj. 2019 roku. Cieszy nas, że w okresie od stycznia do czerwca skumulowana liczba odwiedzin naszego obiektu przekroczyła 50 000 osób, a najlepsze miesiące letnie mamy jeszcze przed sobą – dodaje.

– Brama Mazur jest jedynym centrum handlowym w mieście z ofertą marek niemal wszystkich kategorii, kinem oraz klubem fitness. Jego rosnąca popularność to efekt atrakcyjnej oferty zakupowej i dobrego zrozumienia potrzeb mieszkańców, zarówno w obszarze czysto komercyjnym, jak i oferty wydarzeń angażujących mieszkańców i turystów – podkreśla Anna Polak.

Brama Mazur to popularne centrum handlowe, zlokalizowane w ścisłym centrum Ełku, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego. Na 18 000 m² gromadzi sklepy lokalnych i międzynarodowych marek z kategorii mody, obuwia, sportu, biżuterii, akcesoriów czy artykułów dla domu, a także drogerie, punkty usługowe i restauracje. Całości dopełnia kino i klub fitness.