11 proc. wzrost sprzedaży w outletach FACTORY zarządzanych przez NEINVER

Wzrost wartości sprzedaży o 11 proc. odnotowano w outletach FACTORY w Polsce w drugim kwartale 2022 roku w porównaniu do tego samego okresu roku 2019 – podaje NEINVER, lider rynku outletów w Polsce i Hiszpanii oraz wiodący operator tego segmentu w Europie.

– Zaufanie do konceptu outletowego, również w tym trudnym gospodarczo czasie dla wielu klientów, potwierdzają liczby i nasze bezpośrednie obserwacje. Drugi kwartał tego roku okazał się być bardzo dobrym okresem sprzedażowym, porównując do mocnego roku 2019. Do poziomu sprzed pandemii powraca stopniowo również liczba odwiedzających, jednak nastawienie klientów do zakupów zmieniło się. Odwiedzają centra FACTORY często pojedynczo, ale stawiają na kompleksowe, przemyślane zakupy dla całej rodziny – podsumowuje Magdalena Chachulska, Asset Management Director NEINVER.

Analiza paragonów w poszczególnych salonach outletowych pokazuje, że klienci kupują większą ilość rzeczy podczas jednorazowych zakupów i decydują się na wydatki wyższych kwot. Średni paragon w outletach FACTORY wzrósł o 30 procent, co odzwierciedla wzrost ilości sztuk na paragonach, a także cen jednostkowych. Wyższa jest również konwersja. O 14 procent zwiększyła się liczba osób, które wchodząc do salonów outletowych, wychodzą z nich z zakupami.

Poziom najmu w outletach FACTORY wynosi obecnie 96 procent. Niezmiennie znaczący wzrost odnotowuje branża sportowa, a także akcesoria – zarówno biżuteria jak i torby podróżne
oraz moda męska i formalna.

– Sytuacja rynkowa, rosnące ceny prądu i gazu oraz galopująca inflacja z pewnością będą miały wpływ jesienią na całą branżę handlową. Jednak koncept outletowy pozostanie tym, który pozwala na rozsądne, oszczędne zakupy, bez konieczności obniżania standardów, do których przywykliśmy – wysokiej jakości oferty, bardzo dobrych marek w atrakcyjnych cenach – dodaje Magdalena Chachulska.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Debiuty na polskim rynku w outletach FACTORY

NEINVER konsekwentnie rozwija portfolio najemców w centrach w całej Polsce. W tym roku, w FACTORY w Krakowie i Poznaniu po raz pierwszy w outletowym formacie zadebiutowały salony marki Guess Kids z wyjątkową ofertą dla najmłodszych. W FACTORY Ursus otwarty został pierwszy na polskim rynku sklep kultowej marki HARIBO z żelkami, kupowanymi przez dzieci, młodzież i dorosłych.

W warszawskim FACTORY Annopol i w FACTORY Luboń ruszyły żappka store, czyli nowoczesne, w pełni zautomatyzowane sklepy popularnej marki lokalnych sklepów spożywczych Żabka.

Ofertę obuwia wzmocniła marka Ryłko w Krakowie. W Poznaniu otwarto salon biżuterii W. Kruk. W warszawskim FACTORY Ursus klientów zaprasza nowy salon Martes Sport. Część najemców zdecydowała się także na zwiększenie powierzchni sklepów – to min. salon adidas w FACTORY Ursus czy Lacoste w FACTORY Kraków. Do grona najemców dołączyło również Monnari w FACTORY Gliwice oraz powracający po latach Sunset Suits w FACTORY Poznań i warszawskim FACTORY Annopol.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY. Spółka NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outlet i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników.

NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.