Obecnie w Polsce działają 23 punkty Xiaomi Store. Zlokalizowane są w największych aglomeracjach, jak Warszawa, Poznań, Kraków, Łódź, Katowice, Gdańsk. Ale Xiaomi Store funkcjonują również w miastach średniej wielkości, m.in. w Kielcach, Olsztynie, Bielsko-Białej. I w jednym i w drugim przypadku w ostatnich latach punkty otwieraliśmy w największych centrach handlowych – mówi dla Retailnet Łukasz Bieniek, Deputy Country Manager Xiaomi Polska.
Jakie plany rozwoju ma Xiaomi na polskim rynku?
Obecnie koncentrujemy się na rozwijaniu i uatrakcyjnianiu oferty dostępnej w już istniejących punktach Xiaomi Store. Działają one w największych aglomeracjach w większości województw. Przede wszystkim w najważniejszych galeriach handlowych. W zeszłym roku jednak w Warszawie uruchomiliśmy pierwszy Xiaomi Store poza takim obiektem. Nie wykluczamy, że kolejne punkty również będą działać także poza galeriami.
Jak wygląda aktualnie struktura salonów? Ile sklepów funkcjonuje w galeriach?
Obecnie w Polsce działają 23 punkty Xiaomi Store. Zlokalizowane są w największych aglomeracjach, jak Warszawa, Poznań, Kraków, Łódź, Katowice, Gdańsk. Ale Xiaomi Store funkcjonują również w miastach średniej wielkości, m.in. w Kielcach, Olsztynie, Bielsko-Białej. I w jednym i w drugim przypadku w ostatnich latach punkty otwieraliśmy w największych centrach handlowych. Wyjątkiem jest Xiaomi Store, który działa poza centrum handlowym na warszawskiej Pradze.
Xiaomi działa w modelu omnichannel. Jakie nowe wdrożenia planujecie w najbliższym czasie w tym obszarze?
Konsument, który chce kupić smartfon lub ekosystemowe urządzenie Xiaomi, potrzebuje najpierw wiarygodnej informacji o produkcie, a po podjęciu decyzji zakupowej oczekuje, że produkt zostanie dostarczony szybko i sprawnie. W pierwszym przypadku jednym z ważniejszych źródeł informacji o naszej ofercie jest aplikacja Xiaomi Community. Ta aplikacja zrzesza fanów naszej marki, działa jak forum, które liczy już 190 tys. osób. Użytkownicy naszych produktów dzielą się tutaj opiniami, recenzjami, radami zakupowymi. Wszystkie te treści dostępne są w aplikacji, która jest preinstalowana na wszystkich naszych smartfonach. Nasi klienci mogą czerpać praktyczną wiedzą o produktach także w punktach Xiaomi Store.
Modelowym przykładem jest salon w warszawskiej Arkadii, największy taki punkt w Europie Środkowej. W specjalnej strefie klienci mogą przetestować i sprawdzić, jak funkcjonuje nie tylko jeden, ale kilka połączonych ze sobą inteligentnych urządzen. Ta wiedza, uzyskana bezpośrednio od ekspertów i fanów marki, przekłada się na decyzje zakupowe on-line. Klienci mają do wyboru zakup w trzech autoryzowanych sklepach internetowych: mi-home.pl, mimarkt.pl i mi-store.pl. Każdy z nich oferuje dodatkowe benefity. Na przykład, klienci mi-home.pl mogą korzystać z darmowej dostawy ORLEN Paczka. Jest to idealne rozwiązanie na wakacje: klient pilnie potrzebuje smartfonu, może go zamówić i w ciągu 1-2 dni odebrać z pobliskiej stacji benzynowej.
Jak wygląda współpraca Xiaomi Store z galeriami handlowymi? Czy jesteście pożądanym najemcą w centrum handlowym? Czy możecie liczyć na udogodnienia, elastyczne podejście w kwestii umów najmu?
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
W czasie pandemii zrealizowaliśmy kilka ważnych inwestycji. Uruchomiliśmy m.in. Xiaomi Store w warszawskiej Arkadii, niedługo potem otworzyliśmy punkty w Kielcach i Łodzi. W każdym przypadku otwarcie nowego salonu było poprzedzone czasochłonnym procesem, wymagało długofalowego planowania, precyzyjnych kalkulacji i negocjacji. Ale przy takich decyzjach bierzemy pod uwagę jeszcze jeden czynnik. Wcześniej pytamy fanów naszej marki, gdzie oczekują kolejnego punktu Xiaomi Story. Tak było choćby podczas planowania otwarcia długo oczekiwanego sklepu w Łodzi.
Rozmawiała: Katarzyna Łabuz