Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Biedronka podsumowuje kolejny rok na ścieżce zrównoważony rozwoju

Biedronka opublikowała najnowszy, trzeci już, raport zrównoważonego rozwoju za 2021 rok. Jego podtytuł „Dla dobra wspólnego” bardzo dobrze podkreśla najważniejsze priorytety zaangażowania społecznego i środowiskowego, które są filarami strategii zrównoważonego rozwoju największej w Polsce sieci handlowej. Oficjalna prezentacja raportu ma miejsce podczas odbywającego się w Karpaczu XXXI Forum Ekonomicznego, którego jednym z partnerów jest sieć Biedronka.

Raport podzielono na rozdziały odpowiadające filarom strategii zrównoważonego rozwoju. Dzięki temu, czytelnik ma możliwość dokładnego przeanalizowania działań podejmowanych przez Biedronkę w 5 kluczowych obszarach. Zakładają one realizację celów zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych w ramach prowadzonej przez nią aktywności biznesowej. Wśród najważniejszych dokonań Biedronki w 2021 r. znalazły się m.in:

⦁ Wprowadzenie systemu Nutri-Score na pierwszych 60 opakowaniach marki własnej, reformulacja kolejnych 40 produktów marki własnej oraz wprowadzenie nowych 45 wegańskich i wegetariańskich produktów w marce goVEGE.
⦁ Zaangażowanie się w ochronę zagrożonych gatunków razem z klientami, czego efektem była m.in. dotacja w wysokości 2,5 mln złotych na rzecz PTOP Salamandra.
⦁ Całkowite wycofanie się ze sprzedaży świeżych jaj z hodowli klatkowej na 4 lata przed zadeklarowanym terminem.
⦁ Wprowadzenie piktogramów ułatwiających segregację odpadów na 5350 produktach marki własnej.
⦁ Ograniczenie śladu węglowego o 45% w porównaniu do 2017 roku.[1]
⦁ Łącznie 163,7 mln złotych przekazanych na kampanie i projekty społeczne, 50 mln złotych przekazanych na działalność Fundacji Biedronki.
⦁ Wsparcie 3 najważniejszych inicjatyw charytatywnych w Polsce – Caritas, Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Szlachetnej Paczki.

Rekalma Apsys
r e k l a m a

– Rozumiemy odpowiedzialność, którą przed nami stoi. Dlatego angażujemy się dla dobra wspólnego na wielu polach, które często nie wynikają z naszych biznesowych aktywności. Nasz model współpracy z organizacjami społecznymi bardzo często zakłada angażowanie klientów do działania. Wierzymy, że w ten sposób razem możemy przyczyniać się do edukacji i budowania społeczeństwa obywatelskiego. – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR w sieci Biedronka.

Jak ważne jest to, że Biedronka działa z troską o wspólne dobro świadczą kolejne dane. 55% Polaków deklaruje, że Biedronka jest ich głównym sklepem, w którym robią zakupy, a dla aż 77% Polaków miejscem, w którym zazwyczaj się zaopatrują. Z kolei 96% gospodarstw domowych przynajmniej raz zawitało do Biedronki w 2021 roku. To niesie za sobą dużą odpowiedzialność, którą Biedronka podejmuje angażując się w działania społeczne, a także płacąc w Polsce należne podatki. Sieć jest jednym z największych płatników podatku CIT, za rok 2021 zapłaciła ponad 0,7 mld zł do Skarbu Państwa.