Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Zalando: Polska jest sercem naszej rozwijającej się europejskiej sieci logistycznej

Zalando świętuje zawieszenie wiechy na dachu nowego centrum logistycznego w Bydgoszczy Tradycyjna wiecha zawisła nad nowym centrum logistycznym Zalando w Bydgoszczy wybudowanym przez Panattoni Nowe centrum logistyczne jest odpowiedzią na zwiększone zapotrzebowanie na szybsze dostawy dla rosnącej bazy klientów Zalando Lounge.

Dwa obiekty Zalando, w Bydgoszczy i Białych Błotach, stworzą łącznie ponad 4 000 miejsc pracy. Polska, z pięcioma centrami logistycznymi Zalando, jest sercem rozwijającej się europejskiej sieci logistycznej firmy.

Zalando, wiodąca europejska platforma modowa i lifestyle’owa, oraz Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, świętują zakończenie kolejnego etapu budowy nowego centrum logistycznego Zalando w Bydgoszczy. W obecności gościa honorowego – Prezydenta Bydgoszczy Rafała Bruskiego – nad całością konstrukcji zawisła tradycyjna wiecha. Nowo wybudowane centrum logistyczne obsłuży klientów Zalando Lounge, odpowiadając na zwiększony popyt i rosnącą popularność oferty klubu zakupowego.

Centrum logistyczne w Bydgoszczy ma powierzchnię 140 000 m kw., na którą składają się pomieszczenia logistyczne, biurowe oraz socjalne. W obiekcie zaimplementowane zostały liczne rozwiązania proekologiczne, takie jak zwiększona izolacja termiczna budynku, stacje ładowania samochodów elektrycznych, instalacje fotowoltaiczne na dachu, a także systemy zbierania i redystrybucji wody deszczowej opracowane zgodnie z normą BREEAM „Excellent”.

Na wybór Bydgoszczy i jej okolic do budowy nowych centrów logistycznych wpłynęły strategicznie korzystne położenie, blisko polskich klientów i innych okolicznych rynków, a także duży potencjał lokalnego rynku pracy. Znaczenie miał również dostęp do pozostałych obiektów Zalando, umożliwiający płynną koordynację działań. W tym miejscu należy dodatkowo podkreślić owocną współpracę z lokalnymi władzami oraz ich zrozumienie dla potrzeb inwestycyjnych Zalando.

Wraz z budową obu centrów logistycznych Zalando, w porozumieniu z lokalnymi władzami, podjęto dodatkowe inwestycje, w tym renowację infrastruktury i budowę nowych dróg w pobliżu obiektów firmy. Obie inwestycje przyczynią się również do rozwoju lokalnego rynku pracy, dając zatrudnienie ponad 4 000 osób, w tym do 3,5 tys. w Bydgoszczy i 800 w Białych Błotach.

Rafał Bruski, Prezydent Bydgoszczy: Cieszy mnie, że firma Zalando docenia wysoki potencjał inwestycyjny Bydgoszczy, na który składają się zarówno dogodna lokalizacja, jak też dostępność wykwalifikowanych pracowników i atrakcyjnych terenów inwestycyjnych. Jestem przekonany, że bliska współpraca pomiędzy naszym miastem a Zalando będzie korzystna dla Bydgoszczy i jej mieszkańców, a także stworzy wiele nowych możliwości dla całego regionu. Mam nadzieję na dalsze wzmacnianie naszych wspólnych działań w przyszłości.

Nowe centrum logistyczne w Bydgoszczy to druga inwestycja tego typu Zalando w regionie. Od maja działa obiekt w Białych Błotach. Uruchomienie bydgoskiego centrum, które obsługiwane będzie przez partnera logistycznego, planowane jest na 2023 rok.

Daniel Rogiński, dyrektor generalny CEE Zalando: Pięć centrów logistycznych, w połączeniu z korzystną lokalizacją i dynamicznie rozwijającą się infrastrukturą, sprawiają, że Polska jest prawdziwym sercem naszej sieci logistycznej. Logistyka natomiast jest sercem Zalando i ma ogromny wpływ na nasze plany dalszego pogłębiania relacji z klientami, a tym samym stania się The Starting Point for Fashion. Cieszymy się, że poprzez nasze inwestycje i tworzenie nowych miejsc pracy, których do tej pory stworzyliśmy w Polsce 12 000, możemy wspierać rozwój różnych regionów Polski.

Inwestycja realizowana jest przez Panattoni, dewelopera, który dostarczył już 17 mln m kw. w Europie, z czego ok. 30 procent dla sektora e-commerce.

O Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) jest jedną z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 49 milionów klientów na 25 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie, jak i lokalnych. Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando.