Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Kaufland kontynuuje strategię 10. otwarć w roku

Ważnym elementem strategii sieci Kaufland jest dynamiczna ekspansja, która zakłada otwarcie średnio 10 sklepów w ciągu roku. Firma ogłosiła przetargi na budowę marketów w Katowicach oraz Gdyni, niebawem ruszą kolejne – w Kaliszu, Rumii oraz Krasnymstawie. Kaufland zaprasza do współpracy generalnych wykonawców oraz podwykonawców.

Obecnie największym wyzwaniem dla sieci handlowych jest pozyskanie odpowiedniej lokalizacji i zakup gruntu. Możliwości jest coraz mniej, a każda z nich przechodzi jeszcze przez rygorystyczne analizy. Jak mówi ekspert Kaufland Polska, Joanna Janiga – „Jesteśmy gotowi otwierać więcej obiektów, ale na przeszkodzie stoi przede wszystkim brak atrakcyjnych działek czy powierzchni handlowych”.

Nowe inwestycje, nowe możliwości

Obecna sytuacja społeczno-ekonomiczna zdecydowanie wpływa na różne sektory gospodarki, w tym branżę budowalną. Inwestorzy oraz firmy mierzą się ze wzrostem kosztów budowy, które wynikają z rekordowych cen surowców, energii oraz mocnej deprecjacji złotego względem najważniejszych walut. Dodatkowo rekordowy poziom inflacji i podwyżki stóp procentowych dla wielu inwestorów mogą stanowić hamulec przy uruchamianiu nowych projektów inwestycyjnych. Sieć Kaufland jest otwarta na długofalową współpracę, obejmującą nie tylko budowę sklepów, ale także ich modernizację.

R E K L A M A

Nowe inwestycje zawsze realizujemy wspólnie z partnerami biznesowymi, między innymi generalnymi wykonawcami odpowiedzialnymi za koordynację poszczególnych prac budowlanych oraz instalacyjnych. Do przetargów mogą zgłaszać się firmy, które osiągnęły obrót w wysokości ok. 60 milionów zł oraz posiadają doświadczenie w realizacji podobnych inwestycji, jak wolnostojące obiekty handlowo-usługowe, retail parki, magazyny czy hale przemysłowe. Poszukujemy również podwykonawców w kilku branżach – przede wszystkim sanitarnej i elektrycznej – mówi Joanna Janiga, dyrektor Pionu Przetargów i Kontroli Jakości Inwestycji w Kaufland Polska.

Modernizacje dla lepszego jutra

Kaufland regularnie inwestuje w modernizację istniejących obiektów, wprowadzając w nich rozwiązania przyjazne środowisku. Każdy nowy i wyremontowany market wyposażony jest m.in. w technologię odzysku ciepła odpadowego czy szklane pokrywy urządzeń chłodniczych zapobiegające utracie energii. Sieć rozwija także instalacje fotowoltaiczne oraz stacje ładowania samochodów elektrycznych. Dba także o komfort swoich klientów, dlatego w nowych i wyremontowanych obiektach pojawiają się m.in. kasy samoobsługowe, automaty skupu butelek, szafki depozytowe oraz oznaczenia grup towarowych ułatwiające poruszanie się po sklepie.

237 marketów w Polsce

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.