Ważnym elementem strategii sieci Kaufland jest dynamiczna ekspansja, która zakłada otwarcie średnio 10 sklepów w ciągu roku. Firma ogłosiła przetargi na budowę marketów w Katowicach oraz Gdyni, niebawem ruszą kolejne – w Kaliszu, Rumii oraz Krasnymstawie. Kaufland zaprasza do współpracy generalnych wykonawców oraz podwykonawców.
Obecnie największym wyzwaniem dla sieci handlowych jest pozyskanie odpowiedniej lokalizacji i zakup gruntu. Możliwości jest coraz mniej, a każda z nich przechodzi jeszcze przez rygorystyczne analizy. Jak mówi ekspert Kaufland Polska, Joanna Janiga – „Jesteśmy gotowi otwierać więcej obiektów, ale na przeszkodzie stoi przede wszystkim brak atrakcyjnych działek czy powierzchni handlowych”.
Nowe inwestycje, nowe możliwości
Obecna sytuacja społeczno-ekonomiczna zdecydowanie wpływa na różne sektory gospodarki, w tym branżę budowalną. Inwestorzy oraz firmy mierzą się ze wzrostem kosztów budowy, które wynikają z rekordowych cen surowców, energii oraz mocnej deprecjacji złotego względem najważniejszych walut. Dodatkowo rekordowy poziom inflacji i podwyżki stóp procentowych dla wielu inwestorów mogą stanowić hamulec przy uruchamianiu nowych projektów inwestycyjnych. Sieć Kaufland jest otwarta na długofalową współpracę, obejmującą nie tylko budowę sklepów, ale także ich modernizację.
Nowe inwestycje zawsze realizujemy wspólnie z partnerami biznesowymi, między innymi generalnymi wykonawcami odpowiedzialnymi za koordynację poszczególnych prac budowlanych oraz instalacyjnych. Do przetargów mogą zgłaszać się firmy, które osiągnęły obrót w wysokości ok. 60 milionów zł oraz posiadają doświadczenie w realizacji podobnych inwestycji, jak wolnostojące obiekty handlowo-usługowe, retail parki, magazyny czy hale przemysłowe. Poszukujemy również podwykonawców w kilku branżach – przede wszystkim sanitarnej i elektrycznej – mówi Joanna Janiga, dyrektor Pionu Przetargów i Kontroli Jakości Inwestycji w Kaufland Polska.
Modernizacje dla lepszego jutra
Kaufland regularnie inwestuje w modernizację istniejących obiektów, wprowadzając w nich rozwiązania przyjazne środowisku. Każdy nowy i wyremontowany market wyposażony jest m.in. w technologię odzysku ciepła odpadowego czy szklane pokrywy urządzeń chłodniczych zapobiegające utracie energii. Sieć rozwija także instalacje fotowoltaiczne oraz stacje ładowania samochodów elektrycznych. Dba także o komfort swoich klientów, dlatego w nowych i wyremontowanych obiektach pojawiają się m.in. kasy samoobsługowe, automaty skupu butelek, szafki depozytowe oraz oznaczenia grup towarowych ułatwiające poruszanie się po sklepie.
237 marketów w Polsce
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.