Kaufland stawia na zrównoważony rozwój

Kaufland wprowadza woreczki wielokrotnego użytku na pieczywo wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu

Jak wynika z badań, coraz więcej osób zwraca uwagę na swoje codzienne nawyki mające wpływ na środowisko – obecnie aż 86% Polaków korzysta z toreb na zakupy wielorazowego użytku. W odpowiedzi na ten trend Kaufland robi kolejny krok w kierunku strategii dotyczącej redukcji zużycia tworzyw sztucznych REset Plastic, wprowadzając do oferty materiałowe woreczki wielokrotnego użytku na pieczywo.

W ramach strategii REset Plastic

Klienci sklepów Kaufland z całej Polski mogą zaopatrzyć się w woreczki wielokrotnego użytku do przechowywania pieczywa. Zostały one wykonane w 100% z materiału pochodzącego z recyklingu, co potwierdza certyfikat GRS – Global Recycled Standard. Woreczki posiadają praktyczne, ściągane sznurkiem wykończenie, a także okienko, przez które sprzedawca może zobaczyć, jakie dokładnie produkty się w nim znajdują. Można je prać i wielokrotnie wykorzystywać. Woreczki nadają się także do recyklingu. Koszt pojedynczego woreczka wynosi 7,99 zł. W asortymencie sklepów Kaufland od kilku lat znajduje się również woreczek wielokrotnego użytku przeznaczony na owoce i warzywa.

Wprowadzenie nowego produktu, który pozwoli zredukować zużycie papierowych oraz plastikowych toreb przeznaczonych do pakowania wyrobów piekarniczych, jest jednym z działań sieci Kaufland w ramach strategii Grupy Schwarz REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 roku zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie zostanie zredukowane o 20%, a 100% opakowań marek własnych będzie w jak największym stopniu nadawać się do recyklingu. 

Kaufland ma w Polsce 237 marketów

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz