Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

[WYWIAD] Cezary Holenderski, Wyjątkowy Prezent: 15 lat na rynku, 60 lokalizacji i będzie więcej

Aktualnie naszym najważniejszym celem jest w dalszym ciągu utrzymanie pozycji lidera i zwiększenie udziału w rynku. Zakładamy w kolejnych latach kontynuację dynamicznego rozwój sieci sprzedaży – mówi w rozmowie z Retailnet Cezary Holenderski, Retail Manager, Wyjątkowy Prezent.

Wyjątkowy Prezent właśnie świętuje 15-lecie swojej działalności w Polsce i otwarcie 60. lokalizacji. W jakiej kondycji jesteście i jakie są dalsze plany rozwoju?

W tym roku obchodzimy 15. urodziny marki Wyjątkowy Prezent w Polsce oraz 10. urodziny pojawienia się w tradycyjnym kanale detalicznym w Centrach Handlowych. Na jesieni tego roku minie 10 lat temu otworzyliśmy pierwszy sklep w Złotych Tarasach w Warszawie.

Aktualnie w Polsce posiadamy ponad 60 lokalizacji, a poza Polską, w takich krajach jak Litwa, Łotwa, Estonia i Finlandia, dodatkowe 20 sklepów. Aktualnie naszym najważniejszym celem jest w dalszym ciągu utrzymanie pozycji lidera i zwiększenie udziału w rynku.

Zakładamy w kolejnych latach kontynuację dynamicznego rozwój sieci sprzedaży. Nie tylko własnej, ale także w sieciach partnerskich. Niedawno świętowaliśmy otwarcie 60. sklepu, co miało miejsce w Centrum Handlowym Wola Park w Warszawie.

Do końca tego roku pojawimy się jeszcze w kilku nowych lokalizacjach. Już teraz mogę powiedzieć, że będą to TOP Centra Handlowe w Polsce. Te zdecydowanie najważniejsze, największe i w największych miastach. Otworzymy sklepy w naszym nowym designie.

Czym wyróżnia się nowy design?

To format “premium look”, którego nie powstydziłby się najwięksi retailerzy w branży. Jest to nowy design, dostosowany do aktualnych trendów, które obserwujemy na całym świecie. Będzie on nam towarzyszył na pewno przez kilka kolejnych otwarć, ponieważ co jakiś go czas zmieniamy, dostosowując do obecnych standardów oraz naszych potrzeb.

Ponadto zdajemy sobie sprawę, że jako lider w branży sprzedaży prezentów w formie przeżyć wyznaczamy nowe trendy, które klienci będą mogli doświadczyć w nowo otwieranych sklepach.

A jeśli chodzi o samą powierzchnię, czy tutaj się coś zmienia?

Pożądana powierzchnia sklepów to w dalszym ciągu przedział między 20 a 35 metrów kwadratowych. To idealny metraż dla naszych potrzeb, przy czym zdarzają się zarówno mniejsze jak i większe powierzchnie, które aranżujemy w bardzo ciekawy sposób. Elastyczność to słowo klucz, nie zamykamy się na inne oferty.

Wyjątkowy Prezent ma zarówno salony w formie tradycyjnych sklepów, jak i wyspy handlowe. Jak sprawdzają się te formaty w polskich realiach i czy oba koncepty będą rozwijane?

W dalszym ciągu będziemy otwierać wyspy handlowe, ponieważ to najłatwiejszy sposób na nawiązanie bezpośredniej interakcji z klientem przechodzącym na korytarzu. Oczywiście, pojawiamy się w koncepcie sklepów i w zasadzie od zeszłego roku otwieramy więcej sklepów niż wysp handlowych, ale jest to podyktowane zarówno przyjętą strategią, jak również potrzebami rynku.

Równolegle rozwijamy sieć sprzedaży w tych dwóch konceptach. Ponadto stworzyliśmy zupełnie nowy design stoiska handlowego, który pojawi się w niedługim czasie w największych galeriach w Warszawie.

Nie chcemy stawiać barier klientom, a wyspa handlowa umożliwia zakupy bez wchodzenia do sklepu, ponieważ zawsze jest zlokalizowana na środku korytarza. Staramy się, aby koncepty wysp były zlokalizowane zawsze w najbardziej trafficowych i widocznych miejscach na mapie Galerii.

Działacie też w innych kanałach dystrybucji

Poza inwestycją w rozwój sieci sklepów własnych, działamy w kanale sklepów partnerskich oraz szukamy innowacyjnych sposobów dystrybucji naszych prezentów, m.in. przez Voucheromaty. Pierwszy Voucheromat stanął na początku tego roku w Galerii Północnej w Warszawie. Ta forma dystrybucji, która powstała w ramach Emoti Group, jest rozwijana także na Litwie, Łotwie oraz Finlandii.

Jakie wyzwania teraz przed Wami?

Dużym wyzwaniem są ciągłe zmiany preferencji konsumentów, szczególnie te, które podyktowane są aktualnymi trendami i sytuacją rynkową. Ta z kolei jest zależna od niedawnej pandemii czy obecnego konfliktu za wschodnią granicą. Mimo to udało nam się zrealizować zaplanowane cele z dużą nawiązką. Duży wpływ na to miało zaufanie naszych klientów, którzy oceniają pozytywnie nasze zaangażowania i naszą strategię, ale też jest to efekt wielomiesięcznych działań i promocji. Mamy w tej chwili bardzo dobrze rozwinięty kanał e-commerce, który z sukcesami działa od 2007 roku.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz

Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

SCF 2024 Spring

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa.

Rejestracja uczestników