Coraz gorsze nastroje konsumenckie

Według Głównego Urzędu Statystycznego w październiku pogorszyły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej, opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -45,5 i był o 1,3 proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

W odniesieniu do października 2021 r. obecna wartość tego wskaźnika jest niższa o 27,7 proc.

R E K L A M A

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej, opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 2,5 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -35,7.

W październiku tego roku osiągnął on wartość o 21,2 proc. niższą niż w październiku 2021 r.

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codzienny newsletter dla profesjonalistów rynku centrów handlowych