Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

[WYWIAD] Bertrand Jasiński, Fikołki: Darmowy wstęp do Fikołków to więcej klientów w centrum handlowym

Rodzice z najmłodszymi dziećmi najczęściej odwiedzają nas w godzinach porannych, czyli wtedy, kiedy i my i centra handlowe mamy najmniejszy ruch. Ściągając do nas i do centrum handlowego mamy, babcie i opiekunki generujemy ruch i u nas i w innych sklepach. Podczas takiej wizyty zawsze zakupy zostaną zrobione w drogerii, sklepie spożywczym czy odzieżowym. Jest tu pełna synergia – mówi w rozmowie z Retailnet Bertrand Jasiński, prezes zarządu sieci Sale Zabaw Fikołki.

Ostatnio rozmawialiśmy o tym jak poradziliście sobie z pandemią oraz o Waszym rozwoju, a teraz dowiadujemy się, że wstęp do Fikołków jest bezpłatny

To nie nowość w Fikołkach ale teraz rozszerzamy zakres wieku uprawniającego do darmowego wstępu. Do tej pory za darmo mogły wchodzić dzieci do 2 roku życia a od października przesunęliśmy granice o kolejny rok i darmowy wstęp do Fikołków obejmie dzieci do 3 roku życia

I jest on rzeczywiście bezpłatny? Jak to Działa?

Wystarczy w naszej recepcji wyrobić Kartę Malucha. Jednorazowa opłata za jej wydanie to tylko 9,99 zł. Dzieci do 2 roku życia wchodzą bezpłatnie bez jakichkolwiek dodatkowych warunków a dzieci pomiędzy 2 a 3 rokiem życia jeśli towarzyszy im starsze dziecko dla którego kupiony został bilety. To może być rodzeństwo ale również koleżanka czy kolega. I tak jest przez 7 dni w tygodniu od otwarcia do zamknięcia.

Oferując darmowe usługi opieki nad dziećmi Fikołki ponoszą koszty. Z jednej strony udostępniają powierzchnię do zabawy, a z drugiej muszą zapewnić profesjonalną opiekę, zatrudnić ludzi. Czy Wam to się opłaca?

My inwestujemy w dzieciaki. Chcemy, aby pierwszymi dwoma słowami jakie powiedzą były „mama i tata”, a trzecim Fikołki. Wierzymy, że długofalowo przełoży się to na ich przyzwyczajenie do naszej marki i pozytywne z nią skojarzenia. W ofercie mamy również tematyczne warsztaty i zajęcia dla maluchów. Z nich już można skorzystać za opłatą.

W jakich godzinach najwięcej osób korzysta z tej oferty?

Dziecko do trzeciego roku życia jeśli nie zostało posłane do żłobka spędza czas z mamą, babcią lub opiekunką. Zależy nam aby mamy, babcie i opiekunki z dzieciakami umawiały się u nas i spędzały czas przy kawie w Fikołkach i centrach handlowych w których jesteśmy. W Fikołkach mamy dla małych dzieci specjalne strefy. Dorośli w tym czasie mają czas dla siebie.

Rodzice z najmłodszymi dziećmi najczęściej odwiedzają nas w godzinach porannych, czyli wtedy, kiedy i my i centra handlowe mamy najmniejszy ruch. Ściągając do nas i do centrum handlowego mamy, babcie i opiekunki generujemy ruch i u nas i w innych sklepach. Podczas takiej wizyty zawsze zakupy zostaną zrobione w drogerii, sklepie spożywczym czy odzieżowym. Jest tu pełna synergia.

Dlaczego to się może opłacać wynajmującym?

Dzięki ofercie „Darmowa zabawa z Kartą Malucha w Fikołkach” wynajmujący zyskują dodatkową atrakcję dla klientów, która jest darmowa. To z kolei przekłada się na realną korzyść którą jest wzrost liczby odwiedzających, a co za tym idzie, wzrost sprzedaży w galerii.

Fikołki cały czas zadziwiają. Czego jeszcze mogą spodziewać się klienci?

Wszystkich naszych planów od razu zdradzić nie mogę. Zdradzę, że kończymy przygotowywanie nowego formatu Fikołków Mini, który będziemy rozwijać równolegle do obecnie funkcjonujących Fikołków w regularnym formacie. Już niedługo będziemy mogli o nim powiedzieć więcej.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz