Komputronik zwiększa sprzedaż w kanale e-commerce

Komputronik to czołowa marka zajmująca się dystrybucją elektroniki. Od wielu lat swój biznes opiera o strategię omnichannel, czyli maksymalne wykorzystanie możliwych kanałów sprzedaży i komunikacji. Pozwala to firmie skutecznie docierać ze swoją ofertą do stałych i nowych klientów. Marka szuka ich zarówno w świecie online i offline.

– Dzięki strategii omnichannel możemy skutecznie docierać z ofertą do naszych stałych i nowych klientów. Zmieniająca się technologia, rozwój e-commerce sprawił, że wiodącym kanałem jest dla nas sprzedaż internetowa. Nie zapominamy jednak o salonach stacjonarnych, które zaczynają pełnić rolę showroomów, miejsc, gdzie można porozmawiać z ekspertem, który pomoże w doborze sprzętu, jego konfiguracji i doradzi w ewentualnej instalacji – mówi Radosław Olejniczak, Dyrektor Zakupów i Handlu Komputronik.

Dynamiczny rozwój technologii sprawił, że zmieniły się nawyki konsumentów. Często informacji o produktach poszukują oni w sieci, czytają opinie innych osób, oglądają video testy sprzętu by ostatecznie spośród wielu ofert wybrać tę z najbardziej korzystną ceną. Dla sprzedawców to duże wyzwanie. Znając ścieżkę zakupową klientów muszą korzystać z innowacyjnych rozwiązań, które tu i teraz dostarczają im bardzo szczegółowych informacji o cenach i dostępności produktu oraz działaniach marketingowych konkurencji. Dzięki temu walka o klienta jest łatwiejsza i pozwala na skuteczne planowanie prowadzenia biznesu. Z usług Brandly360 korzysta Komputronik. Jak tłumaczy Radosław Olejniczak dzięki tej usłudze firma otrzymuje bardzo rzetelne i dokładne informacje, które pomagają w skutecznym planowaniu.

– Dzięki Brandly360 możemy efektywnie planować nasze działania. Ogromną korzyścią tego narzędzia jest precyzja. Otrzymujemy bardzo dokładne informacje na temat dziesiątek tysięcy produktów. Praktycznie na żywo możemy śledzić nie tylko zmiany cen, ale i dostępność produktów w całym kraju. Dzięki temu możemy planować wielkość sprzedaży per indeks, estymować wielkość zamówień na kolejne dni, a także określać jakie produkty z naszej oferty mogą zostać hitami sprzedażowymi – mówi Olejniczak.

Komputronik stawia na e-commerce

Zdrowa konkurencja między różnymi markami przynosi korzyści wszystkim. Klienci otrzymują produkt czy usługę w wysokiej jakości, w odpowiedniej cenie oraz ekspercką pomoc. Ta zdrowa rywalizacja wpływa też pozytywnie na rozwój firm. Dzięki niej stale wprowadzają one innowacyjne rozwiązania do swoich ofert i podwyższają standardy obsługi klienta. Kluczowe jest tutaj stałe monitorowanie działań konkurencji, które pozwala skutecznie planować strategię biznesową.

– Bacznie obserwujemy co robi konkurencja, ale nie naśladujemy jej. Mamy własną strategię komunikacji i sprzedaży, kładziemy duży nacisk na odpowiednią wycenę produktów, dlatego zawsze warto wiedzieć co robią inni. Patrząc na skalę naszego biznesu i naszej branży ten monitoring konkurencji nie byłby możliwy bez nowoczesnych narzędzi potrafiących agregować i przetwarzać olbrzymie ilości danych. Otrzymywane raporty analityczne pozwalają nam też obserwować bardziej globalne zmiany i rozpoznawać trendy w branży, co znacznie ułatwia właściwe planowanie. Z drugiej strony regularny monitoring pozwala na prowadzenie biznesu w realiach szybkich zmian wymagających natychmiastowych działań – komentuje Radosław Olejniczak

Przed realizacją zakupów klienci często szukają opinii o produktach. Wymieniają się komentarzami, spostrzeżeniami z innymi użytkownikami, a także poszukują ciekawych testów i recenzji. To jedna z największych zmian ostatnich lat w zachowaniu konsumentów. Są oni bardziej odporni na przekaz marketingowy, od marek oczekują autentyczności i gwarancji, że oferowany produkt spełni ich oczekiwania. Wymusza to na firmach stały monitoring opinii, który pozwala na lepsze dopasowanie oferty pod potrzeby konsumentów.

– Wiedząc, o czym najczęściej piszą klienci, możemy stale dopasowywać ofertę do ich wymogów. Koncentrując się na towarach którym rośnie popularność zawsze jesteśmy w centrum uwagi. Ewentualne sygnalizowane uchybienia pozwalają nam również natychmiast dopasowywać portfolio poprzez usuwanie problematycznych produktów – mówi Olejniczak

Dzięki dostępowi do innowacyjnych narzędzi Komputronik może lepiej zarządzać całym procesem sprzedaży i skutecznie zwiększa swoją sprzedaż. Przede wszystkim jednak może optymalizować pracę swoich zespołów, które dzięki dostępowi do najświeższych i dokładnych danych mogą błyskawicznie reagować na sytuację rynkową.

– Te dokładne dane służą głównie naszym managerom i specjalistom, którzy mogą na podstawie szczegółowych raportów wyciągać odpowiednie wnioski. Pośrednio oczywiście przyczyniają się również do zadowolenia klientów, którzy mogą być pewni, że nasza oferta jest zawsze konkurencyjna i dopasowana do oczekiwań – podsumowuje Olejniczak.

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych