GUS: Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży detalicznej wzrósł do 11.9 proc.

Według danych Głównego Urzędu Startystycznego udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w listopadzie tego roku aż 11,9 proc. W październiku było to wobec 9,5 proc.

GUS podał, że w listopadzie 2022 r. w porównaniu z październikiem odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących o 25,2 proc.

Z danych GUS wynika, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” z 26,0 proc. przed miesiącem do 31,5 proc. oraz „meble, rtv, agd” z 16,6 proc. do 21,1 proc. oraz „tekstylia, odzież, obuwie” z 22,7 proc. do 27,2 proc