Rejestracja na SCF 2023 Fall!
Dołącz do 1200 uczestników

PARTNERZY PORTALU

Metro Properties
Metro Properties

PARTNERZY PORTALU

Metro Properties
Metro Properties

W roku 2023 INTERSPORT planuje otwarcie od 2 do 4 sklepów w formacie 2.0

W roku 2022 Grupa INTERSPORT konsekwentnie umacniała wyniki realizując ambitną strategię, choć nie obyło się bez korekty celów i planów sprzedażowych oraz inwestycyjnych.

Oczekiwania dotyczące branży sportowej nadal są optymistyczne, raport The Business Research Company szacuje globalne wzrosty do 644,6 mld dolarów w 2026 roku przy CAGR na poziomie 6,7%. Przewiduje się również, że rynek sportowy skorzysta ze stałego wzrostu gospodarczego prognozowanego dla wielu krajów rozwiniętych i rozwijających się. Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) podaje, że globalny wzrost PKB wyniósł 3,7% w latach 2019 i 2020 oraz wyniesie 3,6% od 2021 do 2023 roku.

Sportowy wiatr

Zainteresowanie sportem wśród Polaków niezmiennie od ponad dwóch lat jest na poziome 90%. Okres zimowych rekreacji jeszcze mocniej wzmacnia powyższe przekonania. Najbardziej popularnymi dyscyplinami sportowymi jest aktualnie oglądana w telewizji piłka nożna (71%) i skoki narciarskie (68%), które już rozkręcają sezon (Sponsoring Monitor 2021, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2022).

To sprzyjający też czas by podsumować kolejny rok wyzwań dla branży sportowej i obrać kierunki na nowy rok. Dla spółki INTERSPORT S.A. sezon od 1 lipca do 30 września był satysfakcjonująco udany, przynosząc zysk brutto na poziomie 3.619 tyś. – wg szacunkowych danych raportu wyników roku obrotowego 2022/23 – co jest znacznie lepszym wynikiem niż z roku poprzedniego. Biorąc pod uwagę okres półroczny od kwietnia do września, spółka osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży o 9,8% wyższe niż za ten sam okres w roku poprzednim.

Zarząd Spółki planując długoterminowe cele rozważa opcje pozyskania inwestorów lub inwestora strategicznego lub finansowego. W szczególności, w zależności od aktualnych warunków rynkowych i możliwych form współpracy, rozważana jest także emisja nowych akcji przez Spółkę. Celem Zarządu jest więc znalezienie takiego rozwiązania, które umożliwi Spółce pozyskanie dodatkowych środków pieniężnych w wysokości do 80 mln zł.

Mocne trendy i nowe koncepty

Systematycznie wprowadzany na całym świecie koncept INTERSPORT 2.0 jest odpowiedzią na potrzeby klientów nowej generacji, którzy są szczególnie otwarci na nowe technologie tzn. swobodnie poruszają się w internecie, social mediach, aktywnie korzystają z urządzeń mobilnych i korzystają w procesie zakupowym z wielu kanałów komunikacji.
W kończącym się roku 2022 jak i w perspektywie rozpoczynającego się 2023, Spółka planuje oprzeć się na nowym formacie INTERSPORT 2.0, i to zarówno w odniesieniu do istniejących salonów, jak i nowych lokalizacji – mówi Piotr Mierzwa, Dyrektor ds. Rozwoju INTERSPORT Polska S.A. Ramowe wytyczne, co do nowych lokalizacji, zakładają umiejscowienie salonów w prestiżowych centrach handlowych większych miast Polski (powyżej 100.000 mieszkańców). Powierzchnie salonów do 1.600 m2 mają umożliwiać pełną prezentację szerokiego asortymentu sportowych brandów strategicznych – odzieży, obuwia, sprzętu i akcesoriów uzupełnionego o marki ekskluzywne INTERSPORT.

Spółka w kończącym się 2022 roku otworzyła 2 nowe salony w formacie INTERSPORT 2.0 w CH Mokotów w Warszawie (1.360 m2, salon przejęty po sieci Go Sport) oraz w CH Posnania
w Poznaniu (757 m2). 16 grudnia 2022 roku nastąpiło otwarcie nowego salonu w CH Promenada w Warszawie (1.600 m2). W kolejnym 2023 roku INTERSPORT Polska S.A. planuje kolejne otwarcia
(2-4 nowe lokalizacje) zgodne z powyższym formatem, z nastawieniem na rozwój w oparciu o model omnichannel.

Praca u podstaw

Ścieżka zakupowa konsumenta nieustannie zmienia się i ewoluuje w kierunku połączenia zakupów stacjonarnych z zakupami online. Strategia rozwoju kanałów sprzedaży INTERSPORT Polska na lata 21-24 została oparta o dwa powiązane filary: omnichannel oraz phigital.

” Zgodnie z przyjętą przez Zarząd INTERSPORT Polska S.A. strategią wdrażany przez Spółkę w Polsce koncept INTERSPORT 2.0 zakłada zintegrowaną wielokanałową dystrybucję towaru (omnichannel) oraz dostęp do specjalnych produktów i światowych marek. W osiągnięciu rekordowych wyników dla firmy pomogły m.in. spersonalizowana oferta, program lojalnościowy, otwarte ścieżki zakupowe ROPO, odwrócone ROPO oraz ROTOPO. Są to tylko niektóre z narzędzi, które zostały zastosowane przez INTERSPORT w mijającym roku. Spółka przeprowadziła również gruntowną reorganizację obszaru operacyjnego w kwietniu br., łącząc sieć sprzedaży z obszarem Digital. Sprawdzone praktyki ze świata online są wdrażane do sieci sprzedaży stacjonarnej i odwrotnie tak, aby zapewnić konsumentom, jak największą swobodę w przeglądaniu oferty i dokonywaniu zakupów” – wyjaśnia Tomasz Matonóg – Dyrektor Omnichannel Intersport Polska S.A.

W oparciu o wiedzę oraz informacje płynące ze świata e-commerce, spółka stworzyła roczny plan działań, który odpowiada najnowszym trendom konsumenckim. Wdrożone zostały: Click&Collect
z dostępnymi wszystkimi metodami płatności, #ZasadyGry Team INTERSPORT, czyli nowy standard obsługi klienta, Smart Checkout w postaci szybkiego koszyka zakupowego z opcją zakupu bezpośrednio z PDP oraz listing, a także wyszukiwarka z AI podpowiadająca najlepsze wyniki wraz z możliwością skanowania kodu kreskowego produktu. Ważnym kolejnym elementem, który został uruchomiony w ramach rocznego planu działań, jest aplikacja mobilna wraz z programem lojalnościowym, który działa zarówno z poziomu online, jak i salonów stacjonarnych. Powyższe aktywizacje mają na celu zwiększenie LTV konsumentów, a w efekcie wzrost sprzedaży i optymalizację kosztu dotarcia do konsumenta.

Celami strategicznymi jest znaczne zwiększenie udziału w rynku produktów sportowych poprzez otwarcia kolejnych salonów stacjonarnych wraz z serwisem oraz osiągnięcie 30% udziału w sprzedaży online do 2025 roku.

INTERSPORT Polska S.A. to sieć specjalistycznych sklepów sportowych z markową odzieżą, obuwiem i sprzętem. Większość oferty stanowi asortyment największych światowych marek takich jak: Nike, Adidas, Under Armour, Reebok, Salomon, The North Face, Viking, Uvex, 4F. Kolekcja wzbogacana jest markami uzupełniającymi oraz markami własnymi INTERSPORT takimi jak: McKinley, Pro Touch, Energetics, Fire Fly, Tecno Pro. Sezonowo uruchamiany jest profesjonalny serwis: narciarski i rowerowy. INTERSPORT Polska prowadzi obecnie sprzedaż w 35 sklepach zlokalizowanych w wiodących centrach handlowych największych miast Polski. Spółka jest wyłącznym w Polsce partnerem biznesowym Grupy INTERSPORT, która posiada łącznie 5.421 punktów sprzedaży w 57 krajach na pięciu kontynentach.

pl

SCF MAGAZINE

Czasopismo rynku retail

Zobacz

Codzienny newsletter

Rejestracja

Targi centrów handlowych

Weź udział