Vision Express podsumowuje miniony rok, który dla sieci handlowej upłynął pod znakiem sukcesywnej ekspansji. W ciągu 12 miesięcy lider branży optycznej otworzył 16 salonów w Polsce, wszystkie w odświeżonym koncepcie wizualnym. Sieć może pochwalić się także rozwojem programu kompleksowej opieki nad wzrokiem Vision Care oraz udanymi launchami marek, odpowiadającymi aktualnym trendom.
Rok 2022 Vision Express zamknęło z 247 salonami, w tym z 16 w nowych lokalizacjach.
Dynamiczna ekspansja, czyli jeszcze bliżej potrzeb klienta.
Dzięki temu dostęp do oferowanych usług ma już ok. 18 mln Polaków, którzy są w stanie dotrzeć do placówek średnio w ciągu 30 minut. Salony zlokalizowane są zarówno w dużych miastach wojewódzkich, jak i mniejszych miejscowościach, powyżej 18 tys. mieszkańców. W ubiegłym roku Vision Express przejęło franczyzę placówki w Starogardzie Gdańskim i obecnie zarządza 100% własnych salonów.
– Podsumowujemy rok, który w obliczu wielu wydarzeń i sytuacji gospodarczej, nie należał do najłatwiejszych, zarówno dla konsumentów, jak i dla biznesu. Jako Vision Express nie zwolniliśmy tempa, nadążając za potrzebami konsumentów. Nieustannie opieramy nasze działania na klientocentryczności, do czego właśnie przyczynia się rozwój sieci poprzez ekspansję – mówi Thanos Iliopoulos, Dyrektor Zarządzający Vision Express.
PARTNER PORTALU
Otwarcia w 2022 roku rozpoczęły się w kwietniu, w CH Stacja Sierpc (lokal o pow. 43 mkw.), Galerii Radomsko (85 mkw.), Galerii Sanok (80 mkw.), Galerii Grodova w Grodzisku Mazowieckim (46 mkw.) oraz Galerii Mozaika w Krotoszynie (46 mkw.). Były to pierwsze salony otwarte w odświeżonym koncepcie wizualnym. Jego głównym elementem jest udoskonalona nawigacja, dzięki której klienci jeszcze łatwiej mogą znaleźć interesujące produkty z danych kolekcji oraz promocyjnych ofert. Przearanżowane zostały również gabinety optometryczne tak, by klienci widzieli ich wnętrze i wyposażenie, w tym profesjonalne urządzenia do badania wzroku. Przeszklone strefy badania nie ingerują jednak w komfort pacjentów, dzięki zasuwanym roletom, które używane są w trakcie wizyty.
Celem Vision Express jest nieustanne umacnianie pozycji lidera w największych ośrodkach przy jednoczesnym docieraniu do mniejszych miejscowości. Dlatego w kolejnych miesiącach sieć handlowa otworzyła swoje pierwsze salony w Oławie, Wrześni, Wejherowie, Giżycku, Garwolinie oraz Rudzie Śląskiej. W bydgoskim CH Rondo została otwarta już 6 placówka, natomiast w Gdańsku – 8 lokalizacja, tym razem w parku handlowym w dzielnicy Matarnia. Mieszkańcy Ostrołęki mogą zbadać swój wzrok już w 2 placówkach, po niedawnym otwarciu salonu w Galerii Bursztynowej. Natomiast warszawiacy mają do dyspozycji aż 17 lokalizacji, w tym 2 nowo otwarte w 2022 roku: w CH Łopuszańska oraz salon przy ul. Kruczej 46 (128 mkw.).
– Troska o wzrok Polaków to poważne zobowiązanie, które realizujemy od ponad 28 lat. Kolejne lokalizacje placówek Vision Express to jeszcze szybszy dostęp do naszych usług, większy komfort pacjentów i w końcu umocnienie pozycji lidera branży optycznej w Polsce. Kończymy 2022 rok z 247 salonami, ale absolutnie nie stawiamy w tym miejscu kropki – dodaje Dyrektor Zarządzający Vision Express.
Dynamiczny rozwój sieci handlowej poprzez ekspansję został wyróżniony złotą nagrodą podczas XIII edycji PRCH Retail Awards, która odbyła się w listopadzie 2022 roku. Vision Express otrzymało także srebrną nagrodę w kategorii Efektywność biznesowa.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Efektywny program kompleksowej opieki nad wzrokiem
Vision Express, realizując strategię omnichannelową, stale rozwija lojalnościowy program kompleksowej opieki nad wzrokiem Vision Care. Obecnie korzysta z niego prawie 300 tys. klientów, przy czym tylko w pierwszej połowie 2022 roku liczba użytkowników podwoiła się. Główną korzyścią wynikającą z uczestnictwa w programie jest badanie wzroku w atrakcyjnej cenie, znajdujące się w pakiecie powitalnym, a także coroczne badanie za 9 złotych, bez konieczności zakupu okularów, dla osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych. Klienci w ramach programu lojalnościowego otrzymują też możliwość śledzenia swoich zakupów oraz dostęp do personalizowanych ofert promocyjnych.
– Odchodzimy od masowej komunikacji, wysyłając zamiast tego wysoce spersonalizowane marketingowe komunikaty zachęcające klientów. Regularnie przypominamy także o badaniach wzroku, tworząc tym samym komunikację opartą na kompleksowej trosce o wzrok. Dzięki możliwości zapraszania do programu członków rodziny, klienci nie tylko sami czują się zaopiekowani, ale dostają również narzędzie do wsparcia bliskich, przede wszystkim osób starszych – zaznacza Andrzej Dalkowski, Dyrektor Marketingu Vision Express.
Program Vision Care jest stale rozwijany. W 2021 roku użytkownicy otrzymali dostęp do innowacyjnego badania wzroku przez internet. Z kolei w styczniu 2022 roku została udostępniona nowa odsłona subskrypcji na soczewki kontaktowe – subskrypcja All-Inclusive, dzięki której klienci mogą wygodnie, w wybranych przez siebie cyklach czasowych, odbierać swoje zamówienia w domu, w paczkomatach czy salonach.
Klientocentryczność widoczna w asortymencie i usługach
Vision Express kilka razy w roku wprowadza do asortymentu nowe produkty i marki. Modowa oferta oprawek i okularów przeciwsłonecznych znacznie się poszerzyła w czwartym kwartale 2022 r., wprowadzając znacznie szerszą gamę najlepszych marek, takich jak Ray-Ban, Oakley, Prada i wiele innych z oferty EssilorLuxottica. Wszystkie odpowiadają na aktualne zapotrzebowanie klientów i wpisują się w obowiązujące trendy. Ponadto portfolio marek dostępnych w sieci sklepów Vision Express zostało uzupełnione o zrównoważoną kolekcję Emporio Armani, która jest wykonana z plastiku z recyklingu i soczewek skomponowanych z biomateriałów. Kolejnym przykładem są w 100% ekologiczne oprawy marki Karün, produkowane z wykorzystaniem econylu®, czyli przetworzonego syntetyku pochodzącego ze starych sieci rybackich, których premiera miała miejsce w maju 2022 roku. Marka ta zdobyła tytuł „Najbardziej ekologicznej marki okularów 2021” przyznawany przez Global Brands Awards. Sieć handlowa nie zapomina także o potrzebach młodszych klientów (np. Gen Z) oraz konkretnych community (gracze, fani eSportu), do których docierała w ramach czerwcowej kampanii Fortnite with Unofficial, wprowadzając do sprzedaży oprawy inspirowane jedną z najpopularniejszych gier online ostatnich lat.
Rozwój miał też miejsce w zakresie usług oferowanych w salonach Vision Express. Liczba placówek, w których dostępna jest przesiewowa ocena ryzyka chorób oczu Optiskan zwiększyła się o 10. Obecnie ta usługa wykonywana jest w 160 lokalizacjach, od 2022 roku m.in. w Siedlcach, Raciborzu czy Kłodzku.
– Wzbogacanie asortymentu i wachlarza usług jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów. Podobnie jak kampanie i akcje promocyjne realizowane w ciągu roku. W 2022 roku było to m.in. coroczne Wielkie Badanie Wzroku, wsparcie osób potrzebujących z Ukrainy, którym zaoferowaliśmy bezpłatne badania i przekazaliśmy 10 tys. okularów czy flagowa nasza akcja „Ile lat, tyle zniżki” – podsumowuje Dyrektor Marketingu Vision Express. – Nowy rok chcemy przywitać równie uroczyście. Już niedługo pochwalimy się nową kampanią, związaną z dalszą ekspansją oraz kolejną odsłoną Wielkiego Badania Wzroku – zapowiada Andrzej Dalkowski.
Lider rynku
Vision Express jest liderem branży optycznej w Polsce, zapewniającym profesjonalne usługi medyczne, wysokiej klasy okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne oraz soczewki kontaktowe.
Sieć na polskim rynku działa od 1994 r. i liczy ponad 240 salonów w ponad 100 miastach. Jednocześnie marka jest częścią grupy GrandVision – globalnego lidera w branży optycznej prowadzącego ponad 7000 salonów ponad 40 krajach. Firmę wyróżnia kompleksowa oferta, łącząca profesjonalne badania wzroku, porady pod kątem doboru odpowiedniej korekcji oraz indywidualne dopasowanie okularów i soczewek kontaktowych. Bogaty wybór asortymentu w zgodzie z najnowszymi trendami dostępny jest również w sklepie online.
Misja Vision Express to kompleksowe dbanie o dobrą jakość widzenia i zdrowie oczu Polaków. Firma realizuje ją w swoich salonach oraz poprzez szereg działań przyczyniających się do wzrostu świadomości konsumentów.