W nowo otwartym po modernizacji salonie Vision Express w centrum handlowym Westfield Arkadia w Warszawie marka świętowała 30 lat na rynku polskim. W zorganizowanym z tej okazji evencie zaprezentowano nowości produktowe, omówiono nowy koncept oraz przedstawiono plany na ten rok. Obecnie marka stawia na modernizację istniejących salonów.
Historia marki Vision Express w Polsce sięga 1994 roku. 6 lat później firma posiadała już 26 salonów w kraju. Choć salony i umieszczone w nich ekspozycje, które przedstawiono na archiwalnych zdjęciach wyglądają na dzisiejsze czasy mało atrakcyjnie – wówczas były to nowoczesne rozwiązania, które przyciągały wielu klientów. W 2014 roku po raz pierwszy wprowadzono przeszklone półki na okulary i oprawy. Dwa lata później klienci mogli korzystać z usług 170 salonów w całej Polsce. Dzisiaj Vision Express posiada w portfolio ponad 250 lokalizacji, zarówno we wszystkich miastach wojewódzkich, jak i mniejszych miejscowościach.
„Obecnie głównym celem jest modernizacja istniejących salonów do najnowszego, konceptu, który został opracowany przez naszych architektów z Mediolanu. Na bieżący rok zaplanowaliśmy 9 remontów i 2 relokacje. Do końca roku planujemy otworzyć 3 nowe salony. Niezmiennie analizujemy zapotrzebowanie rynku na nasze nowe lokalizacje” – mówi Katarzyna Dąbrowska, Dyrektor ds. Rozwoju i Inwestycji w Vision Express.
„30 lat to już konkretny kawałek czasu. Cieszymy się, że przez tyle lat towarzyszymy Polakom w codziennej trosce o wzrok oraz dostarczamy nowych inspiracji produktowych. Porównując dzisiejsze salony z pierwszymi naszymi punktami widać spektakularną metamorfozę, co potwierdza, że niezmiennie przez te lata byliśmy trendsetterami w branży optycznej i z sukcesem tworzymy pozytywny shopping experience dla naszych klientów”.
W nowym koncepcie
PARTNER PORTALU
Salon Vision Express w warszawskim Westfield Arkadia został otwarty w 2004 roku. Przeszedł renowację w 2016 roku, a ostatnią także niedawno – kilka dni temu został otwarty w zupełnie nowym koncepcie. Jest to 5. największy salon Vision Express w Polsce, został zaaranżowany na powierzchni niemal 220 mkw. Projekt charakteryzuje się nowoczesnym, przytulnym, ciepłym wnętrzem, z eleganckimi i praktycznymi meblami.
Od 2020 roku Vision Express jest częścią grupy EssilorLuxottica, czyli m.in. właściciela marki Ray-Ban, dlatego w coraz większej liczbie salonów – tak jak i w salonie w Arkadii – można znaleźć ekspozycję tych okularów w specjalnej strefie Ray-Ban. W salonie Vision Express Wesfield Arkadia funkcjonują także dwa gabinety do badania wzroku, wyposażone w nowoczesny sprzęt do przesiewowej oceny ryzyka chorób oczu Optiskan.
Zaawansowana diagnostyka wzroku
Tylko w 2023 roku w salonach Vision Express wykonano pół miliona badań wzroku. W ciągu 30 lat, czyli od początku istnienia firmy na polskim rynku, liczba badań wyniosła niemal 9 milionów. Te dane pokazują, że marka nie tylko skutecznie zlojalizowała swoich klientów, ale także zrewolucjonizowała dostęp do pierwszej opieki zdrowia oczu.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Od 2018 roku w wybranych salonach Vision Express można skorzystać z bardziej zaawansowanej diagnostyki. Większość naszych gabinetów optometrycznych została wyposażona w nowoczesny sprzęt do przesiewowej oceny ryzyka chorób oczu Optiskan. Od startu nowej usługi, skorzystało z niej blisko 230 tys. pacjentów. Część z nich została skierowana do specjalistycznych ośrodków okulistycznych w celu dalszej diagnostyki.
Ray-Ban Reverse, czyli okulary z „wklęsłymi” soczewkami
Okulary Ray-Ban Reverse wyróżniają się innowacyjnymi, odwróconymi soczewkami, które nadają awangardowy, modny wygląd. Dzięki rewolucyjnej technologii projektowania i produkcji, szkła są perfekcyjnie dopasowane do twarzy, zapewniając komfort noszenia i wyjątkową estetykę.
Okulary przeciwsłoneczne Ray-Ban Reverse to nie tylko modny dodatek, ale także pełna ochrona przed promieniowaniem UV. Doskonale sprawdzą się w zestawieniu z casualowymi, codziennymi stylizacjami, jak i eleganckimi strojami. W tym roku nowością jest limitowana edycja okularów Ray-Ban Reverse sygnowana przez kompozytora i wokalistę Lennego Kravitza.
Nowoczesne soczewki Transitions
Drugim produktem zaprezentowanym podczas jubileuszowego eventu były soczewki Transitions, czyli szkła automatycznie dostosowujące się do zmiennych warunków oświetleniowych. Soczewki przyciemniają się na zewnątrz i powracają do przejrzystości w pomieszczeniach. To zupełnie nowa generacja, która nie przypomina już dawnych soczewek fotochromowych.
Szkła Transitions dostępne są w dwóch wariantach: Signature Gen 8 oraz XTRActive. Pierwsze z nich przyciemniają się i wracają do przezroczystości w bardzo krótkim czasie. Drugie przyciemniają się znacznie mocniej, więc są idealnym produktem dla osób posiadających wadę wzroku i wrażliwych na światło. Co więcej, soczewki Transitions XTRActive przyciemniają się także zza szyby samochodu, zatem są polecane kierowcom. Zarówno Transitions Signature Gen 8, jak i Transitions XTRActive są dostępne w wielu wariantach kolorystycznych (nawet fioletowym czy bursztynowym), co dowodzi, że nie są to klasyczne, szarobrązowe fotochromy.
Ponad 240 salonów
Vision Express jest liderem branży optycznej w Polsce, zapewniającym profesjonalne usługi medyczne, wysokiej klasy okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne oraz soczewki kontaktowe.
Sieć na polskim rynku działa od 1994 r. i liczy ponad 240 salonów w ponad 100 miastach. Jednocześnie marka jest częścią grupy GrandVision – globalnego lidera w branży optycznej prowadzącego ponad 7000 salonów ponad 40 krajach. Firmę wyróżnia kompleksowa oferta, łącząca profesjonalne badania wzroku, porady pod kątem doboru odpowiedniej korekcji oraz indywidualne dopasowanie okularów i soczewek kontaktowych. Bogaty wybór asortymentu w zgodzie z najnowszymi trendami dostępny jest również w sklepie online.
Misja Vision Express to kompleksowe dbanie o dobrą jakość widzenia i zdrowie oczu Polaków. Firma realizuje ją w swoich salonach oraz poprzez szereg działań przyczyniających się do wzrostu świadomości konsumentów.