Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Galeria Jurajska stawia na popularyzację idei drugiego obiegu. Organizowane tam od 10 miesięcy wyprzedaże garażowe nie tylko przyciągają tłumy, ale są też praktyczną lekcją ekologii i zrównoważonego rozwoju dla mieszkańców regionu. Znalazły także swoje miejsce w strategii ESG obiektu.
– Centra handlowe od lat angażują się w edukację proekologiczną, która dziś jest też jednym z filarów strategii ESG. Kampanie informacyjne, warsztaty czy współprace z NGO to tylko niektóre z obszarów, w których aktywne są galerie. W Jurajskiej od słów przeszliśmy jednak do czynów, pokazując lokalnej społeczności, jak w praktyce racjonalnie i odpowiedzialnie pozbywać się nadmiaru rzeczy z domu – mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.
– Wykorzystaliśmy do tego znaną z USA formułę „garage sale”, zachęcając do odsprzedawania, a nie wyrzucania. Raz w miesiącu zapraszamy do Jurajskiej mieszkańców, którzy chcą upłynnić rzeczy, które zalegają im w szafach czy garażach, a także osoby zainteresowane ich zakupem. Na jeden dzień nasz pasaż zamienia się wtedy w second hand i targ przedmiotów z drugiej ręki, często też vintage – dodaje.
Już dziś niemal 41% konsumentów deklaruje, że kupuje używane rzeczy. Wśród pokolenia Gen Z trend ten nawet jest wyraźniejszy. 62% przyznaje, że w pierwszej kolejności szuka rzeczy, w tym ubrań, z drugiej ręki. Coraz więcej osób deklaruje także, że ich szafa jest już cyrkularna. Ponad połowa konsumentów zapewnia, że kupuje rzeczy nowe i jednocześnie też używane, a 74% świadome jest tego, że ich zakupowe wybory mają wpływ na środowisko – czytamy w „Resale Report” przygotowanym przez ThredUp.
W styczniu 2023 Galeria Jurajska rozpoczęła II sezon „garażówek”. Jak zapowiadają jej przedstawiciele impreza na stałe także w tym roku wpisze się w kalendarz wydarzeń. Tradycyjnie sprzedawać będą na niej mieszkańcy, ale także osoby zajmujące się m.in. upcyclingiem ubrań czy repurpose. – Pierwsze garażówki organizowaliśmy ostrożnie, obserwując zainteresowanie nimi. Dziś jest to jedno z najważniejszych wydarzeń w naszym eko-kalendarzu, któremu dedykujemy zawsze drugą niedzielę niehandlową miesiąca – mówi.