[WYWIAD] Zbigniew Grodzicki, Gudi Home: Planujemy stabilny rozwój i około 10 nowych lokalizacji rocznie

Planowana ekspansja to 50 sklepów w ciągu 5 lat. Do końca 2023 roku chcemy jeszcze otworzyć 6 sklepów. Mamy zaplanowany powolny, stabilny rozwój około 10 lokalizacji rocznie. W związku z tak dynamicznym rozwojem poszukujemy nowych lokalizacji – mówi w rozmowie z Retailnet Zbigniew Grodzicki, przedstawiciel sieci Gudi Home

Marka Gudi zadebiutowała na polskim rynku z końcem 2022 roku. Za nami dwa pierwsze otwarcia i ambitne plany rozwoju

Zdecydowanie tak. Otwarte są dwa lokale Gudi Home w Galerii Północnej w Warszawie i w Zduńskiej Woli w Solo Parku. Oba sklepy zostały otwarte na początku listopada 2022 r. Ponadto udało nam się w ostatnim czasie podpisać parę umów ze znaczącymi operatorami galerii handlowych. Myślę, że to pozytywna informacja nie tylko dla nas, ale także dla całego dla rynku .

Finalizacją długich rozmów jest umowa umowa najmu z Unibail Rodamco w Galerii Wileńskiej, gdzie planujemy otwarcie sklepu w połowie roku 2023 roku. Przejmiemy tu lokal po wycofującym się z polskiego rynku GO Sporcie. Ponadto podpisana zostało także umowa z firmą Cromwell na lokal w Rondo Bydgoszcz. Jest to także przejęcie po marce GO Sport. Otwarcie sklepu w Bydgoszczy jest zaplanowane na początek drugiego kwartału 2023 r. Podpisaliśmy także umowę z EPP i Echo Investment i otwarcie Gudi Home w Galerii Młociny planujemy na początku drugiego kwartału 2023 r. Jesteśmy także w trakcie finalizacji dwóch pakietów w galeriach znajdujących się w portfelu dużych deweloperów komercyjnych.

Jak ocenia Pan potencjał marki pod kątem rozwoju w Polsce?

Planowana ekspansja to 50 sklepów w ciągu 5 lat. Do końca 2023 roku chcemy jeszcze otworzyć 6 sklepów. Mamy zaplanowany powolny, stabilny rozwój około 10 lokalizacji rocznie. W związku z tak dynamicznym rozwojem poszukujemy nowych lokalizacji.

Czym wyróżnia się koncept Gudi Home? Jakie powierzchnie Was interesują?

Szukamy lokali o powierzchni minimalnej 800 mkw. Ostatnio podpisane umowy dotyczą lokali większego formatu to jest 1100 m i 1500 mkw. w Bydgoszczy. Daje nam to szansę w pełni wyeksponowania naszej oferty.

Natomiast jeśli mowa o samym koncepcie, to według mnie nie ma jeszcze na polskim rynku takiego formatu. To nas zdecydowanie wyróżnia. W ostatnim czasie rynek bardzo się zmienił i my wychodzimy tym zmianom naprzeciw. Asortyment Gudi Home jest bardzo szeroki, stąd uważam, że jest dla nas miejsce i przestrzeń na wielu rynkach w wielu miastach. Tym bardziej, że w obecnych czasach coraz ważniejsza staje się cena, która u jest bardzo dostępna i konkurencyjna w stosunku do innych podmiotów, które dysponują tym samym asortymentem. Koncept Gudi Home wyróżnia się elastycznością. Możemy się rozwijać zarówno w dużych obiektach handlowych jak i w retail parkach. Asortyment jest dla każdego. W Gudi można się zarówno ubrać, jak i wyposażyć dom.

Jak zatem wybieracie lokalizacje dla Gudi Home?

Przy podpisywaniu umów najmu oczywiście zawsze robimy estymacje odwiedzalności i obrotów dla danej lokalizacji. Każdą lokalizację oceniamy indywidualnie. Każda lokalizacja ma też swoje parametry i oczekiwania. Stąd w zależności od miasta, jego wielkości i możliwości żonglujemy asortymentem. Załóżmy, że jeśli widzimy jakieś luki w danej galerii – np. nie ma sklepów sportowych, to rozszerzamy asortyment sportowy w Gudi itd.

Jesteście młodą marką. Jak zostaliście przyjęci przez rynek?

O tym świadczą przede wszystkim obroty, które są na zadowalającym poziomie. Natomiast mamy świadomość, że są to lokale na tak zwanym rozruchu. Dopiero zaprezentowaliśmy pierwsze sklepy a przed nami kolejne otwarcia.

Jesteśmy marką na nowe czasy ze względu na naszą wielobranżowość. Wiele galerii handlowych ma problemy z pustostanami z brakiem sieci handlowych z poszczególnych kategorii jak sport czy rtv. Nasz format jest w stanie zadowolić każdą galerie, ale też uzupełnić luki komercjalizacyjne.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz

Newsletter

Codzienny newsletter profesjonalistów rynku centrów handlowych