Wkrótce SCF 2024 Spring
Dołącz do 1200 uczestników!

Sfinks o 25,3% zwiększył sprzedaż gastronomiczną w styczniu 2023 r.

Grupa Sfinks Polska odnotowała wzrost sprzedaży gastronomicznej o 25,3% do 14,92 mln zł w styczniu 2023 r. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. To efekt pracy 77 restauracji  sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers wobec 86 rok wcześniej.

Jednocześnie, na porównywalnej sieci lokali, działających w obu okresach, wzrost ten wyniósł 32,4% r/r. Sfinks zadeklarował systematyczne raportowanie miesięcznych danych sprzedażowych do 10. dnia każdego miesiąca.

– Mimo wciąż niełatwej sytuacji na rynku gastronomicznym nasze restauracje skutecznie budują sprzedaż i pozycję na rynku. Szczególnie w tych wciąż pełnych wyzwań warunkach gospodarczych widać, jak duże znaczenie ma działanie pod silną marką i we wspólnej grupie, w której można mieć zagwarantowane niższe koszty w ramach zakupów centralnych czy korzystać ze wspólnego marketingu. – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Mocny program lojalnościowy

– Na naszych wynikach sprzedażowych widać też wyraźnie, jak duże znaczenie ma konsekwentnie rozwijany przez nas program lojalnościowy Aperitif, w ramach którego nasi goście mogą korzystać ze specjalnych ofert i zniżek. W styczniu używało go już ponad 510 tys. osób, co oznacza wzrost o 27% rok do roku. Jest on aktualnie jednym z naszych najważniejszych rozwiązań marketingowych i odpowiada już za 23% sprzedaży – komentuje Sylwester Cacek. 

 – Mamy za sobą pełny rok bez ograniczeń wynikających z pandemii, który może już stanowić bazę porównawczą dla bieżących działań. Dlatego zdecydowaliśmy się przyjąć politykę comiesięcznego raportowania sprzedaży gastronomicznej bezpośrednio po zagregowaniu danych miesiąca. Kiedy wciąż głównie mówi się o zamknięciach na rynku gastronomicznym, my nie tylko przetrwaliśmy niezwykle trudny okres pandemii, ale potrafiliśmy szybko podnieść sprzedaż, zawalczyć o klienta i naszą pozycję na rynku. Nasze dane pokazują też bardzo dużą efektywność sieci franczyzowej. Jest to model, w oparciu o który chcemy rozwijać nasze sieci. Od lat inwestujemy w narzędzia, które mają być wsparciem dla franczyzobiorców i umożliwić nam skuteczne działania jako franczyzodawcy, co coraz bardziej przekłada się na nasze wyniki  – komentuje Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska SA. 

Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży w ramach systemów informatycznych Sfinksa.

Nie obejmuje ona sprzedaży realizowanej przez sieć Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców. 

116 lokali gastronomicznych w całej Polsce

Grupa Sfinks Polska zarządza 116 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70 restauracji SPHINX (segment casual dining), 39 pubami Piwiarnia (segment gastro pubów), 5 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i 2 lokalami The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne tylko w dowozie takie jak The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

SCF 2024 Spring: Trwa rejestracja uczestników i partnerów!

9-10.04.24 r. Legia Warszawa

Najważniejsze wiosenne spotkanie rynku centrów handlowych,  9-10 kwietnia 2024, Legia Warszawa. Jak co roku targi, konferencja system umawiania spotkań i afterparty.

Rejestracja uczestników
Zamów pakiet partnera

Apsys partnerem strategicznym najnowszego wydania!

SCF Magazine nr 4/2023

SCF Magazine to czasopismo skierowane do najemców, deweloperów oraz firm zarządzających centrami handlowymi. Pierwszy numer magazynu ukazał się w roku 2005. Nakład to 3000 egz. Bezpłatna subskrypcja przysługuje uczestnikom SCF Fall oraz SCF Spring, najemcom oraz zarządcom centrów handlowych. Zapraszamy do reklamy oraz bezpłatnej subskrypcji.

Czytaj online
Zostań partnerem