Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Sfinks: W luty odnotowano ponad 20 procentowy wzrost sprzedaży

Grupa Sfinks Polska odnotowała wzrost sprzedaży gastronomicznej o 22,8% do 14,48 mln zł w lutym 2023 r. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Takie obroty wypracowało 77 restauracji pod szyldami SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers.

Było ich o 5 mniej niż przed rokiem. Na porównywalnej sieci lokali wzrost sprzedaży gastronomicznej w lutym osiągnął 25,3% r/r, zaś narastająco od początku roku wyniósł on 28,8%

– Luty to kolejny miesiąc dynamicznego wzrostu sprzedaży w naszych sieciach. W tym okresie jedna z restauracji była zamknięta przez część miesiąca ze względu na przeprowadzany remont, co miało niewielki wpływ na prezentowany wynik gastronomiczny. Niezależnie, od początku roku utrzymujemy silny trend wzrostowy. Dzięki znanym markom i skutecznie prowadzonym działaniom prosprzedażowym nasze restauracje przyciągają klientów. To z kolei przekłada się na obroty lokali i buduje też biznes naszych franczyzobiorców. To dla nas szczególnie ważne, bo w tym modelu chcemy konsekwentnie rozwijać nasze sieci. Już teraz większość restauracji pod naszymi szyldami to lokale prowadzone przez franczyzobiorców. Świetnie pracują i dobrze potrafią policzyć swój biznes, dlatego staramy się im stworzyć dobre warunki do otwierania z nami kolejnych restauracji. Taka współpraca już działa, opłaca się obu stronom i chcemy wiązać wspólnie swą przyszłość. Duża w tym zasługa dopracowanego konceptu franczyzowego i szeregu narzędzi, w które przez lata inwestowaliśmy i które pomagają w zarządzaniu siecią i poszczególnymi restauracjami. Wśród nich jest nasz program lojalnościowy i aplikacja mobilna Aperitif. Pracujemy nad dalszym rozwojem tego programu co powinno jeszcze bardziej wspomagać pracę restauracji  – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

– W naszych sieciach funkcjonują też rozwiązania IT, które umożliwiają stały monitoring kosztów na poziomie sieci i poszczególnych restauracji, co ma szczególne znaczenie w obecnych zmiennych warunkach rynkowych. Rozwijamy też kolejne autorskie narzędzia technologiczne, które pomagają nam i restauratorom w zarządzaniu szeroko rozumianą jakością w lokalach. Wszystkie te elementy przekładają się na zaufanie gości i ich powroty do naszych restauracji lub zamawianie dań w dostawie. W efekcie luty 2023 r. był kolejnym miesiącem, w którym nasze sieci wypracowały silny dwucyfrowy wzrost sprzedaży – dodaje Sylwester Cacek. 

Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży w ramach systemów informatycznych Sfinksa. Nie obejmuje ona sprzedaży realizowanej przez sieć Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców. 

Grupa Sfinks Polska zarządza 115 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 69 restauracji SPHINX (segment casual dining), 39 pubami Piwiarnia (segment gastro pubów), 5 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i 2 lokalami The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne tylko w dowozie takie jak The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz