W pierwszym kwartale wolumen sprzedaży brutto Zalando wzrósł o 2,8%, przychody wzrosły o 2,3%.
Firma osiągnęła próg rentowności na poziomie skorygowanego EBIT, w porównaniu do zeszłorocznych -52 milionów euro.
Segment Offprice skutecznie odpowiada na potrzeby klientów, notując 33% wzrost sprzedaży
Udział partnerów w GMV wzrósł do 39%, pokazując postęp w realizacji strategii platformy. Całoroczna prognoza na 2023 rok została potwierdzona – wynika z raportu Zalando.
Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, notuje w pierwszym kwartale wzrost i poprawę rentowności, dzięki rosnącemu popytowi na ofertę jej klubu zakupowego Lounge by Zalando oraz dzięki partnerom zwiększającym sprzedaż produktów modowych i kosmetycznych poprzez platformę firmy.
– Naszym celem jest nieustanne inspirowanie klientów poprzez jeszcze bardziej spersonalizowane i angażujące doświadczenia zakupowe. Wierzymy, że innowacje odgrywają kluczową rolę w realizacji tego celu, a Zalando zawsze było wśród liderów postępu technologicznego – podkreśla Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.
Zalando testuje pilotażowe rozwiązania w oparciu o nowe technologie
PARTNER PORTALU
I dodaje: Od ostatnich kilku miesięcy testujemy pilotażowe rozwiązania w zakresie dopasowania rozmiaru, które pozwalają naszym klientom zobaczyć, jak niektóre rzeczy, takie jak np. dżinsy, wyglądają na ich wirtualnych awatarach. Ponadto, niedawno ogłosiliśmy wprowadzenie wersji beta asystenta mody opartego o ChatGPT, który umożliwi klientom zadawanie pytań z wykorzystaniem własnych pojęć i słów związanych z modą, co pomoże w bardziej intuicyjnym poruszaniu się po szerokim asortymencie Zalando. Polska, jak i cały region CEE, pozostają jednymi z kluczowych rynków dla Zalando, gdzie chcemy w dalszym ciągu inwestować i wzmacniać współpracę z lokalnymi markami.
Zalando dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 51 milionów klientów na 25 rynkach
Zalando jest jedną z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 51 milionów klientów na 25 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie, jak i lokalnych.
Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Celem Zalando jest to, aby stać się punktem wyjściowym dla mody – tak zwanym Starting Point for Fashion – i miejscem, które dzięki swojej zrównoważonej filozofii wywiera pozytywny wpływ na ludzi i planetę.