Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

SPHINX po rocznej przerwie otwiera czwartą restaurację we Wrocławiu

Sieć restauracji SPHINX znowu będzie miała swój lokal pod adresem Rynek 39/40 we Wrocławiu. Restauracja serwująca popularną shoarmę i inne dania inspirowane kuchnią orientalną po ponad rocznej przerwie wraca do swojej dawnej lokalizacji, gdzie wcześniej działała przez 20 lat.

„SPHINX przy wrocławskim Rynku był jedną z najdłużej działających restauracji naszej sieci. Niestety pandemia i związany z nią lockdown dla gastronomii oraz posiadanie w pobliżu drugiego lokalu, na Placu Solnym, spowodowały, że musieliśmy zakończyć tam działalność. Dziś jesteśmy w zupełnie innej sytuacji i zdecydowaliśmy się na powrót dokładnie w to samo miejsce. Teraz przygotowujemy restaurację do ponownego otwarcia. Chcielibyśmy, by jak najszybciej goście mogli znów korzystać z naszej oferty – mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należy sieć SPHINX.

Nowy wrocławski SPHINX jest w trakcie kompletowania personelu. Plan zakłada, że lokal otworzy się w ciągu kilku tygodni. Będzie to czwarta wrocławska restauracja sieci SPHINX, obok lokali przy Placu Solnym, w CH Pasaż Grunwaldzki i CH Futura Park.

„To ogromna radość, że po ostatnich naprawdę trudnych dla gastronomii latach możemy odbudowywać się i zapraszać gości do naszych kolejnych restauracji. Mamy silne marki gastronomiczne, które notują coraz wyższą sprzedaż, a także coraz więcej zgłoszeń od osób zainteresowanych franczyzą. Pracujemy nad tym, aby wrocławska restauracja nie była jednym takim powrotem” – zapowiada Mateusz Cacek.

Restauracje grupy Sfinks Polska, do której należy m.in. sieć SPHINX, na koniec kwietnia wypracowały przychody w wysokości 58,9 mln zł, co oznacza wzrost o 20,5%. W samym kwietniu br. grupa odnotowała wzrost sprzedaży gastronomicznej o 15% do 14,68 mln zł. Takie obroty wypracowały 73 restauracje pod szyldami SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers. Na porównywalnej sieci lokali wzrost przychodów gastronomicznych w kwietniu był jeszcze wyższy i wyniósł 20,3% rok do roku.

Grupa Sfinks Polska zarządza 112 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 68 restauracji SPHINX (segment casual dining), 39 pubami Piwiarnia (segment gastro pubów), 3 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i lokalami Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne tylko w dowozie takie jak The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.