Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

Jeronimo Martins na ścieżce ESG: coraz mniej plastiku w Biedronce

W 2022 roku Biedronka ograniczyła ilość plastiku pierwotnego w opakowaniach marek własnych wprowadzanych do obrotu niemal trzykrotnie w porównaniu do roku poprzedniego, zmieniając przy tym ponad 150 opakowań produktów marek własnych. W liczbach bezwzględnych oznacza to mniej o 1290 ton pierwotnego plastiku niż w 2021 roku. Składa się na to wyeliminowanie 650 ton tworzywa sztucznego w zupełności, a także użycie 640 ton plastiku pochodzącego z ponownego przetworzenia zamiast pierwotnego.

Co więcej, Biedronka nie tylko modyfikuje materiały opakowań, ale także współpracuje i szkoli dostawców z zasad ekoprojektowania. Sieć prowadzi webinary dotyczące polityki opakowaniowej sieci i opracowała poświęcony temu zagadnieniu podręcznik. W tegorocznym wydarzeniu, w kwietniu 2023 roku udział w szkoleniach wzięło ponad 1000 przedstawicieli firm, które współpracują z Biedronką.

Klienci również mogą liczyć na pomocną rękę Biedronki. Sieć nie tylko od 2020 roku umieszcza piktogramy na produktach marek własnych, które wskazują konkretnie do pojemnika z jaką frakcją na odpady wyrzucić zużyte opakowanie, ale także wspiera rozwój nowoczesnych technologii, które pomagają klientom w dbaniu o środowisko.

R E K L A M A

„Jednym z filarów strategii zrównoważonego rozwoju Biedronki jest poszanowanie środowiska naturalnego, a rozwój gospodarki cyrkularnej i odpowiedzialne zarządzanie opakowaniami należą do naszych priorytetów w tym obszarze. Nie tylko wymagamy od siebie i stale poprawiamy nasze produkty, ale także pomagamy klientom i dostawcom zrozumieć, jak istotne jest zarządzanie odpadami i pozyskiwanie w ten sposób surowców do ponownego przetworzenia. Wspólnie z klientami budujemy bardziej przyjazne otoczenie dla nas wszystkich.” – mówi Agnieszka Koc, dyrektorka ochrony środowiska w sieci Biedronka

Sorteusz – to aplikacja, która ułatwia skuteczne segregowanie odpadów. Symbolizuje ją niezwykły, sympatyczny kameleon, który wspiera w tym klientów. Po zeskanowaniu kodu kreskowego z produktu lub ręcznym wpisaniu frazy, Sorteusz wraca z informacją, co z danym odpadem lub opakowaniem należy zrobić.

Oprócz tej głównej funkcjonalności można w niej znaleźć także kalendarz, w którym aplikacja przypomni o dacie odbioru konkretnej frakcji odpadów, adresy najbliższych PSZOKów, czy materiały edukacyjne wyjaśniające popularne wciąż błędy w postępowaniu z odpadami.

Sieć Biedronka jest jednym z partnerów i inicjatorów aplikacji. Można ją pobrać bezpłatnie z Google Play lub AppStore.

W uznaniu podejmowanych działań sieć Biedronka, otrzymała główną nagrodę Lidera Gospodarki Obiegu Zamkniętego w kategorii Promocja GOZ za działania na rzecz ekoprojektowania opakowań oraz działania edukacyjne skierowane do dostawców. Gala wręczenia nagród VI edycji Stena Circular Economy Award odbyła się podczas Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego TOGETAIR 2023.