W ujęciu segmentowym, najwyższe dynamiki sprzedaży utrzymuje HalfPrice, rosnąc rdr o 87 proc., przy wzroście powierzchni handlowej o 47 proc. i wysokiej (+34 proc.) dynamice sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL). Sprzedaż w Grupie Modivo wzrosła o ok. 6 proc. (+36 proc. w szyldzie Modivo oraz -1 proc. w eobuwie)
Jak podano, w eobuwie kontynuowany jest proces transformacji technologicznej, w tym w szczególności migracja na nową platformę e-commerce, która zostanie zakończona jesienią 2023 roku, a powyżej oczekiwań rozwija się projekt marketplace Modivo, który po sześciu miesiącach od debiutu odpowiada już za ponad 15 proc. zamówień szyldu Modivo w Polsce.
W drugim kwartale planowane jest uruchomienie marketplace Modivo we Włoszech, zgodnie ze strategią ekspansji na tym rynku.
W ocenie CCC klient w segmencie value for money pozostaje pod największym wpływem niekorzystnego otoczenia makroekonomicznego – utrzymująca się od ponad roku dwucyfrowa inflacja oraz wysoki poziom stóp procentowych wywierają negatywny wpływ na budżet rozporządzalny i siłę zakupową szczególnie tej grupy konsumentów.
„Sprzedaż w segmencie CCC obniżyła się o ok. 14 proc. rdr, także za sprawą długiej, chłodnej wiosny, która opóźniła impuls zakupowy. Na dynamikę sprzedaży w ujęciu rdr wpływa również wysoka baza zeszłoroczna oraz efekt kalendarza (niekorzystny układ długiego weekendu majowego). Jednocześnie, o ponad 1 pp. rdr poprawiła się marża brutto w szyldzie CCC, głównie za sprawą zoptymalizowanego poziomu zapasów oraz ich adekwatnej struktury wiekowej” – napisano.
PARTNER PORTALU
Dodano, że grupa obserwuje pozytywne tendencje rozwoju dynamiki sprzedaży w ujęciu tygodniowym na przestrzeni kwartału we wszystkich szyldach i CCC realizuje działania ukierunkowane na optymalizację kapitału obrotowego we wszystkich segmentach.
Grupa podtrzymała dotychczasowe założenia na rok 2023 (uzależniając ich realizację od stabilności otoczenia makroekonomicznego i sytuacji geopolitycznej).
W pierwszym kwartale 2023/24 roku (luty-kwiecień) grupa CCC wypracowała 2,064 mld zł przychodów wobec 1,882 mld zł rok wcześniej. Marża brutto spadła rdr do 46 proc