Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Katarzyna Błaszczyk, Cosmo Group, NEONAIL: Naszym celem na ten rok jest wprowadzanie nowego modelu pop up store

Już prawie 10 lat budujemy naszą sieć dystrybucji w centach handlowych, co zdecydowanie wpływa na budowanie świadomości marki. Format pop up store jako podstawowy punkt sprzedaży stacjonarnej w galeriach sprawdza się doskonale – mówi w rozmowie z Retailnet Katarzyna Błaszczyk, Expansion Manager Cosmo Group, NEONAIL

Ile lokali NEONAIL aktualnie działa i jakie są główne cele i strategia rozwoju sieci na polskim rynku?

Sieć sprzedaży marki NEONAIL w centrach handlowych obejmuje obecnie 177 punktów w formie pop up stores oraz lokali. W naszych punktach sprzedaży stacjonarnej można kupić produkty do stylizacji i pielęgnacji paznokci NEONAIL, a także kosmetyki marki NEO MAKE UP.

Obecne działania koncentrujemy na utrzymaniu istniejącej już liczby punktów sprzedaży stacjonarnej oraz wzroście rentowności punktów, co wiąże się też z renegocjacją warunków finansowych obowiązujących nas umów najmu. Kontrola kosztów jest niewątpliwie jednym z większych wyzwań, z jakim mierzymy się w tym roku. Wzrosty czynszów o wskaźniki waloryzacji, wzrosty cen energii elektrycznej czy np. koszty transportu wymagają naszej szczególnej uwagi.

R E K L A M A

NEONAIL stale poszukuje rozwiązań, które pozwolą klientom doświadczyć nowych wrażeń związanych z obcowaniem z brandem. Cały czas rozwijamy nasz koncept sprzedażowy, a jednym z naszych głównych celów na 2023 rok jest sukcesywne wprowadzanie nowego modelu pop up store, który w zeszłym roku pojawił się w pierwszych lokalizacjach na terenie całej Polski. Jest to punkt sprzedaży w nowym formacie nawiązującym do aktualnych trendów i designu w duchu eco.

Nowy format urzeka modnym wzornictwem w naturalnym stylu, a przede wszystkim buduje pozytywne doświadczenia zakupowe klienta i pokazuje nową jakość, którą marka obiera w kierunku ekspozycji. Od początku 2023 r. zaprezentowaliśmy nasz nowy pop up store w kolejnych czterech topowych lokalizacjach na terenie całej Polski: w szczecińskich galeriach Galaxy oraz Kaskada, w Gdańsk Forum oraz we wrocławskiej Magnolii. Już w czerwcu nowy koncept będzie można również zobaczyć w Galerii Copernicus, a kolejne realizacje pojawią się w drugiej połowie roku.

Neonail
Neonail

NEONAIL od wielu lat jest obecne w galeriach handlowych. Jakim jesteście najemcą? Co Was wyróżnia?

Nieustannie pracujemy nad rozwojem i udoskonalaniem produktów, aby sprostać oczekiwaniom klientów. Zróżnicowana i innowacyjna oferta, która odpowiada na ich potrzeby to nasza zdecydowana przewaga konkurencyjna. Ważna jest też najwyższej jakości obsługa klienta. Nasze konsultantki nie tylko posiadają wiedzę na temat produktów, ale są też ambasadorkami naszej marki. Dzięki temu są w stanie odpowiedzieć na pytania klientów, udzielić porad i pomóc w wyborze produktów najlepiej dostosowanych do indywidualnych potrzeb.

NEONAIL jako pierwszy w Polsce stworzył sieć sprzedaży produktów do stylizacji paznokci w postaci pop up stores w centrach handlowych. Nasza pozycja jest więc ugruntowana i stabilna, a odbiór marki bardzo pozytywny. Niejednokrotnie, to wynajmującym zależy na otwarciu naszych punktów w galeriach i sami zwracają się do nas z propozycją najmu.

Już prawie 10 lat budujemy naszą sieć dystrybucji w centach handlowych, co zdecydowanie wpływa na budowanie świadomości marki. Format pop up store jako podstawowy punkt sprzedaży stacjonarnej w galeriach sprawdza się doskonale, a dzięki usytuowaniu butików w ciągach komunikacyjnych jesteśmy dużo bardziej widoczni niż najemcy poszczególnych lokali. Jest nam również łatwiej reagować na ewentualne zmiany trafficu. Możemy cały czas monitorować sytuację i być bliżej klienta.

Jakie czynniki decydują o wyborze konkretnych lokalizacji dla stoisk i lokali NEONAIL w centrach handlowych? Czy istnieją jakieś specyficzne kryteria?

Oprócz lokalizacji centrum handlowego w danej miejscowości, ważne jest też położenie naszych pop up stores na terenie galerii. Kluczowy jest rozkład ruchu klienta w poszczególnych pasażach. Ważną kwestią jest również zapewnienie możliwości ekspozycji towaru (nie wybieramy lokalizacji przy słupach czy pod schodami) oraz przestrzeni wokół wyspy. Dzięki temu klienci mają swobodny dostęp do prezentowanych produktów. Ważne jest również dobre „sąsiedztwo”. Zależy nam, aby okoliczni najemcy oferowali produkty i usługi klientkom z naszej grupy docelowej lub były to brandy generujące duży ruch klientów.

Jak Neonail konkuruje z innymi tego typu markami, których na rynku pojawia się coraz więcej?

NEONAIL to jedna z najdynamiczniej rozwijających się marek na rynku kosmetycznym. W naszym biznesie chodzi o prawdziwe zrozumienie klienta, aby przewidywać jego pragnienia, potrzeby, preferencje komunikacyjne i budować z nimi trwałe relacje. Jesteśmy blisko naszych klientów, słuchamy ich potrzeb, co daje nam sporą przewagę nad konkurentami. Z całą mocą stawiamy też na kolejne nowości produktowe w zakresie asortymentu do stylizacji i pielęgnacji paznokci oraz poszerzanie oferty marki NEO MAKE UP w trendzie łączącym najlepsze cechy codziennej pielęgnacji z perfekcyjnym makijażem.

Innowacyjna oferta to nasz zdecydowany wyróżnik na rynku – nie zatrzymujemy się i cały czas rozwijamy nasze portfolio. Co ważne, rozwój nie dotyczy tylko produktów, stawiamy też na projektowanie doświadczeń zakupowych klienta, dążymy do omnichannelowości rozwiązań promocyjnych oraz dystrybucyjnych. Wdrożyliśmy rozwiązanie, które pomaga klientom podjąć decyzje zakupowe – aplikację mobilną Color Match NEONAIL służącą do wirtualnego przymierzania kolorów lakierów do paznokci.

Neonail
Neonail

W związku ze zmianami nawyków konsumenckich na znaczeniu w ostatnim czasie zyskały projekty typu retail park. Jak reagujecie na te zmiany? Czy to są atrakcyjne lokalizacje dla Was?

Rynek centrów handlowych od kilku lat przechodzi znaczące zmiany, które są bardzo widoczne, a okres pandemii tylko je przyspieszył. Na znaczeniu zyskały lokalne centra handlowe typu convenience oraz retail parki, które coraz chętniej lokują się również w mniejszych miejscowościach. Na znaczeniu nie straciły natomiast największe powierzchniowo i mające najszerszą ofertę galerie, które zapewniają klientom nie tylko ofertę handlową, ale również zapewniają możliwości rozrywki, skorzystania z oferty gastronomicznej czy spędzania wolnego czasu.

Bardzo duże znaczenie ma odpowiednio dobrany tenant-mix, czyli przemyślane dobór najemców oraz rozlokowaniu ich w ramach nieruchomości komercyjnej. W tej chwili nie planujemy ekspansji lokali w retail parkach, ponieważ kontynuujemy rozwój naszych formatów w formie pop up stores w centrach handlowych. Możemy jednak zdradzić, że pracujemy nad całkiem nowym formatem sprzedaży, który pozwoli nam na jeszcze większą elastyczność w wyborze lokalizacji i być blisko klienta.

Jak wygląda współpraca NEONAIL z zarządcami centrów handlowych? Czy w Pani opinii istnieje partnerstwo w tych relacjach?

Negocjacje z centrami handlowymi trwają cały czas. Każdy proces prowadzimy indywidualnie, dopasowując go do sytuacji, z jaką mamy do czynienia w każdej z galerii. Rozmowy zawsze prowadzimy po partnersku i cieszymy się, że duża część zarządców centrów handlowych wychodzi naprzeciw najemcom.

Niestety, ale w okresie spowolnienia gospodarczego i widocznego wzrostu kosztów w różnych obszarach zdarzają się również sytuacje, kiedy zarządcy starają się przenieść wszelkie koszty i obowiązki na najemców. Można dostrzec również coraz więcej niekorzystnych zapisów umownych dotyczących m.in. odbierania w lokalu towaru z zamówień internetowych. Pandemia oraz szereg zmian gospodarczych i sytuacji ogólnoświatowych niewątpliwie nie wpłynęły pozytywnie na wzajemne stosunki.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz