Kolejna inwestycja firmy Kaufland w infrastrukturę logistyczną

Modernizacja istniejącego obszaru magazynowego artykułów schładzanych oraz obszaru bez kontrolowanej temperatury składowania, a także przebudowa przestrzeni socjalnej dla pracowników magazynu to kolejna, po otwarciu nowego magazynu artykułów chłodzonych, inwestycja sieci Kaufland w centrum dystrybucyjnym w Gliwicach.

W planach znajduje się również wdrożenie systemu SAM EWM. Firma Kaufland sukcesywnie rozbudowuje i modernizuje infrastrukturę logistyczną, tak aby odpowiadała na potrzeby powiększającej się powierzchni sprzedaży. W centrum dystrybucyjnym w Gliwicach, jednym z trzech wykorzystywanych przez Kaufland obiektów logistycznych (pozostałe usytuowane są w Bydgoszczy oraz w Woli Krzysztoporskiej), firma uruchomiła w ostatnim czasie magazyn artykułów chłodzonych o powierzchni 10 000 metrów kwadratowych.

– Otwarcie to jest częścią większego projektu inwestycyjnego w obszarze logistyki, którego kolejnymi etapami jest modernizacja istniejącej infrastruktury magazynowej w gliwickim obiekcie. Zakończenie tej modernizacji otwiera już dziś możliwość zwiększenia listy asortymentowej do 5500 artykułów food, co umożliwi zwiększenie wolumenu dystrybucji do poziomu około 300 000 jednostek dziennie.
Kaufland nie tylko rozbudowuje ofertę i otwiera nowe placówki w całej Polsce, ale również inwestuje w infrastrukturę magazynową i procesy logistyczne, tak aby były jak najlepiej dopasowane do zmian asortymentu i powiększającej się powierzchni sprzedaży – mówi Maurycy Szczęsny, dyrektor Departamentu SCM w Kaufland Polska.

– Rozbudowa i modernizacja centrum dystrybucyjnego w Gliwicach to ważna inwestycja. Centralna lokalizacja obiektu w południowym regionie dystrybucji jest istotnym elementem optymalizacji łańcucha przepływu towaru oraz redukcji kosztów transportu w naszej firmie.

Oprócz przestrzeni, gdzie realizowane są zadania operacyjne centrum logistycznego, zmodernizowano pomieszczenia, z których korzystają pracownicy, m.in. szatnię, kantynę czy strefę relaksu. Kolejnym etapem modernizacji centrum w Gliwicach będzie wdrożenie nowego systemu zarządzania transportem oraz gospodarką magazynową SAP EWM, który zapewni wyższą jakość zarządzania procesami logistycznymi.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Inwestycje sieci Kaufland w logistykę to nie tylko modernizacja i powiększenie przestrzeni magazynowej w Gliwicach. W ubiegłym roku Kaufland otworzył magazyn artykułów mrożonych w centrum dystrybucyjnym w Woli Krzysztoporskiej. Koszty wybudowania i uruchomienia tego zautomatyzowanego magazynu, jednego z najnowocześniejszych w naszym kraju obiektów, wyniosły ponad 150 mln zł.

W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 240 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz