Newsletter SCF News
Dołącz do 7000 odbiorców!

[WYWIAD] Michał Kniaź, HalfPrice: Wykorzystujemy szanse, jakie przed nami otwiera sztuczna inteligencja

Najnowsza kampania HalfPrice była dla nas testem tego, jak AI może wspomóc nas w codziennej pracy. To też dopiero początek wykorzystania sztucznej inteligencji w pracach działów marketingu. Wiele jest jeszcze do zrobienia – mówi w rozmowie z Retailnet Michał Kniaź, dyrektor marketingu w HalfPrice

Jakie cele chciała osiągnąć marka HalfPrice poprzez wprowadzenie kampanii reklamowej z wykorzystaniem sztucznej inteligencji?

W HalfPrice zawsze stawialiśmy na działania marketingowe, które się wyróżniają – zarówno wizualnie, jak i pod względem treści. Dynamiczny rozwój AI w ostatnim czasie to coś, czego już nie zatrzymamy, to po prostu tworząca się na naszych oczach nowa rzeczywistość. Chcemy dobrze na te zmianę odpowiedzieć, umieć jak najlepiej współpracować ze sztuczną inteligencją, poznać jej możliwości. Dzięki temu zarówno możemy mieć wpływ na kształtowanie sposobów jej wykorzystania, jak i wykorzystujemy szanse, jakie przed nami otwiera. Szybkość działania czy elastyczność sztucznej inteligencji już teraz pozwala nam na bardziej jakościową komunikację z klientem.

Jakie wyzwania musiała przezwyciężyć marka HalfPrice podczas realizacji projektu wykorzystującego grafiki stworzone przez sztuczną inteligencję?

Najnowsza kampania HalfPrice była dla nas testem tego, jak AI może wspomóc nas w codziennej pracy. Była to dla nas naprawdę ekscytująca przygoda, ale to też dopiero początek wykorzystania sztucznej inteligencji w pracach działów marketingu. Wiele jest jeszcze do zrobienia. Nie tylko w kontekście narzędziowym, ale przede wszystkim, jeśli chodzi rozwój naszych kompetencji. Myślę, że wielu z nich jeszcze nie jesteśmy w stanie sobie wyobrazić. Te potrzeby będą również powstawać w miarę rozwoju wykorzystania AI. Będziemy na nie na bieżąco odpowiadać.

R E K L A M A

Jakie narzędzia i technologie zostały wykorzystane do stworzenia grafik reklamowych przez sztuczną inteligencję?

Nasze promptery zostały wygenerowane przy pomocy narzędzia Midjourney.

Jakie korzyści płyną z wykorzystania sztucznej inteligencji w działach marketingu?

To przede wszystkim zupełnie nowy kierunek komunikacji z klientem. Nie mówimy tu tylko o samej kreacji graficznej. Sztuczna inteligencja pozwala na wiele więcej. Dzięki badaniu potrzeb klientów, możemy lepiej na nie odpowiadać i być bliżej konsumenta. Przykładem tego jest nasz hub analityczny, wdrożony w Grupie CCC. Sztuczna inteligencja pozwala też na dynamiczne dostosowywanie się do zmian, przewidywanie trendów. Jestem przekonany, że wraz z jej postępem, odkryjemy jeszcze wiele nowych możliwości.

HalfPrice
HalfPrice

Czy HalfPrice planuje kontynuować wykorzystanie sztucznej inteligencji w przyszłych projektach marketingowych?

Jako HalfPrice dopiero rozpoczęliśmy swoją przygodę z AI. Jesteśmy dumni, że udało nam się jako pierwszej firmie w Polsce stworzyć kampanię z jej wykorzystaniem. Od momentu startu HalfPrice to brand o bardzo wyrazistym charakterze. Ważne jest dla nas budowanie wartościowych i angażujących treści, które pozwalają nam budować lojalną i zaangażowaną społeczność. Chcemy dalej odkrywać możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja, rozwijać ten nowy sposób komunikacji z klientami i tworzyć kolejne innowacyjne koncepty na rynku. Pragnę przy tym zaznaczyć, że oczywiście traktujemy AI jako uzupełnienie dotychczasowych narzędzi i współprac.

Czy HalfPrice planuje wprowadzenie innych innowacji w swojej ofercie, na przykład w zakresie produktów lub usług, w najbliższej przyszłości?

Wszystkie dotychczas wprowadzone innowacje, te o których już wspomniałem, dają nam nowe możliwości interakcji z konsumentami. Z pewnością chcemy i będziemy dalej ten obszar rozwijać, by dopowiadać na intensywnie zmieniające się potrzeby konsumentów. Dzisiaj nie chciałbym jednak psuć niespodzianki naszym klientom – o wszystkich nowinkach będziemy informować w odpowiednim czasie.

Jak HalfPrice zamierza wykorzystać swoją pozycję na rynku, aby zwiększyć swoją konkurencyjność?

Mamy już bardzo solidne fundamenty, które pozwolą nam konsekwentnie umacniać naszą pozycję na rynku. Jesteśmy rozpoznawalną marką z ponad 100 sklepami w 9 krajach. Rozwijamy konsekwentnie także naszą ofertę, stale dopasowując ją do oczekiwań klientów. Już dzisiaj w naszym portfolio klienci mogą znaleźć ponad 2 000 marek – w tym luksusowe brandy topowych domów mody. Będziemy dalej konsekwentnie rozwijać się w obranych kierunkach!

Jakie są najważniejsze cele HalfPrice na najbliższe lata, jeśli chodzi o marketing i innowacje?

Plany są na pewno ambitne, będziemy wprowadzać kolejne udogodnienia dla klientów. Czekają nas także kolejne nietuzinkowe kampanie, nie mogę teraz zdradzić za wiele, ale zachęcam do śledzenia naszych kanałów social media – Instagram, Facebook, TikTok – aby być na bieżąco z najświeższymi światowymi trendami, naszą ofertą oraz innowacjami, które sukcesywnie wdrażamy.

Rozmawiała: Katarzyna Łabuz