Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Kaufland wyróżniony w Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Sieć uplasowała się na podium

Firma Kaufland została wyróżniona w siedemnastej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm, zajmując w zestawieniu wysokie trzecie miejsce w kategorii „Handel”.

Podstawą do opracowania zestawienia przygotowywanego przez Koźmiński Business Hub, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Deloitte była analiza dotycząca zarządzania poszczególnymi obszarami ESG w organizacji. Wyniki rankingu potwierdzają, że strategia zrównoważonego rozwoju Kaufland pod hasłem „Zróbmy to razem” prowadzi sieć w odpowiednim kierunku.

Do tegorocznej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm, który został opracowany po raz siedemnasty, zakwalifikowało się ponad 70 największych przedsiębiorstw. Analizie poddano inicjatywy podejmowane na rzecz środowiska, społeczności i ładu korporacyjnego. Pod uwagę wzięto także konkretne wskaźniki oraz cele strategiczne spółek. Kapituła konkursowa przyznała sieci Kaufland 80% możliwych do zdobycia punktów, dzięki czemu detalista uplasował się na trzecim miejscu w kategorii branżowej, a także na ósmej lokacie w klasyfikacji ogólnej.

– Jesteśmy niezwykle dumni z oceny zaangażowania społecznego i środowiskowego, którą przyznała nam kapituła Rankingu Odpowiedzialnych Firm i cieszymy się, że środowisko ekspertów docenia inicjatywy podejmowane przez Kaufland w obszarze ESG. Poza Rankingiem Odpowiedzialnych Firm w ostatnim czasie praktyk naszej sieci zostały wyróżnione m.in. w tegorocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu czy w zestawieniu Listków CSR organizowanym przez tygodnik „Polityka”, w którym Kaufland otrzymał najwyższe wyróżnienie. Stanowi to dla nas dodatkową motywację do konsekwentnych działań i potwierdza, jak istotnym elementem strategii biznesowej naszej firmy jest zrównoważony rozwój – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Strategia zrównoważonego rozwoju Kaufland

Kaufland od wielu lat konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, która opiera się przede wszystkim na popularyzacji świadomego odżywiania, działaniach na rzecz rozwoju regionów oraz ochrony klimatu. W obszarze środowiskowym firma realizuje konkretną strategię klimatyczną, która zakłada m.in. ograniczenie emisji uwarunkowanych działalnością przedsiębiorstwa o 80% do
2030 r.

Warto podkreślić, że od 2022 r. Kaufland dla wszystkich swoich placówek pozyskuje wyłącznie zieloną energię. Do ograniczenia śladu węglowego przyczynia się także strategia REset Plastic realizowana przez spółki Grupy Schwarz. Polega ona na ograniczeniu zużycia tworzyw sztucznych, m.in. poprzez modyfikację opakowań produktów marek własnych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Firma podejmuje również wiele inicjatyw w obszarze społecznym. W ubiegłym roku Kaufland otoczył pomocą przede wszystkim uchodźców z Ukrainy. Sieć regularnie przekazuje także produkty organizacjom pożytku publicznego. Ponadto popularyzuje profilaktykę zdrowotną, organizując regularnie bezpłatne badania mammograficzne na parkingach sklepów.

W Polsce sieć Kaufland posiada 240 marketów

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 240 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.