Zalando wprowadza nowe funkcje zmniejszające liczbę zwrotów związanych z rozmiarami

Zalando jako pierwsza firma o takiej skali wprowadza funkcję pomiaru ciała, aby pomóc klientom w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru. Klienci w regionie DACH (Austria, Niemcy i Szwajcaria) otrzymają rekomendacje dotyczące rozmiaru oparte na ich rzeczywistych wymiarach, po wykonaniu dwóch zdjęć.

Nowa funkcja ma potencjał dalszego zmniejszenia liczby zwrotów związanych z rozmiarami, a także, w dłuższej perspektywie, do zmniejszenia ilości odpadów tekstylnych poprzez edukację marek na temat rozmiarów klientów.

Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, wprowadza nowe narzędzie, które umożliwi klientom uzyskanie rekomendacji rozmiaru opartego o ich rzeczywiste wymiary. Dwa zdjęcia w obcisłym ubraniu, wykonane urządzeniem klienta, wystarczą, aby Zalando mogło określić wymiary użytkownika i pomóc mu w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru odzieży. To pierwsze takie rozwiązanie w branży – żadna inna platforma o skali Zalando nie wprowadziła dotąd takiej usługi.

Funkcja ta jest już dostępna dla klientów z regionu DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria), którzy mogą skorzystać z niej przy zakupie górnych części odzieży damskiej, w tym także sukienek. Te kategorie produktowe stanowią dla klientów największe wyzwanie w zakresie znalezienia odpowiedniego rozmiaru. Nowe rozwiązanie Zalando, które pomaga idealnie dopasować odzież, będzie w przyszłości rozszerzane na inne kategorie oraz pozostałe rynki.

“Pomoc w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru jest ważnym elementem pogłębiania relacji z klientami. Czekanie na zamówioną rzecz tylko po to, żeby odkryć, że nie pasuje, jest frustrujące. Wprowadzając rekomendacje rozmiarów, oparte na wymiarach ciała, kontynuujemy wykorzystanie innowacji, w celu rozwiązania dla klientów jednego z głównych problemów branży modowej” – mówi Stacia Carr, VP Size & Fit w Zalando. “Dodatkowo, dzięki tej funkcji możemy nadal wspierać nasze marki partnerskie, dostarczając im informacji na temat preferencji dotyczących rozmiarów i dopasowania odzieży przez ich klientów”.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Zalando dąży do zapewniania klientom spersonalizowanych doświadczeń

Zalando konsekwentnie dąży do zapewniania klientom spersonalizowanych doświadczeń, opartych na zaufaniu i ochronie prywatności. W związku z tym, podczas określania wymiarów ciała użytkowników, żadne ze zdjęć nie opuszcza telefonów klientów – są one usuwane, a klienci mają pełną kontrolę nad tym, jakie dane udostępnić.

Rekomendacje rozmiaru oparte na rzeczywistych wymiarach ciała to kolejny krok Zalando ku temu, aby klienci byli w stanie wybrać odpowiedni rozmiar kupowanej rzeczy już za pierwszym podejściem. Rozwiązanie pozwoli także utorować drogę do bardziej spersonalizowanego doświadczenia związanego z wirtualną przymierzalnią.

Ostatnio Zalando z powodzeniem przeprowadziło trzeci pilotaż wirtualnej przymierzalni, dając ponad 51 milionom klientów na wszystkich 25 rynkach możliwość stworzenia awatara 3D poprzez podanie swojego wzrostu, wagi i płci. Pilotaż skupił się na konkretnym zestawie jeansów – jednej z najtrudniejszej kategorii pod względem dopasowania rozmiaru, ze względu na niejednolite standardy, umożliwiając klientom zobaczenie, jak konkretne modele różnych marek wyglądają na ich wirtualnych awatarach. W przyszłości obie technologie mogą zostać zintegrowane, tak aby klienci, z wykorzystaniem swoich rzeczywistych wymiarów, mogli tworzyć awatary 3D, które jeszcze dokładniej odzwierciedlają ich sylwetkę

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Dzięki pracy wewnętrznego zespołu ds. rozmiarów i dopasowania, firma już teraz zredukowała wartość zwrotów związanych z rozmiarem o 10 proc., w porównaniu do produktów, przy których rekomendacje dotyczące rozmiaru nie są oferowane. Doświadczenie to opiera się zarówno na technologii Zalando, jak i na rozwiązaniach opracowanych przez firmę Fision, szwajcarskiego dewelopera aplikacji mobilnych pomiarów ciała, którą Zalando przejęło w 2020 roku.

“Klienci są zawsze w centrum wszystkiego, co robimy w Zalando. Chcemy, aby czuli się tak, jakby odwiedzali prywatny butik, w którym sprzedawcy są zawsze gotowi doradzać w zakresie stylu i rozmiaru. Skupiamy się nad pogłębieniem naszych relacji z polskimi klientami poprzez najwyższy stopień personalizacji, w czym wspiera nas technologia. Z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie rekomendacji rozmiarów na podstawie pomiarów ciała również na rynku polskim” – mówi Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.

O Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) jest jedną z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 51 milionów klientów na 25 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie, jak i lokalnych.

Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando. Naszym celem jest to, aby stać się punktem wyjściowym dla mody – tak zwanym Starting Point for Fashion – i miejscem, które dzięki swojej zrównoważonej filozofii wywiera pozytywny wpływ na ludzi i planetę.