Amazon stawia na zrównoważony rozwój. Opublikowany właśnie raport wskazuje na kolejne kierunki prośrodowiskowe
Inwestycje w odnawialne źródła energii, elektryfikacja transportu, rozwój zrównoważonych opcji dostaw, redukcja odpadów i nadmiaru opakowań, recykling czy sprzedaż certyfikowanych produktów przyjaznych środowisku – to tylko wybrane aktywności podejmowane przez Amazon na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Opublikowany właśnie Raport roczny nt. zrównoważonego rozwoju za 2022 r. wskazuje na kolejne, ambitne kierunki prośrodowiskowe, którymi podąża firma, a które mogą stać się jednocześnie dobrą inspiracją dla innych organizacji. Działalność Amazon to nie tylko e-commerce. Amazon jest też filmowym studiem produkcyjnym, dostawcą usług w chmurze, prowadzi centra rozwoju technologii i podejmuje wiele innych biznesowych aktywności.
W każdym z obszarów, w których działa, zrównoważony rozwój jest priorytetem. Między innymi dlatego firma dołączyła – jako jeden z pierwszych sygnatariuszy – do Climate Pledge, czyli zobowiązania do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2040 r.
– Od momentu, gdy klient kliknie „Kup teraz”, do chwili, gdy paczka dotrze do jego domu, mamy zespoły naukowców i inżynierów pracujących nad tym, aby proces ten był bardziej zrównoważony. W naszych studiach produkcyjnych ograniczamy zużycie paliw kopalnych, wdrażając generatory akumulatorowo-elektryczne, wykorzystując podczas produkcji zasilanie energią słoneczną i obsługując plany filmowe pojazdami elektrycznymi. W AWS pomagamy klientom zmniejszyć ich wpływ na środowisko, oferując zaawansowane rozwiązania technologiczne, w tym centra danych czy przetwarzanie danych w chmurze, które zmniejszają zużycie energii i emisję dwutlenku węgla
– podsumowuje Marco Reissig, Country Manager Amazon.pl.
Co w 2022 roku osiągnął Amazon w drodze do neutralności klimatycznej?
- 90 proc. działalności Amazon zasilanej energią odnawialną dzięki 400 globalnym projektom wiatrowym i słonecznym.
- Spadek poziomu emisji CO₂ o 7 proc. wraz z rozwojem firmy
Redukcja całkowitego śladu węglowego o 0,4 proc. w globalnej działalności Amazon - Zmniejszenie zużycia plastiku jednorazowego użytku o 11,6 proc. w globalnej działalności
- 11% paczek na całym świecie wysłanych bez dodatkowych opakowań dostawczych Amazon
- Redukcja wagi opakowania na przesyłkę o średnio 41 proc. i eliminacja ponad 2 mln ton odpadów materiałowych od 2015 r.
- 9 tys. elektrycznych pojazdów dostawczych Rivian w globalnej flocie Amazon
145 mln paczek dostarczonych przez pojazdy elektryczne w USA i Europie - Dwukrotny wzrost – do ponad 550 tys. globalnie – liczby produktów Climate Pledge Friendly (CPF)
- Wysyłka ponad 800 mln artykułów z certyfikatem CPF
Amazon w Polsce
Według danych z raportu przygotowanego przez Amerykańską Izbę Handlową w Polsce oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie, w 2021 spośród top 10 amerykańskich firm prowadzących działalność w Polsce, Amazon zajął pierwsze miejsce w kategorii „Zatrudnienie” oraz piąte miejsce w kategorii „Inwestycje”.
Od 2012 Amazon zainwestował w Polsce ponad 18,5 mld zł w infrastrukturę, w tym m.in. centra logistyczne, biura korporacyjne i zaplecze technologiczne, jak i wynagrodzenia oraz rozwój usług dla klientów. Miliardy dolarów przeznaczył również na rozwój infrastruktury i technologii, które pomagają małym i średnim przedsiębiorcom docierać do nowych klientów w kraju i za granicą, w tym również na ochronę własności intelektualnej marek.
Amazon działa w Polsce od 2014 roku i stworzył ponad 70 000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy, m.in. w dziesięciu nowoczesnych centrach logistyki, a także w biurze Amazon Web Services w Warszawie oraz w Amazon Development Center Poland w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Centra Rozwoju Technologii Amazon to pionierskie ośrodki naukowo-badawcze, które dostarczają innowacyjnych rozwiązań wykorzystywanych w produktach i usługach Amazon na całym świecie.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter