Kaufland oferuje w swoich sklepach nie tylko różnorodny asortyment, ale także dostęp do szerokiego wachlarza usług. Odpowiadając na oczekiwania klientów, sieć rozwija się zgodnie z ideą one-stop-shopping i konsekwentnie rozbudowuje portfolio najemców w swoich pasażach.
Dobór punktów usługowych w pasażach handlowych sklepów Kaufland każdorazowo poprzedzony jest staranną analizą potrzeb lokalnych społeczności. Sieć nawiązuje współpracę z partnerami, których oferta stanowi optymalnie uzupełnienie asortymentu produktowego w markecie. Obecnie w sklepach Kaufland klienci mogą korzystać z oferty w sumie ponad 2000 punktów handlowych i usługowych. Grono najemców jest regularnie poszerzane – w okresie od kwietnia do maja br. w placówkach Kaufland pojawiło się czternastu nowych najemców, a cztery obiekty zostały odnowione.
Zrównoważone punkty usługowe
Kaufland przywiązuje dużą wagę do zrównoważonego rozwoju. W związku z tym chętnie nawiązuje współprace z najemcami, którzy prowadząc swój biznes, są zaangażowani w kwestie środowiskowe bądź społeczne. Wśród nowych partnerów sieci Kaufland znalazł się m.in. sklep zoologiczny w sklepie w Pleszewie, który tworzy swoje punkty w myśl idei less waste: używa mebli z recyklingowanych płyt, a materiały reklamowe i etykiety cenowe wykonuje ręcznie z papieru. Innym przykładem jest rodzinna pracownia krawiecka w sklepie w Opolu, która organizuje warsztaty krawieckie dla dzieci. Na uwagę zasługuje również piekarnia otwarta w markecie w Ciechanowie, która angażuje się w akcje charytatywne, m.in. wspiera inicjatywę „Kup chleb dla potrzebujących”.
Kaufland niezmiennie nadaje również priorytet lokalności. Sieć w pierwszej kolejności sięga po artykuły od regionalnych dostawców, promuje tradycje kulinarne różnych regionów Polski, a także nawiązuje współprace z rodzinnymi firmami z najbliższej okolicy sklepów, które są znane i doceniane przez lokalne społeczności. Niejednokrotnie stają się one najemcami pasaży handlowych. W tym obszarze należy przywołać przykład rodzinnej pracowni jubilerskiej w Jabłonnej, rzemieślniczej marki lodów we Wrocławiu, a także kwiatomatu uruchomionego w Skawinie, do którego bukiety dostarcza lokalny dostawca.
Nowe formaty najemców
PARTNER PORTALU
Poza sprawdzonymi formatami na lokalnym rynku Kaufland sięga również po nowe rozwiązania, oferując swoim klientom dostęp do wielu innych usług będących w kręgu ich zainteresowania. Sieć uruchomiła pionierski koncept 2w1 oferujący lody i kawę z Costa Coffee, pierwszą w sklepach Kaufland winiarnię czy też salon urody.
Zarówno Kaufland, jak i najemcy przywiązują dużą wagę do jakości stoisk, dlatego w ostatnim czasie część pasaży została odrestaurowana. W nowym koncepcie funkcjonuje piekarnia w Ciechanowie, cukiernia w Legionowie, sklep mięsny w Bytowie i kantor w Jabłonnej.
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 240 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.