W drugim kwartale 2023 skorygowany EBIT Zalando rośnie o 87% do 144,8 milionów euro w porównaniu do ubiegłego roku. Dzięki premierom nowych marek, takich jak lululemon, Zalando wzmacnia swoje portfolio. Przybywa partnerów korzystających z usług realizacji zamówień Zalando, by rozwijać swoją działalność.
Zalando, jedna z wiodących europejskich destynacji e-commerce dla mody i lifestyle’u, odnotowała 87% wzrost skorygowanego EBIT w drugim kwartale. Solidne wyniki biznesowe wynikają z koncentracji na strategicznych inicjatywach, mających na celu przyspieszenie wzrostu, takich jak przyciąganie i utrzymywanie uwagi klientów oraz rozwój oferty logistycznej firmy.
„Inwestujemy w obszary związane ze storytellingiem i technologią, które przyspieszą przyszły wzrost. Nowe marki, jak lululemon czy Lancôme, ucieszą klientów i wzmocnią pozycję Zalando jako ich docelowego miejsca wyboru. Wprowadzenie naszego nowego narzędzia z zakresu doboru rozmiaru i dopasowania sprawi, że doświadczenia zakupowe będą jeszcze lepsze. Jest to przełomowe rozwiązanie w branży, które pomoże klientom znaleźć idealne dopasowanie przed dostawą produktu. To naprawdę ekscytujące, ponieważ pokazuje, jak jedno z głównych wyzwań w modowym e-commerce można rozwiązać na dużą skalę” – mówi Robert Gentz, Zalando Co-CEO.
„W drugim kwartale bieżącego roku po raz pierwszy uruchomiliśmy kampanię oraz specjalną strefę na Zalando.pl pozycjonującą wyłącznie polskie marki. Lokalizacja oferty to jeden z kluczowych elementów naszej strategii biznesowej, który przybliża nas do celu, jakim jest bycie Starting Point for Fashion w Polsce. W ostatnich latach polskie marki odnoszą niezwykłe sukcesy, tym bardziej cieszy nas, że możemy je wspierać w osiąganiu sukcesów w naszym kraju oraz – dzięki udostępnianiu własnej infrastruktury logistycznej oraz wsparciu marketingowemu – na arenie międzynarodowej” – Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando komentuje działania Zalando w Polsce w Q2 2023 roku.