Biedronka wciąż otwiera nowe sklepy i modernizuje istniejące

Każdego miesiąca sieć Biedronka otwiera nowe placówki, by być coraz bliżej Polaków. Od września mieszkańcy aż 15 województw mogą zrobić zakupy w zupełnie nowych oraz wyremontowanych sklepach sieci.

W ostatnim miesiącu trzeciego kwartału Biedronka otworzyła 29 nowych placówek w różnych regionach Polski – od Pomorza, po Warmię i Mazury, Wielkopolskę, Mazowsze i Dolny Śląsk – oraz 30 nowo wyremontowanych sklepów.

We wrześniu Biedronka otworzyła 29 zupełnie nowych placówek. Znalazły się m.in. w województwie pomorskim, wielkopolskim, mazowieckim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, zachodniopomorskim, śląskim, małopolskim, dolnośląskim, łódzkim, lubelskim i podkarpackim. Średnia wielkość placówek to około 700 m2, na każdą z nich przypada też po minimum 4 kasy samoobsługowe i 3 stacjonarne. Aż 24 sklepy zostały wyposażone w lady tradycyjne, dzięki którym klienci sieci mogą zakupić świeże mięsa, wędliny i sery.

Biedronka nie tylko otwiera nowe placówki, ale także modernizuje te już istniejące – we wrześniu odnowionych zostało aż 30 z nich. Przebudowy to przede wszystkim zmniejszenie zużycia energii cieplnej i elektrycznej oraz przyjemniejsze zakupy. Nowy układ przestrzeni w sklepach pozwolił też na wydzielenie specjalnych stref z pieczywem, owocami i warzywami czy kosmetykami, co umożliwia sprawne i wygodne poruszanie się po sklepie. Wszystkie sklepy zaprojektowane zostały zgodnie ze standardem 3.0. Oznacza to, że placówki te są jeszcze bardziej przyjazne środowisku dzięki zastosowaniu takich rozwiązań jak oświetlenie LED, czy też zamykane regały chłodnicze wykorzystujące gaz CO2. Tylko w 2022 roku we wszystkich wyremontowanych placówkach sieci Biedronka zmniejszyła średnie zużycie energii o 14% z blisko 48,5 mln kWh do nieco ponad 41,7 mln kWh, redukując tym samym emisję CO2 o 667,3 t CO2eq.

– Zawsze staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom naszych klientów, umożliwiając im jeszcze łatwiejszy dostęp do artykułów, których potrzebują. Dlatego tylko we wrześniu otworzyliśmy aż 29 nowych placówek w różnych regionach Polski i zmodernizowaliśmy aż 30, dostosowując je do przyjaźniejszego środowisku naturalnemu, nowoczesnego standardu 3.0. Szukamy też kolejnych rozwiązań, które poprawią komfort naszych klientów, m.in. poprzez wprowadzanie lad tradycyjnych oraz stałe zwiększanie liczby kas samoobsługowych. – mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu sieci Biedronka

PARTNER PORTALU

Kaufland

We wrześniu Biedronka pokazała też, że rozwija swoje sklepy w formacie ultra-mini, wśród 29 nowych placówek znalazły się również te w formacie ultra mini: w Poznaniu przy ul. Bułgarskiej 59 i Krakowie przy ul. Nowosądeckiej 9. Sklepy w tym formacie powstają w przestrzeni miejskiej z dużym natężeniem ruchu. Charakteryzują się niewielką powierzchnią, która wynosi od 200 do maksymalnie 500 m2 i są najczęściej zlokalizowane w biurowcach czy blokach mieszkalnych w środku dużych osiedli.

Mimo mniejszej powierzchni placówki te są zaprojektowane w taki sposób, aby umożliwić klientom wygodne zakupy – sklepy posiadają szerokie alejki i węższe pionowe lodówki chłodnicze, które pozwalają na zachowanie szerokiego asortymentu produktów chłodzonych i mrożonych przy mniejszej powierzchni sklepu. Dzięki niewielkim, miejskim sklepom klienci sieci mogą szybko zrobić zakupy np. po drodze z pracy do domu.